İşime başlarsam dayanabılırmıyım

Merhaba kızlar. Bebegım 7 aylık işime baslamak istiyorum ama cok özlermıyım dayanabılırmıyım bensiz dururmu yada beni unuturmu bakıcıya güvenebılırmıyım kaynanamın yanına bir bakıcı tutmak ıstıyorm kaynanam bıraz yaslı yetısemez dıye dusundugum ıcın ama kafamla boyle sorular var calısan anneler nasıl oldu nasıl yaptınız yardımcı olup destek olurmusunuz? :pensive_face:

Eğer maddi olarak çalışmama imkanın varsa ben çalışmamaktan yanayım çünkü kimse bebeğine senin kadar özverili davranmaz. Ama tabi eğer ihtiyacın varsa mecbursan o ayrı. Bu devirde bakıci ücretleri de çok yüksek maaşın çoğu da oraya gidecek sigorta vs derken

Tabıkı orası oyle ama calısmam lazım daha iyi bır gelecek sunmak ıcın yavruma

Kesinlikle haklısın ama bu gün bir video gördüm. Bebek ona aldığın şeyin markasını bilmez veya odası dört dörtlük mu bilmez ama anne baba ile geçirilen vakti bilir diyordu. Mesleğini bilmiyorum ben mühendisim 2 sene özel sektörde çalıştım 32+3 te izne ayrıldım şuan ücretli izin bitti ücretsiz izindeyim çok özledim iş hayatını ama cumartesi dahil 9-7 çalışıyorduk annem 50 yaşında genç bakabilir bebeğim 5 aylık ama ben şuan dönmeyi düşünmüyorum çünkü o tempoya dayanamam bazen maddi manevi yıpranıyorum ama ben ona her gün kitaplar okutuyorum tummy time yaptiriyorum şarkı söylüyoruz etkinlik yapitoeuz annem ona bunları yaptıramaz düşününce evet çalışırsam ona almak istediğim her şeyi alırım ama en ihtiyacı olan dönemde ona yüzde yüz verimli olamam. Bunun muhakemesini yap sen nasıl mutlu olacaksan öyle yap evde ama mutsuz bir anne mi yoksa çalışan ama mutlu bir anne mi. Çok anne biliyorum evde ama verimli vakit geçirmeyen çok anne biliyorum çalışan ama 2 saati çok verimli geçiren :white_heart:

Tabıkıde baslarsam ısıme kalan sanıyesıne kadr olan zamanımı yavruma ayırrım. Sağlık personelıyım bende cok özledim işimi ama calısınca maddı yönden hafta sonları veya yaz aksamları yada aksamları oglumla gezmek ona ıstedıgı herseyı almak hıc bıseyde gözü kalmasın dıye calısmak istiyorm su ekonomıde esımde bayağı zorlandı tek omuz emegıyle ama dayanabılırmym ayrı kalmaya sadece kafam onda

Gördüğüm ne kadar çalışan anne varsa psikolojileri daha iyi olduğu için işten arta kalan zamanda bebekleriyle daha kaliteli vakit geçiriyorlar. Evet bebeğe annenin bakmasi iyi ama, tüm gün evde olunca bebekle birlikte evdeki herşeye yetişmeye çalışmak çok zor. Tamamen evde olmak insanı çok dibe çekiyor bence. İşteyken sadece işinle meşgulsün. Bebeğini özlüyorsun , bu yüzden kavuştuğunda o vaktin kıymetini biliyorsun. Tüm gün evde olan anneyi bebekler modu düşük birgin, gergin de görüyor. Çalışmak size de iyi gelecek diye düşünüyorum. Benim çalışma durumum olsaydi çalışırdım. Tüm gün beraber olmak ,günü tamamiÿla kaliteli geçirmek olmuyor maalesef. En azından kafanizi toparlarsıniz, geliriniz de sizi rahatlatir. Çalışırken aynı zamanda sosyalleşiyorsun, sohbet muhabbet edebileceğin insanlar oluyor, bunlar da diğer artıları bence.

Ay bnm calisma imkanim oldaydi calismazdum . Onceden cok istiyirdum calismak izin vermiyotdu simdi de esim diyir seni oşe sokuyum.fln bu sefer bn istemiyom .bebege annemgil bakar fln diyir ama bn tam sevilecek zamani bebegili nasil birakiyim 2 yasina kadar kily koly calismam bebegimle vakit geciririm onun o halerini bir daha goremiyceksiniz . Bn bebegimle vakit gecrimeye bayiliyorum zorlansam da cok seviyom.

Sen nasıl mutlu olup kendini iyi hissedeceksen öyle yap bir dene eğer yapamazsan tekrar izin alırsın bebek 2 yaşına gelene kadar izin alabiliyosun diye biliyorum

Yaklaşık 1 buçuk ay sonra bebeğim 6 aylık olacak. Ben de mayıstan Haziran’a kadar çalışacağım. Çok şükür bebeğime bakacak anneanne babaanne var. Tabiki bizim gibi kimse bakamaz. Eşimin işinden dolayi 3 gün evde babası bakacak. Kalan 2 gün büyüklerimiz bakacak. Bir yanım kara kara düşünüyor çok özlerim diye bir yanım da artık iş hayatına geri dönmeliyim diyor. Gün içinde babasıyla 1 saatliğine dışarı çıktıklarında bile özlüyorum :smiling_face_with_heart_eyes: @Eğitimcianne1 Arkadaşın söylediklerine katılıyorum. Gün içinde hem bebek bakımı, ilgilenmesi, ev işleri derken gün sonunda yorgun ve gergin olabiliyoruz. Ahhhh annelik​:smiling_face_with_hearts: Bize nasıl da birçok duyguyu aynı anda yaşatıyor.

Gözün arkada kalmıyor ise dayanıyor bende başladım ise kayınvalideme bakıyor tertemiz yedirip içirip bakıyo zaten gün içinde 2 kere süt sağım yapıyorum 3 te işten çıkıyorum kayınvalidem baktığı için içim rahat şekilde gidiyorum

Evet calısan bırı olarak ınanılmaz bunalıma gırıyorum bazen en en cokta ona daha iyi bır ımkan sunmak bırde şöyle bır durumum var calıstıgım ıs yerının kresı var yabancı dılıne kadar hemde ama çişi ögrenınce alıyolar ve calıstıgım ıs yerıyle kreş yan bınalarda bılmıyorm napıcamı

Zaten hem bakacak biri varsa hemde 3 te işten çıkıyor olsam bende kesin çalışırdım. Maalesef benim işim haftada 6 gün 9-7 :loudly_crying_face:

Süt iznin yok mu ne iş yapıyorsun 4 ay süt izni hakkımız var normade benim 8.30 6.30 giriş çıkış

17 gün önce çalışmamayı savunan ben bayramdan sonra işe başlıyorum… Hayat insana söylediklerini nasilda yutturuyor

Hayırlısı olsun canım insallah

Bende aynı şekilde iki yaşına kadar çalışmayacağım diyordum. Temmuzda 8 aylık olacak işe başlayacağım. İnşaallah çok zorlanmayız :smiling_face_with_tear:

Hem maddi olarak zorlanmaya başladk maalesef hemde is yerim esneklik sağlayacagini söyledi normalde özel sektörde süt izni vs vermezler. Süt izinlerimi cumartesi calismayarak kullanacagim iyi olacak :slightly_smiling_face:

Su ekonomide maddi olarak zorlanmamız cok cok normal degılmı sızcede? Bebekler büyüdükce masrafları cogalıyor ama ben maalesef devam edemeyecegm ısıme bebegımı guvenıp bırakacagım benım gibi hijjenik ve tertemiz bakıcak etrafımda tek bir kimsem yok allah yardımcımız olsun rızıkları bol olsun saglıkları sonsuz olsun ınsallah

Akşam bebeğimle sadece 2 saat vakit gecirebiliyorum sonra gece uykusuna yatıyor eksik hissediyorum çok :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

Merhaba :cherry_blossom: Bebeğim 6 aylık olmak üzere. Nasip olursa 1 hafta sonra çalışmaya başlayacağım. Uzun zamandır düşünüyorum nasıl bırakacağım diye. Galiba ilk gün çok zor geçecek :face_with_diagonal_mouth: Çok şükür ki çalışma saatim kısa. 08.30- 13-50 şeklinde. Ayrıca görev yaptığım okul da eve 10 dk mesafede. Eşim vardiyalı çalıştığı için bebeğe haftanın neredeyse 4 günü bakabilecek. 1 gün de eşimin annesi bakacak. Çalışmaya başlayan anneler ilk gününüz nasıl geçti ? İşten döndüğünüzde bebeğiniz ne gibi tepkiler verdi merak ediyorum.