11 aylık oğlum sürekli yediğini ağzında tutuyor yumurtayı hiç sevmiyor onu yedirirken bir saat falan geçiyor yani çünkü yutmuyor sizinde başınıza geldimi böyle bişey ne yapmam lazım ya çok bunaliyorum onu yedirirken
Farklı şekillerde yaptınız mı? İlla haşlama şekilde yemesi gerekmiyor bence. Ben türlü türlü tarifler yapıyorum. Bazen yulaflı, bazen sebzeli. Pankekler, mücverler… Çok tarif var aslında internette de.
Baya çeşitli şeyler yapıyorum sadece kahvlti olsa keşke ogunlerde bile öyle herşeyde tutuyor ağzında.kasikla ağzına koysam güzelce yinede tutuyor
Kendi kendine yiyor mu peki? Biraz da öyle rahat biraksaniz belki olur. Sürekli biz verince de öyle oluyor sanki. Siz karşısında onun önünden alıp yiyin sadece o da alıp yer muhtemelen. Sevdiği şeyler nelerse onları koyun bence önce kendi kendine istekle yerse yutar gibi geldi
böyle bir durum yaşamadım ama düşününce aklıma bu geldi.
Bir de pek doğru değil ama.. Alışana kadar yediği lokmadan sonra biraz sıvı icirseniz, suluğundan olur. Ihlamur çayı olur küçük bardakla falan. Benimki minik kulplu fincanla içmeyi çok seviyor. Oyuncakları arasında vardı fincan. Oynaya oynaya gerçekte de içti kendi kendine tutuyor iki yudum içse ben üstüne geri koyuyorum kahvaltıda. İnşallah yutma konusunda kaslarıyla alakalı bir durum yoktur. Dilde bağ olunca da oluyormuş böyle şeyler. Başka yöntemler de deneyip sonuç alamazsaniz bence bir doktora danışın.
Yemeklerini çatalla eziyorum katı olanlara su ilave ediyorum ama yine de aynı 6 aylıkken çok guzel yiyordu bir sorun olacağını düşünmüyorum ama sonrası da böyle doktora götüreceğim de biraz daha bekleyeyim diyorum inşallah düzelir
Ben 9.aydan beri pek fazla ezmiyorum. Ezme olayini biraz uzattiginiz için de alisamiyor olabilir muhtemelen sürekli püre veya sıvı şeklinde geliyorsa. Çiğnemek zor geliyor ve geldiği gibi yutmayı bekliyor olabilir hâlâ sıvı gibi. Bence biraz biraz taneli verin, kendinin ezebilecegi yumuşaklıkta verin siz ezmeyin dişi yoksa bile ezebilir damagiyla demişti doktor.
Evet bu yüzden olabilir ya
ben biraz boğulur diye korkuyorum eline de pek bişey veremiyorum ya ama dediğiniz gibi artik pek ezmiyorum çatalla az bişey belkide o yüzdendir
Yumurta benim cadı da yemiyordu yağda yapıyorum içine biber falan bazen peynir yada patates ekliyorum o şekilde yumurtanın da tadı değişiyor
9 ay 19 günlük kızım her gün haşlanmış yumurta yerdi artık yemiyor ben de zaten peynir de yemiyor diye tereyağında peynirli yumurta pişiriyorum onu da asla kaşıkla atakla yemiyor tukuruyor geri elimle verirsem yiyor gün içinde de 1 kere sut-cicibebe, bir kere çorba, 1 kere muzlu yoğur, yerse meyve ve gün içinde genelde mama vermiyorum akşamdan sabaha sadece mama 3 kere falan tabi bütün bunları da şekilden sekile girerek yiyor hatta bu ara yemiyor diyebilirim öğürmeye başladı bilerek mi yapiyor istemediginde yoksa midesi mi bulaniyor anlamadım