Kızlar brnim 12 yas bi cocugum var sınıfındakı arkadasları yanlarına istemiyor 4 arkadas tenefuse cıkıyor erkekler bızımkı gıtmrk ıstıyor gelme sen yanımıza dıyormuslar cocugumda allaha şükür bi engel yok bi problem yok bu zorbalıgı neden yapıyorlar bugun agladı okuldan geldı daha ılk gun olmasına ragmen arkadaslarım aralarına benı almıyprlar dıye napabılırım bu durumda ergenlık donemınde suan sıkıntıdan saclarıyla oynamaya basladı farkında olmadan sızlerdede varmı boyle sorunlar bu arkadasları gecen yılkı arkadasları yanı aynı sınıftakıler suan 6. Sımıfta cocugum gecen senede aynı problemler oldu biraz naıf benım cocuk ondanmı oluyor bunlar yarın ögretmenıne dıyecek elımden bısey gelmıyor bende cok üzülüyorum bırtanede bebegim var elimden geldıkce ona daha cok vakıt ayırıyorum
Benim buyukte 6. Sınıfa gidiyor çok sessiz sakin yanina gelmeseler kimseyle konuşmaz bı cocuktur ama arkadaşları çok sever çağırır eder naiflikten değilde başka bi sebebten disliyor olabilirler en güzeli öğretmenine söylemek o sorar çocuklara neden istemediklerini ara yolu bulur
Merhabalar. Öncelikle bu yaş grubunda tecrübem olduğu için yazıyorum. Çocuklar çok acımasızdır. Hele de erkek çocukları şu zamanlarda had safhada. Çaresiz hissetmeyin. Biraz zamana yayılarak halledilebilir. Sizin yapabilecekleriniz şöyle:
- Onunla sakin sakin konuşun, duygularını düşüncelerini öğrenin. Neden böyle yaptılar/dediler sence? diye sorun.
- Hiçbir şey deyip anlatmazsa üstüne gitmeyin asla. Ne olursa olsun yaptıkları yanlış deyin. Bu kadar. Daha fazla kötü cümle duymasına gerek yok. Kötü sözlerle doldurmayın.
- Biz arkadaşlık için insan seçeriz temalı konuşma yapın ara ara. Ne gibi iyi özellikleri olması gerektiğinden bahsedin.
- Tam kırılma noktasında ergenliğin. Suçlayıcı zaten olmazsınız ama diğer arkadaşlarına karşı sen de hamle yap tarzı teşvik etmeyin. Nahiflik her yaşta güzeldir. Nahifliğinden ötürü ona kötü hissettiren herkes sorunludur.
- Kendi güzel ve iyi arkadaşlarını seçme vaktin gelmiş. Onlara takılıp kalmak doğru olmaz. Seni çok önemseyen, değer veren, yanında olmayı isteyen birini mutlaka bulacaksin. Ararken bazilarinı eleyeceksin. Sadece sabret ve aramaya devam et deyin.
- Öğretmenle işbirliği yaparsınız fakat durum sadece sözel devam ediyorsa onun da yapacağı şey konuşma yapmak olacak. Fiziksel bir şiddete dönmemesi için dikkatli olmasını söyleyin. Parmağiyla dürtmesi bile.
- Bir olay olup da üstüne giderlerse “ Benim sizinle bir sorunum yok, sizin de benimle olmasın, bundan sonra konuşmayın benimle.” desin ve ilişkiyi kessin.
- Çocuğunuzun hep iyi yanlarından bahsedin. Telefonda biriyle konuşurken o da duysun. “Ben iyiyim , bende bir sorun yok.“düşüncesi gerekiyor.
- Saçıyla alakalı davranışı zamanla artarsa pedagogla görüşmek gerekebilir izlemenizi tavsiye ederim.
- Bu konuşmaları 1 -2 haftaya yayın ara ara konuşun, sıkılmasın. Sarılarak konuşun muhakkak. Eğer en fazla 2 hafta geçmesine rağmen düzelme yoksa daha da kötüleşen bir duruma dönüyorsa uzman desteği almak için çok beklemeyin. Ne kadar yolun başında halledilirse o kadar iyi olur. 1 seans bile yetebilir.
Ögretmenıme problem anlatınca boşver dıyormus gecem sene bunu yasadık baska bi ögretmen bu sebepten dolayı dedi yani hep istıyor onlar cagırsın bırazda kırılgan ama arkadaslarıda bebek degıl tutumları yanlus
Okulda rehber ögretmeni var onunla konussa ama olsa sıkıntı bana herseyını anlatır söylüyor gecen yılda vardı bu durum mahallede arkadsları var ama suan cag degıstı kım kımın sırtından gecinirse onunla arkads oluyor cok sagol güzel mesajın için
okulun rehberlik öğretmeni varsa ona danışın bı belki o yardımcı olabilir