Kızlar bebeğim 2 aylık hep kabız doğudan beri hangi fitil almam lazım
Doktora goturdunuz mu benım bebegımde 3 aylık o sorunu 1 bucuk aylıkken cıktı yanı kusura bakmayın buyuk abdesti sert degıl sadece sıvı ama yapmıyor bazen 7 8 gunu buluyor bazen fıtık koyuyorum bazende zeytın yqgla doktor dedı bişi olmaz normaldir sızınkı sertmı yapıor
Sert yapıyor yaparkende ıkınıyor zeytinyağiyla uyariyorum etki etmiyo peçete kakası bulaşiyo ama yapamaiyo
Bnce sız bir doktora gosterın
Fitili aile hekimi yazıyor ama bebeğiniz çok küçük bence fitilin hepsini yapmayın 4-5 parçaya bölün iyice yumasatip ince enjektörün iğnesini çıkarıp onunla yaparsanız çok kolay oluyor yoksa Küçük parçayı koymak sıkıntı
Fitilden önce zeytinyağı denediniz mi acaba
@Sevcan hanım, kendinizce yardımcı olmak için yazdıgınız msjın yanlış tıbbı yonlendirme oldugunu dusunuyorum. Siz bu islemi belki sorunsuz yapıyorsunuz ama bir baskası bunu yanlıs yapabilir ve bebeginin makatına zarar verebilir çatlak kanama olusmasına sebep olabilir. Üstelik bu tarz uygulamalar bebeğin cinsel kimliği uzerinde de olumsuz etkiler bırakıyor. Gereksiz ve fazla kullanılan fitil kullanımı bile buna sebep oluyor. O yüzden fitil sadece dr onerisi ile kullanılabilir.
Fitili sadece cocuk drları yazabiliyor o da gerekli durumlarda. Ek gıdaya gecene kadar bebeklerde on güne kadar kaka yapmaması normal sayılıyor. Her gün karnına masaj yapın, karın bolgesi sert mi bakın. Sert degilse kabızlık yoktur ve agrısı yoktur. Benim bebegim dört veya bes aylıkken altı gün kaka yapmamıstı dra götürdük elle karnına muayene etti sertlik yoktu. Karnı rahat kabız değil bir iki güne kadar yapar dedi ve ertesi gün yaptı.
Birde onerim probiyotik kullanmanız bize cocuk dru önermişti bagırsakları duzenlediği icin kabızlıgı onluyor ayrıca gazlanmayı da önlüyor.
Sıvı yapıyorsa kabızlık olmuyor. Sert kıvamlı ise kabızlık sayılıyor. Ek gıdaya gecene kadar on gune kadar yapmaması normal sayılıyor. Karnını muayene edin sert mi bakın. Sertlik varsa kabızlık vardır anlamına geliyor. Günlük bir iki çay kasıgı zeytinyağı içirin veya mamasına ekleyin hemen etki ediyor. Birde probiyotik damla kullanın.
Himm Hiç bu açıdan düşünmemistim söylediklerinizi dikkate alacağım teşekkürler
Çay kaşığı ile zeytinyagi icirin birde bağırsak düzenleyici şurup var kaka yapması icin doktorumuz ondan verdi bize
Söylüyorum bişey demiyolar
Hm öyle denerim bi
Evet hem iciriyorum hem uyarıyorum popsunu
Ben zinco kullanıyorum aynı zamanda probiyotik de kullanmak zararlı olmazmi karnı sert
Biz probiyotik kullaniyoruz damla bir zarari olmuyor doktor önerdi 5 damla damlatiyorum rahatsız oldukca kabiz oldukca rahatliyor bebegim biGaia ilacın adı
DOktar da oyle dedı yapmıyor zaten 7 8 gune karnı sert degıl sukur tesekur ederım guzel bilgilerinz ıcın
Fitili çocuk doktoru yazıyor. 2 aylıkken benim de kızım öyle olmuştu. Yazdı ama tüpü açtıktan sonra yarım tüp kullan kalanı at bir daha kullanma demişti bilginiz olsun
Yani şöyle benim bebeğim mama da içtiği için çok kabızlık yaşıyorduk ben günde 2 kere 1 çay kaşığı veriyorum her sabah yıkıyorum gaz damlası aldık bi de masaj yağı var clinikid onunla masaj yapıyorum çok rahatladı dene istersen ama en büyük faktör her gün yıkayıp düzenli masaj yapmaktan geçiyor bence çok işe yaradı bizde dene istersen bi
Bebeğimin 2 ayindan 11. Ayına kadar kabizlikla uğraştık. Sadece anne sütü almasına rağmen ilk 6 ay 10-12 günde 1 defa yapıyordu. Hindistan cevizi yağı ve poposundan siringayla zeytinyağı sıkarak çözümü buldum. Şuanda şükür çok iyi kakasını günde 2 kez yapiyor ve hiç zorlanmıyor. Hastaneye gittiğimde ise doktor dupalac diye bir ilaç verdi ve çocuğuma bunu iciremedim bende çözümü bu yolla buldum iyi ki de böyle yapmışim