Kalça çıkığı durumunu yaşayıp 2 bez yada 3 bez bağlayarak sağlığına kavuşanlar var mı
Cikik varsa eger cift bez hic bi ise yaramiyo aparat kullanmaniz lazim kizimda kalca gelisim geriligi var cikikdan daha hafif ona ragmen aparat kullaniyorz biz suan.
Bizim vardı çok az demişti doktorumuz çift bez kullandık 6 aya kadar 6.ayda ultrason değil röntgen çektirdik sonuçlar daha iyi dedi 1 ay sonra gelin dedi dün gittik daha iyi tamamen düzelmiş dedi 1 yaşında kontrole gelin dedi çift bezdeki amaç iki bacağı ayrı tutması bizde işe yaradı çok şükür
Cikik degildir yerine tam oturmamisdir kalca cikigi tedavisiz duzelmiyo ki bizimki cikik olmadigi halde yerine tam oturmamis gelisim geriligi yani. Cocuga bandaj takiyoruz bacaklari ayrik duruyo yerine otursun diye 4 doktora goturdum hepside bandaji kullanicaksin cift bezin hic bi etkisi yok dedi ben ona ragmen hem cift bez hem bandaji takiyorum
Ultrasyon sonucunuzu bi atarmisiniz
Biz bir aylıkken öğrendik doktorumuz çok yöntemi var korse veya makinayla tedavi gibi ama çocuk çok küçük 3 bezle tedavi olur dedi ikinci ayın sonunda götürdük biraz düzelmiş ama geçmemiş tam biz çok korktuk doktor endişemizi abartı buldu 4. Ayın sonuna kadar devam etmemizi daha küçük olduğu için iyileşeceğini söyledi ama daha tam geçmemiş gibime geliyor
Erken ogrenmenin avantaji var evet canim ilk 4 aya kadar gelisim hizli oldiugu icin duzelme sansi cok ama en azindan destekleyici bisey verebilirdi cunki eger gecmezse 6 aydan sonra tedavi yok ameliyat ve alçi ben cok arastirdim cok doktora gittim 3 aylikken vardi bizde git 1 ay sonra gel dedi bisey yapmaya gerek varmi cift bez falan dedim hayir hic bisey yapma dedi 1 ay sonra gittik cocukda hic dyzelme yok sonuclar ayni hopp bandaj takildi tam gelisim suresindeydi aksama kadar put gibi yatuyo cocuk bayram sonunda kontrolumuz. Demek istedigim ya duzelmezse bu sefer 1 ay degil 2.3 ay bandaj kullanmak zorunda kaliyosun buyudukce zorlasiyo eger ilk ogrendiginizde takilsaydi biseyler hemen duzelirdi cocuk
Özel hastanede profesöre götürdük işinin ehli olsun diye ama doktor bizim endişemize şaşırdı çok normal buldu bilmiyorum bayramdan sonra belli olur
Canim e nabizda sonuclariniz yokmu yada elinizde kagidi falan ölçü degerlerini cok merak ettim . Bu kalca konusunda her doktor okadar farkli konusuyoki bi kismi normal gecer diye bisey yapmiyo bi kismi gec kalmayalim diye elinden geleni yapiyo anlamadim gitti
Bu raporu ortopediye götürdük oradaki doktor 3 bez önerdi
Bizim en sonki sonuclarimiz da boyle bizide ortopediye yonlendirdiler doktor 1 ay once niye buraya yonlendirmediler 1 ay aciginiz var dedi hemen orda bandaj takildi . Cikiklik yok bizde kalca tam gelismedigi icin yerine oturmamis 15 gun sizin bebeginizle bizimkinin arasinda. Kundak yapmayin sakin bacaklari yan yana getirmeyin ayrik dursun kucaginizdayken bacak arasindan tutun. İnsallah gecer eger gittiginiz kontrolde duzelmediyse lutfen baska bi hastaneye gidin
Teşekkür ederim öyle yapacağım zaten
Belki de sonuçlarınız iyi olduğu için doktor öyle demiştir, inşallah kolaylıkla çözersiniz canım
Bizimde vardı gelişim gerilemesi geçmiş artık
Bi tedavi uygulandimi peki size degerleriniz kaçdi
Bizim sol kalçada gelişim geriliği vardi atel verdiler 1 ay kullandık 58 59 du dün gitti kontrole rontgene girdi 60 60 olmuş gecmiş dedi
Cok.gecmis olsun darisi bize olsun sol kalca 58 bizimde tubingen ortezi kullaniyoruz bayramdan sonra kontrolumuz. Geceli gunduzlu kullandiniz dimi
Dr sadece bez degiştirmede çıkacak dedi ama biz gece takmadik ayakları kasiliyordu öylelikle geçti bir sorunumuz kalmadı
Dizinde geçer inşallah
Massallah canim bizede 23 saat takili kalacak gunde 1 saat cikarma hakkiniz var dedi cok duzenli kullaniyoduk ama bi kac gundur bende geceleri cikariyorum cok rahatsiz olmaya basladi
