Kalça gelisim geriligi pavlik bandaj

Merhaba Anneler 4 aylik olduk bugun gecen ay kalca cikikligi ultrasyonumuzda gelisimsel gerilik cikdi sonucu doktora goturduk 1 ay sonra tekrar usg dedi bisey yapicakmiyim evde dedim hic bisey yapma dedi ben cift bez kullandim buna ragmen. Bugun tekrar gittik ayni devam ediyo ortopediye yonlendirdiler ordaki doktorda 1 ayiniz bosa gitmis ozaman niye buraya yollamadilar bandaj takilmasi lazimdi dedi ve bugun takildi 1 ay durucak hic cikmiycak 23 saat durup 1 saat cikabilir dedi cok agliyo uyuyamiyo nasil alisicak bilmiyorum . Bu bandaj kesin ise yariyomu okadar eziyet sonucu ise yararmi bilgisi olan anneler :smiling_face_with_tear:

Cnm.cok.gecmis olsun inşallah düzelir zamanla toparlar bebiş

Dayımın bebeğinin de aynı sorunu vardı canım epey bi süre kullandı ama o sonra geçti şimdi okula başladı hiçbir sorunu yok

Amin insallah canim

Bizede 1 ay sonra gelin eger duzelmisse ek olarak 2 hafta daha kullanicaksiniz dedi ama sakin duran cocugum sabahdan beri agliyo gozunden yas geliyo nasil gececek bir ay bilmiyorum

Bir komşumuzun çocuguda baya bir süre bandaj takmis ilk zamanlar zor oldu dedi ama alişmis kısa sürede bebeği ve bandajdan sonra düzelmiş şimdi iyi sükür bebeği yaşina girmiş Allah yardımcınız olsun

Amin canim Allah razi olsun insallah 1 ay sonraki kontrolde duzelmisse eger extra 2 hafta daha takacak sonra tamam ama duzelmezse nolir bilmiyorum tam donmeye baslamisdi cocuk yatip duruyo kucakdada rahat duramiyo :face_holding_back_tears:

2aylikken kizimdada vardı 20gun bandaj taktik. Çok şükür düzeldi… sonra her ay kontrol götürdük çok şükür düzelmiş… çok zor süreçti. İyiki erken fark edildi…ins duzelir

Benimde kızımda vardı ortopediye gönderdiler çift bez kullandık 3 haftada bir gittik doktor bakıp tamam birşey çıkmayacak deyip durdu her üç haftada gittik sonra ayda gittik ve 6 aylık oldu yine birşey çıkmayacak yaşına girince duzelcek dedi bir yaşını gecinci gelin dedi gittik ve hala düzelmemis ameliyatlik değil takipte kalın siz şehir Hastanesi’ne gidin dedi oraya gittik neden bandaj verilmedi ilk aylarda dedi çift bez hiç bir işe yaramıyor dedi şimdi 3 ayda bir takipte kalalım dedi bakalım şuan 17 aylık yani keşke ilk şehir Hastanesi’ne gitseydik bilemedim Allah büyük

Malesef tek doktorla kalip hata yapiyoruz bizede ilk ay bisey yapmayin denildi sonraki ay ortopedi doktoru kizdi niye gecen ay takilma bir ay geridesiniz nekadar erken takilirsa okadar cabuk iylesir dedi yani bebek nekadar kucukse okadar cabuk iyilesiyo 14 ayligiz bizimde duzelmedi ameliyatlik degilmis cok sukur bidaki ay bizimde kontrol yurumesinde falan degisiklik varmi

Çikik degil çok şukur sadece kalça gelisim geriligi var canim kalça kemigini saran yerin gelişimi geriden geliyomuş.

Takma kafana üzülme canım çok şükür duzelebilen birşey bandajada birsure sabredeceksin yeterki minigimiz iyileşsin geçmiş olsun kuzuma insalah gittiginizde takrar takmaya gerek kalmaz :palms_up_together:

Çok şükür yok hiçbir çocukta olmasın inşallah tüm yavrularımız sağlıklı olsun sizin ölçüler ney acaba bizim sağ 21 sol 19

Evet canim yurumede degisiklik oluyomus bizde yok cok sukur

Sagol canim benim bandaj kullanmiyoruz artik sadece kontrole gidiyoruz 2.3 ayda bir

Aminn canim bizim ultrasyona gore sol58 sag61 di rontgene gore bilmiyorum bakip olcup yolluyolar siizn ultrasyona giremi bu olculer

Ay kusura bakma cnm tarihe hiç bakmamişim​:blush:kontrolde normal olduğu söylenmişti başka bir doktora da gosterdinmi acaba

Ha yok rötgene bu değer.ultrasona göre sağda alfa açısı 67 beta 54 derece solda alfa açısı 62 beta 52 olup normal son sınırlardadir yazıyor

Evet baska doktor baska hastaneyede goturdum sonuclar ayni cikdi hep canim

Sizin iki tarafli ozaman kalca cikikligi rontgene gore degeri soyluyoda onu pek anlamadigimiz icin akildada kalmiyo acikcasi ama her gittigimizde duzulme var diyolar bi duzelemedi nasil biseyse