Sizinle birşey paylaşmak istiyorum kocamın ailesiyle anlaşamıyorum onlara iyisen iyisindir , kötüsen kötüsün dür ve kocamda annemi istemiyor onda kaynana takıntılıgı var eşim daha önce bir evlilik yapmış ve evliliği karının annesi yüzünden bitmiş benim ilk evliliğim kaçarak evlendim hayır her insan her kaynana aynı olamaz ki hem annemin dediği hiç bir şey yok daha o adamınla iyi geçin coculuğun çocuğun başında dur diyor her neyse ben doğum yaptım annem yanımda evimizde 20,25 gün kaldı ama gel sen bana sor demek istediğim dediğim gibi doğum yaptım 29 haftalık bebeğim var ilk oğlum 1,5 yaşında araları çok küçük o yüzden annem bana yardımcı olmak için kaldı tamam kayınvalidem le aynı apartmanda yız oda bakıyor ediyor ama kamyon dükkanımız var dükkana yemek yapıyor bakıyor ediyor ama yine bakıyor ediyor ama kendisinin işi başından aşkın kendisinin işi olunca 14,15 yaşında eltimin kızı var ona baktırıyor oda çocuk sayılır daha büyüğün bakması daha başka herneyse bi gün kayınvalidem ödemeler vardı onları yatırmaya gitti oğlanların ikisi bende biri emcem diyor ilk oğlum durmuyor kendisi çok hareketli saat 17:00 oldu hala ses soluk yok aradım açmadı sonra geri döndü onuda kayınpeder açtı baba dedim küçük uyandı onu emdiriyorum büyük olanda durmuyo dedim azıçıkta sen bak çocuğuna dedi tak suratıma kapattı telefonu hadi benim oldu sinir tavan morelim bozuldu bu zamana kadar doğum yapmadan önce ben çocuğuma kendim bakiyodum zaten doğum yapmadan önce kimseye alın çocuğuma bakın demedim bal gibi kendim baktım şimdi küçük çocuğum var ikisi birden zor oluyor die bakamıyorum ondan öyle dedim dediğime pişman oldum her neyse sonra eşim gelmiş ona böyle böyle oldu ama ben demedim sadece yazdığım gibi dedim kayınpeder gelin bana ufladi pufladi demiş hadi eşim gel sen eve bir sürü tartışma kavga yani sizin anlıcağınız eşim benden tarafa olmuyor ailesinden tarafa oluyor bundan öncede kayınvalide ile tartışmamız oldu ondada öyle hep hep ne varsa yoksa ailesi kendi annesi babası ben onun için ailemi ezip yok sayıp kaçtım yaa![]()
dün böyle kayınpeder geldi yanıma kendi annemde var konuşmaya o bana söyleniyor ben ona babasına söyledim eğer geçinmek yuvasını kurtarmak colugunu çocuğunu düşünüyosa ayrı ev tutsun öyle yaşayalım dedim olur kızım olur gidin diyo ama oğlunun gitmecegini biliyo çünkü işler güçler hep aynı ayrilmazlar ondan sonra babamı aradi geldi ben istemiyorum yeter artık bu kadar sabır sabır nereye kadar sonra babam hazırla eşyalarını vs gidiyoruz bizde toparladık ettik sonra eşim annemi arıyor küçüğü götürün büyük oğlan bizde kalsın die sonra bir ağladım bir annem öyle olur böyle yaparız dedi evden çıktım ama içim yanıyor yanıyor oğlum dan ayrı olcam die sonra abisi denk geldi çıkarken öyle böyle derken büyük oğlumunda sesini duyuyorum onun için ama oğlum için geri döndüm çıktım evime sadece çocuklarım için ama çok yoruldum yıprandım artık ara yerde olan bana oluyor ben maf oluyorum beni köle gibi ellerdinde oynatıyolar ama çocuklarım için mücadele ediyorum eşimi de seviyorum yalan yok ama hep varsın yoksun ailesi bı kere de karım haklı diyemiyor beni tutmuyor tutmadı da hiç…
Bence eşinin ilk evliliği eski eşinin annesi yüzünden değil kendisi ailesinin kim olduğunu idrak edememesi yüzünden bitmiş olabilir. Belliki önceki evliliğinde de böyle sorunlar yaşandı. Kendi anne babasını ve kendisini kötülemeyeceği için karşı tarafa suç atmış. Eşin nerde durması gerektiğini ve sınırını koruyamıyor bence. Benimde kaynana ve kayınpeder sıkıntım var ve son olaylardan sonra resti çektim . Eşimde sağ olsun kararıma saygı duydu ve annesiyle bi araya gelmememe kararımda yanımda oldu. Bana yapılan haksızlığa eşim şahit olup babasına anlattığı halde babası eşinin tarafını tutup beni suçlayınca " siz evet anne babamsınız ama o da benim eşim, bir ömür geçirmek istediğim insamin. Herşey gözümün önünde olmasına rağmen sen hala annemi savunmaya çalışıyosun . Ben haksızlığa göz yumamayacağım. Bundan sonra bi araya gelmeyecekler. Annemde torununu bize görmeye ben evdeyken gelsin gitsin" dedi. Ve üstümden inanın yük kalktı. Eşin çok yanlış yapıyor. Bazı insanlara laf anlatamazsın. Eşinin sınır koyması lazım . Sonuçta çekirdek ailesi sen ve çocuğun. Anne babası değil
Aynen öyle canım ama koymuyor bu ikinci şans verişim bir daha da aynı şeyi yaşarsam basıp gidicem sırf çocuklarımı düşündüğüm den peki sendede mi benim gibi sorunlar vardı kusura bakma ama boşandın mı
Hayır eşim benim yanımda beni korurken neden boşanayım
bendeki sorunlar kaynanaam bi değişik. Öyle böyle değil yani anlatsam uzun sürer ama en basiti mesela kendisi birine bişey diyecek laf sokacak kendi diyeceğini gelin senin için böyle dedi diye anlatıyor. Öyle söyleyeyim
Anladım canım hakkımızda hayırlısı ama ne güzel helal olsun eşin yanında senin arkanda seni tutuyor senin adına sevindim![]()
Dilerim seninde eşin doğru yolu bulur ve haklının yanında yer alır . Gözü kapalı anne babasını savunmaz canım![]()
İnşallah canım hakkımızda hayırlısı ama hiç sanmıyorum bakalım Allah büyük yüzlerini maskeleri düştüğünü inşallah görür ne olduklarını anlar peki ayrı mı oturuyosunuz eşinin ailesiyle yoksa aynı apartmanda falan mı
Merhaba öncelikle her evlilikde böyle sorunlar oluyor sadece size özel değil her evde senin annen benim annem kavgası oluyor genellikle buna takılmayın. Sadece büyüklere söz hakkı tanımamaya çalışın bunuda güzellikle eşinize anlatın yoruluyorum sen bana destek çıkarsan kayınvalidenede ihtiyaç duymam akşamları bile olsa onun size ilgiyle yaklaşımı yorgunluğunu alır iki çocuğada yetmeye başlarsınız. Biri size yardım etmiyor diye de lütfen kendinizi yıpratmayın her kayınvalide yardım etmiyor malesef benim kayınvalidem de aynı hasta zaten iki dk çocuğu tut desen tutamaz ama görsen bütün hizmetini o yapıyormuş gibi anlatır ilk başlarda buyüzden eşimle çok tartışıyodum sonunda anladı beni ve annesine çocuğa dair hiç bişey de karışmamasını söyledi sev yeter dedik. Ve daha mesafeli olduk. Görüntülü konuşurken bile eşim benim yanımda konuşturmaz olaki bir söz söyleyip tepe attırmasın diye. Burda sizin eşinizle oturup bu sorunu konuşmanız lazım duygularınızı hissettiklerinizi güzellikle anlatın, anlamak istiyorsa anlar sizi merak etmeyin siz yeni bir ailesiniz elbette annesi babası onun için önemlidir ama sizin de artık bir anne baba olduğunuzu hatırlatın ona birbirinizle zıtlaşarak değil de güzeliklle oturun konuşun eğerki sizi seviyor değer veriyorsa oda one göre bir hal sergiler umarım huzurunuz artar ve çok mutlu bir ömür geçirirsiniz
Karşı apartmanda oturuyor ama herşeye müdahale olmaya çalışıyor. Ben çalışmıyorum , işsizim. Ne zaman kendime kıyafet alsam birşey alsam hemen farkediyor bu yeni mi diye soruyor. Evet deyincede ne gerek vardı neden para harcıyosunuz diyor. Eşim kendine alımca oh ne iyi ettin başka renginide alsana diyor.
Mesela bi konusa annesiyle tartışıyorum . Sonra bana edilmeyecek bir laf ediyo diyelim. Koşa koşa kayınpederle kaynıma gidiyor ağlayarak bana öyle dedü böyle dedi diye dolduruyor. Halbuki öyle birşey demedim. Bunlarda tanımalarına rağmen inanıyor. Bigün kaynım benden özür diledi. Sen haklıymışsın annem gerçekten iftira atan biriymiş dedi.
En son yine kayınpeder dolduruşa gelince kayınpederede resti çektimm onlada konuşmuyorum . Ne halt olduğuunu biliyor hala dolduruşa geliyor. Daha neler neler var varyaaa. Anlatsam haline şükredip kaynananın elini öpersin. Eşimle 10 yıldır beraberiz 3 yıldır evliyiz. 9 yıldır kaynanayı tanıyorum. Allah bilir ne çektiğimi. Çok değişik bi insan. Nişan döneminde neler nelee yaptı. Annem nişanı atıyodu da eşimle birbirirmizi seviyoruz diye kıyamadı.
Biraz açık konuşucam kusura bakma lütfen
yazdıklarına göre daha siz kendiniz çocuk gibisiniz kayınvaliden ve kayınpederine sinirlenmeden önce bence eşinle senin birşeyleri düzelmeniz ve daha olgun davranmanız lazım. İlla ki her evlilikte oluyor kayınvalide/kayınpeder ile sorunlar. Ama bu sorunların sizi ne kadar etkileyeceğini de siz belirleyebilirsiniz ancak. Yaşı yakın iki çocuk büyütmek eminim ki çok zordur, senin sorumluluğun hiç kolay değil. Ama bu sorumluluğu öncelikle eşinle bölüşmen lazım. Kayınvaliden açısından bakalim biraz. Oğlunu büyütmüş evlendirmiş, bir yandan da hâlâ çalışıyor. Evde eli elinin üstünde oturan bir kadın değil anlattığına göre. Ama evlendirdiği oğlu bu defa daha kalabalık olmuş gelmiş hepimize birden bak diyor. Onun için de zor bir durum değil mi? Onlar sizi artık kendi başlarının çaresine bakan yetişkinler olarak göremezse tabiki her işinize karışma gereği hissederler. Kayınvalidenin de hergün kocasına yakındığını düşün: “evdeki işler bitmediği gibi bir de dışarı işine bakıyorum. Torunlar da var yoruluyorum” diye. Bu da kayınpederini usandırır. Emin ol bir yaştan sonra insanlar daha fazla kafa rahatlığına ve fiziksel olarak dinlenmeye ihtiyaç duyuyor. Kayınvaliden hepsine nasıl yetişsin. Burada asıl problem maalesef sen ve eşinde gibi görünüyor. Elbette çevreden yardım istenir ama bunu kimseye sorumluluk olarak veremezsin. Böyle yaparsanız çevrenizdeki herkes sizin üzerinizde söz sahibi olur. İşleriniz ortakmiş ayrılmak zor olur ama kendi aile sınırlarınızı çizmeye çalışın derim. Asıl sorun buradan başlıyor bence.