Kaynana kayınbaba

Kızlar ıyı akşamlar sizle dertleşmek istiyorum. Kaynanam ve kayınbabam hakkında. Bunlar ne zaman gelse ben huzursuz oluyorum mutsuz oluyorum çocuğuma bütün huzursuzluğum gecıyor ve çok takılıyorum ya artık mesafe koymaya karar verdım aramızda çok mesafe var Bız kırsehırden ızmıre geldık tayınle ama böyle bıle sınır oluyorum ya yenı geldıler gittiler bızı yakına cagırıyolwr gelmeyince laf sokup duruyorlar bana kaplumbağa dıyor kırsehıre gitmek ıstemıyorum deyınce kaynanam çocuğuma benı kotuluyor 7 aylık henüz. Sanırım benım gergınlıgım kızıma da gectı onları asla ıstemdı gulmedı hep yabancıladı yanı kocama anlatıyorum karışmıyor. Icım ıcımı yıyor kayınbabam gıderken kınayı yakın fılan dıyor yanı sırf çocuğuma kendı kurallarını uyguladığım ıcın onların dedıgnı yapmadığım ıcın bu lafları sokuyor sureklı yakına gelın dıye darlıyorlar mesafe koycam gıtmıcem arammıcam ama vıcdan da yapıyorum böyle de çok üzülüyorum

Kaplumbağa nedir ya , sevmiyorsan saymak zorundasin insan olarak ,eşinin annesi babasıdır . Seninde annem ve baban var neticede. Eşinin bu konuda anlayışlı olup arayı yapması gerek fakat neden yarasmadigini anlayamadım .

Ben geldıgım yeri begenmıyormusum da kırsehıre gıtmek ıstemıyorum dedım ıkıde bır kaplumbağa dıyor kızıma benı kotulıyor annen çok dıllı dıyor ınsallah sen kırsehırde okursun dıyor kızma yanı uzak durmak en guzelı aslında

Çocuğuma ayılıp bayılıyor bana laf sokuyorlar

Bence böyle kişiler ile direkt rahatsız olduğunu kim olursa olsun dile getirmelisin,.bu söylemler beni kırıyor , ben sizin gelininizim , kızınız sayılırım aileyiz böyle söylemlerle kurulmakta öteye yol alamayiz de. Dile gel , içine atma . Saygini bozmadan tabii. Yani en azından ben olsam böyle yapardım , yok eğer olmuyorsa araya mesafe koyar konuşmazdim

lohusayken de söyledi uyardım

Pekı bebek hısseder mı çünkü 5 gun kaldılar hıc gulmedı onlarda ben gergın olduğum ıcın mı kızım da öyle oldu onda bıle bana laf soktular sımdıden ogrenmıs fılan dıyor kayınbabam

Tabiikiii, duygunu alıyor bebeğin . Eşinle konus , ben çok gergin oluyorum laf vurmalarindan , bu halim cocugumuza da yansıyor ister istemez bana yardımcı ol , ailenle konuş lütfen de bakalım ne dicek

Hadi seni önemsemiyor , belki kendinden olma kızını önemser bir şeyler yapar

Eşime söyledim benı karıştırma kendın söyle dıyor hatta benı bıle suçluyor demekki çokta önemli degıl bızım uzulmemız ben de öyle mı tamam dedım kardesıne anlattım her seyı o da dökülür zaten uzun bı sure de gıtmeyı düşünmüyorum gelırlerse kendılerı bılır arayıp sormam da

Merhaba büyüklerle her zaman bu şekilde sorunlar oluyor siz kendi ailenize odaklanın sonuçta eşinizin anne babası sınırlarını çizin ama kin gütmeyin bence. Kendinizi net bir şekilde ifade edin geri çekilin mesafe iyidir ama dozunda olmalı. Benim kayınvalidem iyidir hoştur ama en iyisi bile geline kötü gelir bana boş boş konuşur bir iki ikaz edince kalp kırmadan toparlıyor kendini. Tabi bu dediklerim anlayan için geçerli. O sizi kötüledi diye kötü olmuyorsunuz oyuzden çok kasmayın. Bizde her iki tarafa uzakda yaşıyoruz rabbim nasip ederse kendi ailemin yanına tayin istemeyi düşünüyoruz ama kaynanam onların bulunduğu şehre gideceğimizi düşünüyor. Ama anca düşünmekle yetinir çünkü eşimle ben nerede mutluysak orda olacağımıza karar verdik. Büyüklerin bizim hayatlarımız hakkında konuşmasında problem yok ama bizim adımıza karar veremezler bunun bilincini onlara aşıladıkdan sonra böyle sorunlar da oluşmaz. Yanlış anlamayın lütfen beni her ailede olabilecek sorunlar bunlardan dolayı moralinizi bozup yavrunuza yansıtmayın ama eşiniz için kalp kırmadan kötü kişi olmadan tavrınızı belirtin

Beni sevmeyen çocuğumu da sevmesin en ayar olduğum şey ama toplum olarak o kadar yapmacigiz ki hepimiz benzer durumlara maruz kalıyoruz, eşiniz ne güzel sen söyle demiş aslında yetkiyi vermiş size ya uyaracaksinz ya da bu kötü sözlere katlanmaya devam edeceksiniz..Sizin onlara iyi davranmanız merhametinizden ben sırf yaşlı diye karşılarında el pençe durulmasını doğru bulmuyorum, saygı kazanılır sırf yaşlılar diye ya da adı kaynana kayınbaba diye boşuna vicdan yapmayın…

Sakın vicdan yapma. Senin cocugun senin kuralların. Onlar gittikten sonra cocukla sen yalnız kalıyorsun ve olan sana oluyor düzeni bozulunca. Aynısını yaşıyorum ama benimkiler yakınımda bide. Yapma dediğim herseyi yaparlar gelmezler ben gitmiyorum diye de bi ton laf sokarlar. Hic bi sekilde yaranamazsın aynı şehirde yada yakinda olduğunda da bu sorunları yaşıcaksin emin ol. En guzel uzak olmak biraz desinler ne diyorlarsa. Sen rahatına bak ve eşinle sakin aranı bozma onlar yüzünden. Derdini anlat ama üzerine gitmeden bu sefer kaynanan da sıkıştırır eşini ortada kalır patlar

Gerekirse hiç görüşmeyin ciddi manada saygısızlık yapılmış size karşı. Ayrıca bir çocuğun yetiştirme tarzını sadece annesi belirler anne zaten o çocuk için en iyisini bilir. Çocuğunuzun düzenine karıştırmayın kesinlikle iyi yapmışsınız. Ama görüşmeme konusu biraz eşinizle de alakalı. Kesin bir tavır almalı eşinizde. Benim kaynanam da doğumda gelip bir sürü saçma şey yapmıştı başta eşime anlatmamıştım sonra baktım olacak gibi değil anlattım kovdu annesini evden. Zaten şehirdışındslar ama o gün bu gündür görüşmüyoruz telefonda bazen 1 2 dakikalığına. Nerde yaşayacağınız çocuğunuzun hangi şartlarda büyüyeceği sadece siz ve eşinizi bağlar. stresten uzaklaşın dediğim gibi gerekiyorsa görüşmeyin yoksa bu hem evliliğinize hem çocuğunuza hemde kendinize zarar verir uzun vadede.

Kızlar ıcım rahatladı boşuna vıcdan yapmışım çok teşekkür ederimmmmmm