Kemik suyu ilik suyu

Kızlar bunları nerden temin ediyorsunuz ya

Ben e bebekten aldim canim çalışıyorum evde yapamadım

Benim annem kendisi yapmıştı. Marketlerde satılan ve organik diye tanıtılan instagram sayfalarından almıyorum bana doğal gelmiyor onlar

Ben kasaptan istiyorum bebek için ilikli kemik diyince kesip veriyorlar ücret almıyorlar hatta. Kemikleri birkaç kez yıkıyorum. Bir gece soğuk suda bekletiyorum dolapta sabah o su kanlanmış oluyor döküp üzerini geçecek kadar su koyup içindeki ilikler çıkama kadar kaynatıyorum bu 4 saati falan buluyor bazen daha uzun. Kemikleri ayırıp içindeki ilikleri bir tabağa ayırıyorum ben suyunu dolaba koyuyprum ki soğusun üzerindeki yağ donsun öbür türlü çok ağır olur gibime geliyor çok yağ çıkıyor çünkü. Yağ donduktan sonra ayırıyorum suyuna ayırdığım ilikleri de atıp blander ile çekiyorum sonra da buzluk kabları almıştım onlara döküyorum çorbalara iki tane çıkarıp atarım. Biraz zahmetli gibi ama güzel oluyor. Bu arada ayırdığım o yağı da yemeklere katıyorum tere yağı yerine iyi oluyor birkaç yemeklik çıkıyor.

Bende kendim yapıyorum ama marketlerde gördüm file markette de var, yapmaya fırsatım olmasaydı fileden alırdım.

Ay bu mantıklıymış bende böyle yapayım bizim burda küçük marketler dışında market yok orda da var mıdır bilmiyorum en güzeli kendin yapmak. Eşime söylüm de alsın kasaptan öyleyse. Çok teşekkür ederim

Rica ederim. Şifa olsun minike :hatching_chick:

Benim eşimin babası ve abileri kasap kayınvalideme söylüyorum yapıyor. İlikli kemik suyu da yapar köy tavuğu da alır onunda suyunu yapar. Hangi yemeğe ne yakışıyorsa onu kullanıyorum

Çok güzel