Bu ara sosyal medyada cok fazla kene vakasi var . Insan ister istemez korkuyor. Kucukken bizede yapisirdi biz onemsemeden elimizle alirdik. Bu sene cok fazla zehirli kene var kimileri diyor uçaktan atilar fln sacma mi bilmiyom ama savas olunca insanin aklina hersey gelir .
Sosyal medyada gordum adamin biri çekmiş keneler adamin üzerine koşarak gidiyor resmen adam yönünü değiştiriyor keneler de o tarafa gidiyor. Parklarda ormanlik alanlarda cok fazlaymış . Ben denk gelmedim ama dun Ankara ya gidince eltim demisti kene dolu buralarda diye . Biz burda bahçeye gidiyoruz hic denk gelmedi insAllah da gelmez. Keneye karsi nasıl önlem aliyorsunuz ve kene olunca direk hastaneye mi gidiyorsunuz .
Dip not :zehirli kene çok hizli haraket eder . Ve kendini belli ediyor ayklarindan .. en azindan ben kucukken boyle ayirt ediyordum..
Bana cocukken kene yapısmıstı ablam cok yavas dikatli bir sekilde cıkarmıstı. Kene den bende korkuyorum acıkcası Allah muhafaza oyle bir durumda kendiniz cıkarmayın saglık kuruluşuna gidin denildiği için bende oyle yapmayı daha uygun buluyorum. İns hiçbirimizin basına gelmez.
Keneye karşı koruyucu sprey var. Ama maalesef zehirli kene veya zehirsiz kene ayrımı diye birşey yok. Virüs taşıyan hastalıklı keneler de virüs taşımayan keneler de aynı cins. Ben bizim evin içinde halıda buldum. Muhtemelen üzerimizde dışarıdan geldi. Çok şükür kimseye yapışmamıştı. Çok dikkat etmek lazım.
https://images.app.goo.gl/8PJsai3THzoBXEj58
Evde bulduğum kene bunun aynısıydı.
Bu kene zehirsiz galiba . En cok dikkat etmeniz gerekn sey çok hizli mi yavaş mi gidiyor ayaklarina bakin beyaz cizgiler oluyor bazilarinin ust rengi biraz daha farklı.
Ama dediginiz gibi zehirsiz olanlarda da illaki bulasici hastaliklar vardir. .
Valla kucukken tarla tapan cok oldugu icin ustumuzde cok fazla kene oluyordu ..Hatta ben ineklerden kene topluyordum![]()
![]()
bi sisenin icine atiyordum . Tavuklar cok sever . Ama somdiki kenelerde bir sorun var kopek gibi saldırıyorlar. Valla kizim kucukken babamgil tarladan getirmislerdi eve keneyi bulup cakmakla yaktik. Sonra da onlar gidince ortuleri fln hep yikadik . Bebegin ustunu fln soyduk ne olur ne olmaz diye. . Keneden ölen insanlari gorunce insan tedirgin oluyor .
Zehirsiz olsa ne olur, bunun yüzünden yaşadığım ilde bu yaz 8 kişi öldü.
Bende çok korkuyorum varya sivasda yaşıyoruz bulupumuz ilçede 1 yaşında çocuk öldü keneden ayriyetten kaç kişi yoğun bakımlık oldu. Camilerden anons bile yapıldı dikkat edin diye bir kere piknipe gittik kene korkusundan bişey de anlamadım valla çok dikkat etmemiz gerekiyorbebim memleketimde çok kişiyi tutmuş ama keneler zehirli değilmiş. Sivas da zehirli var kaç kişi perişan oldu
Piknikte yapılmaz ki artık kenelerden yaşadığım şehirde bugün birisi daha öldü eşimin çalıştığı yerler ormanlık alan hergün kontrol etmeye çalışıyorum kene kovucu cihazlar varmış onları araştırıp almayi düşünüyoruz bakalım ormanlık alanda olduğu için her gün
Ay valla her yerde bugun gordum corumda tarlada calisan bir adama yapismis fark edince gitlis hastaneye 2 gun tedavisi olmus 3 gun olmus gercekten tirnak kadar birsey kocaman canlar aliyor.
Aşı ile ilgili gelişme var erciyes üniversitesinde galiba aşısı çıkacak herhalde inşallah çıkarda sağlığa faydalı olur ben gibi oluyor kimiside diyorlar eşimden için inan hep tedirgin oluyorum ya
Haftasonu yaylaya çıkmıştım bebeği anneme bırakıp bi geldim ki diz kapagimin iç kısmı deli gibi kaşınıyor
baktım minik bir kene eşime aldırdım bizim burda sakirtlak deniyor 3 gün oldu bı sorun yok gibi ama bebeğe sinek kovucu biseyler almak istiyorum kene için de etkilimi bilmiyorum ama
Dediginiz gibi cikar ama covid gibi de olmaz insAllah milete asi yaptilar o kadar kalp kirizi cogaldi . Allahtan bir kere yaptirmism. Onu yaptigimada pusmanim valla .
Int aratsir bklm . Ise yarayan birseyler var mu lavanta yag boceklerden uzak tutyor da kenede ise yarar mi acep ![]()
Evet ya çoğu gençler hep kalp krizinden gidiyor bununda temizlenme yöntemi hacamat hala da olmaya devam ediyorum
Evet hacamat iyi geliyor ..Ama hic denemedim.