Kıyaslanmak

Kızlar doğduğumzdan beri her zaman annem beni kardeşlerimi hep birileri ile kıyaslar sizde şöyle olun bunun gibi olun vs ben üç yıllık evlym kuzenimi istemeye gelmşker gelirken de baklavalar kolalar kuru pastalar vs bir sürü şey almşlar adamların ztn üç tane pastanesi var neyse beni istemeye geldklerinde ise istanbul dan Siirt’e bişey almamşlardı sadece çiçek çikolata ile geldiler annem bugün lafını ediyor sana hiçbir şey alınmadı bak kuzenine ne kadar şey almşlar benm eşim kısa boylu onun nişanlsıı uzun diye kıyaslanılıyor kendimi kötü hissediyorum ben nişanmda organizasyon fln istemedm gelinlik giymedim dernekte mevlüt okundu sadece beyaz bir elbise giydim sadece kınamda evimde olmştu dış çekim vs hiç olmadı kuzenmki düğün salonlarında olacak durumları iyi şimdki kızlara bakıyorum bazen benm de içim gidiyor ukte kalmş bazı şeyler ama o zaman eşimin durumu yoktu yeni dükkan açmştı düğün salonunda olacakmş ama eltm engel olmuş evlendkten sonra haberim oldu bunlardan vs vs gelmş gecmş hakkımda böylesi daha hayırlıdır belki ama kıyaslanmaktan bıktım şimdi kuzenim evleniyo diye tüm ailenin gözü bana yapılmayanla ona yapılanların arasında ki kıyas bnm ki de görücü usulü oldu kuzenmnki de ben kızın adına çok mutlu oldum gerçekten kendi içimde herkesin maddi manevi durumu aile yaşantısı farklı diyorum asla kıskançlık yapmam adına mutlu olurum ama ailenin kıyas yapması çok canımı sıkıyor

Bende organizasyon tutmadım bir plato ile anlaşıp fotoğraf çekindik söz yüzük takma merasiminde elimden gelir eşarp makyaj kendim yaptım benim de kaynanam aşırı cimri biri para gidecek diye oldu hep yani biraz da neyse bizde ailecek zora sokmaya sevmeyiz. Düğünüm hakeza öyle bir dua gelin alma bir de oğlan evi yemek verdi sanayi ortasında bir yerde konyada düğün pilavı meşhurdur da saçma sapan plastik sandalyelerde ki bize demediler bile aileler gergindi yani. Neyse kardeşim evlendi evi benden iyi düğünü oldu salon tuttular kına akşam düğünü gibiydi . Annem de çok yapıyor hala da yapar ama umurumda değil sende takma kafaya bunlar malesef yaşanıyor kırılırmı diye düşünmeden daha iyisi olsun hep öyle dedim hala da o kanıdayım yani

Kendinizi kötü hissetmeyin ama benim ailem böyle kıyas yapmaz hiç daha iyi olmamızı düşünür . Aileden biri kıyaslamyaa çalışırsa da ağzınjn payını veririm karışamaz kimse bence . Tamamen farklı aile eşinizin kardeşi vs bile değil onla kıyaslamasına da anlam veremedim. Ama gelinlik içinizde kaldıysa giyinip fotoğraf çekme imkanınız olursa çektirin bence annem 55 yaşında kaçarak evlenmiş hala anlatır bize .

Merhaba böyle birşey için kendizi asla üzmeyin kimsenin imkanları şartları hayatları düşünceleri bir değil. Birileri imkanları varken istemez bazıları şartlarını zorlar herkes aynı gösterişi yada aynı hayatı yaşayacak diye birşey yok. Benim imkanım varken bile nişanımı evde aile arasında yaptım benim içinde akrabalarım neler dedi. Evliliğimde ne ailem ne karşı taraf asla karışmadı karıştırmadım. Herkesin kaderi farklıdır. Afedersin ama Aynı bulvarda yarışan atlar değiliz ki kıyas yapılsın. Ailenize de şunu diyin böyle şeyler istiyorsaydınız neden istemede sözde bunları konuşmadınız. ki sizin olan olmuş yani kaç yıllık evlisiniz böyle şeylere takılmaları çok saçma görücü usulü evlenmişsiniz birde neden kendileri başta eşinizin ailesine söylememişler. Kimseyi dinlemeyin herkesin kendi hayatı kendi şartları

Bana kalsa bende lafını etmiyorum bir kere bile eşimin ailesinden birine bile siz bana bunu yqpmadnz gbsnden hiç konuşmadım nişanlı iken istediğimi söylüyordum ama olmayınca olmadı iş işten geçtikten sonra da lafını etmek can sıkmaktan başka bir şey değil ama en yakınlarımın bana bunun lafını edince ister istemez vesvese oluyor bnde kendimi telkin ediyorum onlara göstermeden

Teyzemin kızı olduğu için annem de kıyaslar kim de olsa kıyaslıyor bütün kardşler bu durumadan muzdaribiz maalesef gelinlik evet isterdm kınamda kuaför evime geldi o zaman çok güzel olmştm :sweat_smile: aradan 2.5 yıl gecmiş kuaförün numarası bnde vardı whatsapp dueumlarunı izlerken bi gelin vardı kendi salonunda giydiği kınalığı vs paylaşmştı çok güzel di dedim keşke zamanımda bu model olsaydı alırıdım mutlaka eline sağlık dedim o gün kızla konştuk bana dedi yolun ne zaman Siirt’e düşerse eşinle gel gelinliğn türbanın makyajın fotoğraf çekimin herşeyn bnden dedi eşime söyledim kabul etmedi hiç sevmez öyle şeyleri yoksa isterdm onu

İnan imkanlarını zorlayan o kadar çok tandığım var ki aradan yıllar gecmiş hâlâ düğün bırçlarını ödüyorlar Allah yardımcıları olsun ama gerçekten bikaç saat için milyonlar harcamak bana da saçma geliyor bi kere olsun anı olsun diyoruz ama iş anıdan vs çıktı gösterişe millete hava atmaya girmiş iş yoksa anı için fotoğraf çekimi yeter bile ama insanlar anlamıyo herkesi bir tutuyorlar inan bnm abilerim evlense annemlerinde öyle durumu yok şatavatlı bi düğün yapacak kadar

Şimdi diyorlar mesela ay sen şehir hastanesinde doğurdun kardeşin özelden doğuracak. Kardeşim de beni bildiğinden daha iyisini isterim annem bazen senin bir şeyini yaşatmadılar der doğru mu evet nikah düğün ne varsa herşeyi rezil ettiler :sweat_smile: severek evlendik biz ama bir kal geldi o dönemlerde ya da ne biliyim gerçi eşimin çok seviyorum ha onun da etkisi olabilir benim bir de her şeyi kendim halletmeye huyum vardır istemedim uağtığımı yaptım öyle gelin geldim ama aman vesvese vermeyin kendinize salım bir laf var ya torba değil bacım büzülmüyor kimsenin ağzı

Ama şunu dedim bir daha bu konular açıldı böyle kaynanamgil tarafından işte bende dedim sizin gibi bir aile benim kızımı istese annem gibi tepki verirdim diye. Cidden çok zor ve iğrenç bir süreç yaşattılar anneme de hak veriyorum anne olunca anladım daha doğrusu o da daha iyisi olsun isteği kendi yaşamadığını sende görme arzusu falan yani bir de benim annem takıntılı bir insan bende ilk çocuğuyum sizinki nasıl bilmem ama az da ondan her şeyi ilk bende gördüğünden bir de kötüsünü gördü kıyaslar söyler her fırsatta ama takılmayın nasip deyim aynen olmadı deyin geçin

Ya bende bide şöyle bir şey var bzmkilerden biri eşime ya da eşimin ailesine de laf ettiği zaman bozuluyorum neticede evlenmşz öyle ya da böyle aile olmşz biri kötü bir şey söylediği zaman onlar hakkında nedense zoruma gidiyor ne kadar yanlşları da olsa başkasinin laf etmesini istemiyorum kendi aileme nasıl laf ettirmiyorsam eşimin ailesine de laf gelsn istemiyorum inan ki ben evlendm 3 yıl da eşimin ailesnden biri bile bnm ailem hakkında en ufak bir kötü laf etmemiş hep saygılarından iyileklrnden bahsederler bnm ailemde onlar hakkında hiç kötü konuşmazlar ama böyle durumlar yaşaynca kıyaslmadan duramıyorlar ben de alttan alıyorum ramazan da annem geldi bi hafta kaldı görümcemij evi. Uzak annemn yanuna gelemedi ama aramadı da hiç bana göre de gelemese bile en azından arasaydı diyorum ama annem çok lafını etti gelmediler sormadılar vs diye bu durumda ben arada kalıyoeum üzülüyorum kendi açsndan haklı annem bütün konuştuğu konularda ama işte dediğim gibi ikiside benm ailem ve hep ben laf işitorum kıyaslama yapılyo kendi kendime zaman geçse de konuşulmasa artık diyorum bu evlilik muhabbetleei skldm artık

Şimdi evlilik aile dinamikleri farklı olduğu için benim annem de eğer tartışıyorsak laf sokar bir de bana senin eşin şöyle böyle diye derim çöpten bile olsa benim ve laf diyemezsin hakeza kaynanam öyle laf eder annen şöyle böyle dedi bir defasında dedim benim anneme laf etmek size düşmez benim annem o sonuçta yani gelip gitme meselesi de öyle bizimkiler dışarda anlarada ben konyadayım kaynanam diyor geçen vay gelmişler de çağırmadın . Çağırmam zaten bir araya geldikleri yok arayıp sormazlar ve dediğim gibi kötü olaylar yaşandı ipler kopuk annem de istemez zaten ha bende istemem normalde de gelmezler bile torun görmeye dahi biz gideriz haftada bir tamam ama yani insan oğlu kafaya takmamak lazım babam derdi insanları bırakın istedikleri gibi yaşasınlar diye aynen öyle boşver tatlım sende

Sırf bu yüzden ne nişanım dan ne düğününden bişey anladım eşimin durumu bize göre çok kötüydü gece konduda oturuyorlar ben bişey istemedim istenilmesinede karşiyim senin ne eksiğin var dul avrat gibi mi gidicen falan neyse 3 bilezik anlasildi eşim 4 aldı kaynanam 4.den haberim olduğunu bilmedigi için 4.aldi cebine attı birde az taktik almadık çok taksaydik alırdık dediler ki o bilezikleri de eşim aldı askerde ki maaşiyla astsubay olarak yaptığı için maaş alıyordu sırf 100 TL de olsa köşeye atıyım diye kaç akşam aç yattı kaynanamın bundan haberi yok tabi eşim tüm gönderdiği paralar gramlar cebe indirmis ortada yok hiçbiri eee Nisan’da aile arasi olsun kalabalık olacaksa yer tutun dedik kaynanam inat eder gibi köyden bile çağırmış kaç araba geldi babam sinirlendi nişandan sonra 1hafts küsmüştü bana

Anneler neden böyle ya :sweat_smile: çok benziyoruz benim istememe de bir çiçek bir çikolata geldiler sehirdisindan ne hediye ne bohça hicbisey nişanda sadece yüzük taktılar bizde takı yok diye ama varmış tabiki bize yok :joy: neyse ben bunları kafaya takmiyordum ama annem hep lafını etti bir yandan hak veriyorum şimdi benim de kızım var ona böyle yapılmasını kabul edemem heralde. Ama sürekli laf yapmak fiziksel özellikleri bile kıyaslamak çok yanlış çok bunaltıcı haklısın annenle konuştun mu bunu annecim sen böyle kıyas yapıyorsun ama ben çok kırılıyorum deyip mesafe koysan anlar belki?

Ay en nefret ettiğim şey başkalarıyla kıyaslanmak . Ben evleneli neredeyse 10 yıl olacak ben ailemin ilk çocuğuyum yani ilk evlenecek benim tecrübesiziz hani sağdan soldan düğünlerde ne gördüysek.onu biliyoruz bunlar hep sorun olarak çıktı karşımıza herkes bişey dedi kız tarafı şunu yapr erkek tarafı bunu yapar hep bir sorun hep bir pürüz neyseki benim annem babam çok sorunlu degildi ki zora sokmadık çoğuna da ben engel oldum kayınpederim aşırı cimri hiç birşey istediğim gibi olmadı onların yaptığı istediğim gelinliği bile giyemedim . Herşeyin en en en ucuzu oldu ev eşyası gelinlik bindallı vb. Kendi ailemi de zora sokmak istemedim ama en azından benim istediklerimi yaptılar . Çok şükür benim annem hiç bir zaman senin söyle olmadı kardesinin böyle oldu demedi demezde hatta kardeşimde olup bende olmazsa kendisi yapmaya çalışır elinden geldiği kadar. Allah başımızdan eksik etmesin :palms_up_together:t2: ama görümcem çok kıyasladı beni sürekli yerdi durdu senin evin söyle gelinliğin kötüydü makyajın şöyleydi yıllar sonra benim kuzenimle evlendi.ben sen gibi yapmam düğünümü söyle güzel yapacam böyle güzel yapacam istedigi gibi de oldu çünkü oldurana kadar afedersin herkesin ağzına sctı demekki öyle olmak gerekiyormus ben her zaman söylerim acırsan acınacak hale düşüyorsun şimdi ondan iyisi yok maşallah gözüm yok şimdi kocası pohpohlayıp duruyor çok güzel yaşıyor daim etsin Rabbim. Biz beceremiyoruz ne kadar çok anlayışlı olursam o kadar çok mutsuzum hiç bir isim rast gitmiyor hiç mutlu degiliz . Bilmiyorum Rabbim sonumuzu hayr etsin ama öyle tepsi tepsi baklavayla gelinlikle düğünle bitmiyor iş hayırlı insanlar olsun karşındaki eş ve ailesi en önemlisi o