Kızlar abdest konusu

Kızlar bugün adetimin 7.gunu normalde bugün abdest alırdım biterdi adetim. 2 gün önce spiral taktirdım onun etkisiyle de uzamış olabilir çok az bir kanamam var. Özürlü mü sayılıyorum abdest almam gerekiyor mu gerekmiyor mu

Normalde benimde 6.7 gun suruyodu canim spralden sonra 10 günü buluyo malesef 10 gunden sonra abdestleniyorum ozur gunu 10 gun oldugu icin. Ama benimde aklima takiliyo spralden dolayi gun uzuyo namazda kilamiyoruz bile bile yaptigimiz bisey bu bununda gunahi vardir ne yapmak lazimki

Ay bende karar veremedim, normalde öğlen namazını kılmam lazımdı daha abdest alamadım. Almalı mıyım almamalı miyim onu da bilemedim

Ay inşallah günah değildir ya

İnsallah canim valla benimde aklim cok takiliyo buna bilen biri yazar insallah

İnşallah :face_holding_back_tears:

Leke oldugu surece namaz olmuyor egerkı hanifi isenız 10 gunden sonra ozur oluyor egerkı şafı iseniz 15 günden sonra ozur oluyor

Ya bende normalde yarın gidip sipiral taktıracaktım da randevu bulamadım yarın adetimin 4. Günü ben ayın 7 sine randevu aldım ama adetim bitmiş oluyor o zaman. Takar mılar olur mu acaba

Adetliyken daha rahat takildigi icin oyle takiliyo ama sknti olmaz sen durumu belirt randevu bulamadim de takarlar canim

Anladım teşekkür ederim. Peki aç mı tokmu gitmem lazım uzun bir işlem mi hemen takar mılar

Canım özürlü sayılman için 10 günü geçmesi gerekiyor. Özürlü sayılmıyor maalesef 10. Gün bitiminde hala kanaman olursa abdestini alabilir namaz kılabilir kuran okuyabilirsin o zaman özürlü sayılır. Ama o zamanda da her namazdan önce mutlaka abdest tazelmen gerekiyor öğlen aldım bozulmadı ikindiyi kılayım olmuyor diye biliyorum yine de daha detaylı bilen duzeltirse sevinirim. Hiç başıma gelmedi araştırma gereği duymadım işin açığı ama Kuran kursunda bu şekilde öğrenmiştim

Teşekkür ederimm

Çok teşekkür ederim detaylıca anlatmışsınız​:heart_eyes:

Tok gitmeniz iyi olur bence, ben kendimi biraz sıkmışım, ebe kendini sıktın işlem de bitince birden rahat bıraktın ondan şekerin düştü falan dedi aç gitsem bir tık daha başım dönerdi.

Ben aile sağlığı merkezinde taktirdim, sıra falanda almamıştım direkt taktılar gidince 10 dakika bile sürmedi bence

Ne demek canım :smiling_face_with_three_hearts:

Kesinlikle tok git tansiyonun duser ben aç gittim bayilacakdim kendime gelemedim canim zaten açmi tokmusun diye soruyolar. Kisa bi işlem kendini kasma yeter

10 günü geçerse özür sayiliyor onun haricinde 9 gün gelse bile adet sayiliyo bizim elimizd olan bişey değil günahı da yok bunun zaten o günlerde namazdan muaf sayiliyorsunuz ne zaman biterse o zaman devam edersiniz..bu arada bile bile yapıyoruz demişsiniz spiral taktırmak diyorsunuz galiba ama tedbir almak lazım hem bu spiral herkeste aynı şeyi yapmıyor mesela benim ilk iki spiralde 7 gün olurdu abdest alırdım ertesi gün tekrar leke gelirdi ama bunda 6 gün suruyo çok nadir 7 oluyo hiç 10 günü bulduğunu bilmem

valla ben hiç adetliyken taktirmadim 3 ünde de adet bittikren bı kaç gün sonra taktırdım..sadece doktor kan testi istiyo garanti olsun diye takiyo direk

Aklima takiliyo inan 10 gunu buluyo cogu zaman bitimi. Yani normalde 6 gun oluyorum 4 gun spral takdirali fazladan oluyo bile bile ya gunahi varmidir diyede takiliyo aklima ilk takdirdigimda venimde 6.7 gun oluyodu 2. Cide fazlalasdi