Kizlar bana yardim edin

7ay 1 haftalaik bebegim var onun yapacak hiç bisey bulamiyorum destekleyici öğretici kimsede yok doğru düzgün ek gıdaya bile baslayamadim kime sorsam sen ne yersen onu yedir diyo buda bana saçma geliyor oyun oynamak istiyorum onu bile yapamıyorum kendimi çok beceriksiz hissediyorum bu sefer canı sıkılıyor zannediyorum TVden çizgi flim açıp 15 20 dk izlemiyorum falan bana yardım edin nasıl yaocam bu düzeni

Köpük tabancasi var onlardan alıp balon çıkarıp dikkatini cekebilirsiniz balkonları patlatmaya çalışıyorlar çok tatlı oluyorlar , yaz mevsimi küçük şişme havuz alıp içine koyup su ile birlikte oynaya bilirsiniz , eğitici şarkılar açıp işte hayvan sesleri gibi siz şarkıya eşlik edince onlarda söylemeye çalışıyor çok eğlenceli oluyor yani biz böyle vakit geçiriyoruz hâlâ tabi block oyuncaklar top araba falan :smiling_face_with_three_hearts:

Cok tesekur ederim:)

Rica ederim eminim daha fazla fikirler çıkar keyfini çıkarın :cherry_blossom:

3 gub kuralını sadece yumurta sarısı yoğurt patates için yaptım şimdi çorba asn ne verirsem yiyo ama

Benım gittiğim doktor 3 gun kuralını önermedi. Sırayla sebzelerı buharda haşlayarak tatlı kaşıgı oranında ver dedi. Buharda haşlayıp çatalla ezip içine az zeytınyagı ekleyip tattırdım. Sebzeler bıtsın sonra meyveleri rendeleyeeek vermeyi önerdi. Gaz yapan sebzeler 8.ayda dedi. Sebzelerı tek tek tattirdıktan sonra yakışan sebzeler bırlıkte ikram edilebilir

Cok tesekur ederim

Youtube de doktor osman gönülal diye bir hoca var ben onu dinlemiştim. Bir kaç kişiyi daha ama o daha detaylı anlatıyor ek gıda nasıl olmalı ne yapılmalı ve her bebiş farklı tepki veriyor inşallah güzelce sürece başlar sağlıklıca ilerlersiniz.

İlk sebze tadımlar yaptım ben 2 gün falan gittim ama baktım bir döküntü bişey olmadı yeni ürüne geçtim . Sonra meyve yedirdim yine aynı şekilde yiyemeyeceği besinler var ama çilek gibi falan bunlara bir bak vermeden önce internette de yazıyor. Sonrasında meyvelerin yanında yoğurt ile karıştırıp vermeye başladım sebzeleri de öyle şimdi 6 ay 24 günlük kızım sebze çorbası bebek tarhanası gibi çorbalar akşam tüketiyoruz. Gündüz kahvaltı sevmese lor peynirli labne falan yaptım ilk defa bir kaç şeyle karıştırıp veriyoruz ilk defa başladığın için pirenin pürüzsüz olmasına dikkat et sonra git gide ay ay Pütürlü hale gelecek

Doktorlar doğru düzgün evet bilgi vermiyor oranla verr diyo ama ben çok ısrarlı sorular sordum nasıl olmalı falan diye. Sağlık ocağındaki ebe hanımla görüşün isterseniz eğer yakınsanız örnek listeler atar size belki varsa elinde ya da fikirverir

Ck teselur ederim en kısa zamanda görüşecem:)

Merhaba, aslında annelik guduleriniz sizi yonlendirmis​:slightly_smiling_face: 1 yasa kadar kendi yediklerimizden vermiyoruz. Kirmizi ve turuncu meyve sebzeler daha alerjen olabiliyor, mutlaka yemeğine koymadan tadim yaptırıyoruz. Alerji riski düşük besini de yemeğine koyacaksak bile 1 çay kaşığıyla fazla eklemiyoruz. Ben hiç Blender kullanmadim, hep çatalla ezdim ki taneliye gecisimiz kolay olsun. Tahin, domates, cilek, meyve özü gibi yüksek alerjen içeren besinleri 9. Ayda denetiyoruz. İleride besin reddi olmaması için çok fazla besini karıştırmadan veriyoruz. Baklagiller yanlış hatırlamıyorsam 8. Aydan sonra verilebiliyor. Ben yesil mercimekli başlamıştım. Haftada, 10 günde bir mümkünse yüzey balıgi tüketilmesi oneriliyor. Sizin ayinizda 2 ana öğün bir ara öğün veriyordum. Oyun kısmında ise kuleler, hayvan sesleri ve görselleri, cırt cirtli oyuncaklar, açma kapama oyunlari ve bolca kitap okuma. Cocuk şarkıları dinletebilir ve sizin sesiniz baskin olacak şekilde eşlik edebilirsiniz. Subadap çocuk, happy song, mozart baby lulluby, super simple song bizim en cok dinledigimiz muzik kanalları ve şarkılar. Naçizane tavsiyem ekranı hiç vermemeniz. Ekran demek yoğun uyaran demek. Gelişme çağındaki beyinleri o görselleri ve sesleri isleyemiyor. İmkanınız varsa hiç vermemeniz çok daha iyi olacaktır. Yukarida yazdıklarım takipli doktorumuzun 7 aylik kontrolünde bize tavsiye ettiği oyunlar ve beslenme saklıydı. Umarim size de yardımcı olur.