Kızlarcım 15 buçuk aylığız çiğneme durumu nasıl bebeklerinizin?

Benim çocuk çiğneme ile ilgili sorun yaşıyoruz eline basiti muz veriyorum ağzıni bitirmeden peşpeşe dolduruyor sonra boşaltıyor geçen armut verdim ısırdı çıkardı ısırdı çıkardı… yemeklerde ise biraz kaba gelince ağzına diyelim kıyma parçası hemen çıkartıyor ben bu çocuğa hep çorba içiremem ki uzmana görünsek mi diye düşünüyorum öneriniz var mı?

Bizde de durum aynı. Eline muz veya herhangi birsey verdigimde cok buyuk parca koparıyor ve agzındaki lokma bitmeden ısırıyor. Haliyle çıkarmak zorunda kalıyorum. Muzu elimde tutuyorum minik minik ısırtıyorum bu sekilde anlamasını saglıyorum. Bazen yine buyuk koparıyor tabi. Diğerlerinide minik minik onune koyuyorum hals. 16 aylıgız bizde.

Kendi elimle verince kriz yaşıyoruz kendi yiyecek mesela sizinki daha katı şeyleri yiyor mu omlet yapınca mücver pilav köfte

Muzu eline vereceksem eğer küçük parçalar halinde veriyorum ama şuan tabakta yiyor çatalla, biraz yiyor biraz döküyor ama o zamanda muzu yarım ay şeklinde doğruyorum olurda üç beş parça atarsa da çiğnemek kolay olsun diye o şekilde veriyorum.

Elma vs eline vermiyorum, armudu incecik oval keserek veriyorum yumuşak olmasına dikkat ediyorum, portakalın ise ortasini kare kare doğruyorum yine çatalla yiyor…

Aslında sizin bebeğinizin yaptığı davranış hepimizin bebeklerinde var benimki de 15 aylık olacak, bilinç olmadığı için henüz eline ne gelse ağzına atıyor zaten .. korkmayın bence ister istemez insan tedirgin oluyor ama önlemi alıp takip edeceğiz Allah korusun kötü olaylardan.

Anlattuklarınnın hepsi bizde de var normal diye düşünüyorum henüz anlama yaşında değiller ki bizlerin çok dikkat etmesi gerekiyor ama bu konuda özellikle

Tek meyvelerde değil Tülay hani diğer katı yiyeceklerde de aynı olayı yaşıyoruz pilav yemez mi çocuk mesela kuru yapmıyorum biraz yumuşak kıvamda onu bile red ediyor patates kızartması omlet pankek gibi gibi

Aynen anlamıyor sanırım canım sabırla mentalimi koruyarak ilerlemem lazım :joy:

Çatalla ezerek gittim bende nur hep halen daha öyle ilerliyoruz çatalla ezip veriyorum ne veriyorsam ama birazcık kaba gelince hop dışarı veriyor ee yemeyince bu sefer ya eziyorum yada Blendera vuruyorum mesela kıymayı o bile rahatsız ediyor dişlerimiz de var 10 dişi var mesela

Yapıyorum bacım yapıyorum mesela bazen kabak ya kabağı insan nasıl cigneyemez diyorum patatesi mesela çıkartıyor işte mesela geçen mantı verdim bak onu yedi parcalamadim makarnayı aynı tek tek veriyorum yiyor

Ezince yiyor işte kuzum ondan bizimki damağiyla yemeye çalışıyor ben onu anladım oda yapisinca dışarı çıkartıyor bakalım biraz daha bekliyeyeim olmadı bı götüreyim uzmana