Lohusa ziyareti

Ben lohusa iken doğumdan on gün sonra misafir kabul etmeye başladım kardeşiö yanmda idi ilk doğum yaptığım da lohuslıkta elimden geldğnce bişeyker yaptık şimdi bnm yakın olduğum bir kız doğum yapalı iki hafta oldu doğumdan önce lohusalkta hiçbir misafir istemediğini normal regl olduğum zmn bile aşırı gergin ve sinrili olurum kimseye patlamak istemiyorum vs dedi bende şakasına ben gelrm kız merak etme seni sinirlendirevek bi harektte bulunmam dedim o da yok canm ben senin için demiyorum fln dedi şimdi gitsemmi bu ara yanına yoksa lohusalığı bitse öyle mi gitsem karar veremedim onun da ablası var yanında yardımcı oluyor napsam bilemedm

Tek bir soru size… İstemediğini bu kadar belirtmişken ne gereği var? Daha ne desin yani?

O sıra eşinin yakınlarından kayınvalidesi görümcelernden fln bahsediyordu gelmelerini istemediğini ben orda da üzerime alındım ona da söyledim ama yok senden bahsetmiyorum sen yanlış bir şey yapmazsın dedi şimdi gitmeyi düşünmemin sebebi taşınıyor olmam aslında şimdi evim yakın ama gttğm yer uzak taşındltsn sonra anca evle uğraşırım kaç hafta gelip gidemem sık sık diye onun için

Bence ileride yine gidilebilir ben yanlış buluyorum şahsen ben de istemedim doğum sonrası kimseyi bir de bizimki yoğun bakımda yattı beş günlükken bir hafta dedik kirli çıkana kadar misafir kabul etmiyoruz diye anneyle Bebek birbirine alışacak bu süreçte anne yorgun olacak eve kendine zaman ayiramazken bence rahatsızlik vermeyin dile getirmiş zaten belki siz kirilmayin diye öyle söylemiştir

Canim benim en yakin arkadaşlarim sen tiparlan 40 ciksin oyle gelicez dediler gercekden cokda iyi oldu tekdim ben bide okula giden kizim var. Yani bencede 40 ciksin oyle git derim

Lohusalıkta yardımcı olacak kişi hariç bende gelinmesi gidilmesi taraftarı değilim. Daha tam alışmamışım,toparlanmamışım strese girmeye gerek yok. Geç giderseniz yani hemen ziyaret şart değil. Şimdi telefonla arayıp bir hayırlı olsun dersiniz Kırkın çıkınca gelecem inşaAllah falan diyin. Karşıda derseki senlik sıkıntı yok gelebilirsin o zmn gidin ama demezse gerek yok bekleyin.

Ya tabiki rahatslsk vermem ben aynılarını bnde yaşadım şey dşndnm ablası daha kırkı çıkmadan gidecek kız yalnız kalacak o zaman daha zor olur onun için de şimdi çok yakınım olmasa gitmem bile ama hamileyken bile her gttpmde mutlaka sevdiği bir yemek bi tatlı yapıp götürürdüm ev işlerini yapardım bulaşıpını yıkardım mümkün mertebe yük olmamaya calşrdm şimdi de gitsem ona yine bir şey yaptırmam da beklym o zaman kırkı çıksın bklm

Ablasida gidecekmis yanlizken git dedigin gibi cay yanina yiyeceginide yap mis gibi cok guzel olur valla canim arkadaslarimda oyle yapti birer cesit hazirlamislar ikadar makbule gecdiki .hem yanlizken insan yaninda daha cok birini ariyo canim

Ben kırkında bile gidilmesini doğru bulmuyorum en az 2-3 ay gecmelı bence yani ama sız de bu sefer gıtmezsem yanlıs anlarmı dıye dusunuyorsunuz ben olsam anlamam ama ıkı uc gunde bır arayıp halını hatrını sorabılırsın. O da rahatsızlık vermek istemediğin için gitmediğini anlar. Ve ilgilendiğini düşünür. Ben öyle hissederdim yani. Herkes lohusalığı aynı şekilde atlatmıyor kimisi için basit bir süreç gibi sadece yorgunluk halsizlik uykusuzluk ama kimisi psikolojik olarak da çok etkileniyor..

Ablası gittikten sonra arayıp sorun bence yardıma ihtiyacın var mı diye :blush:

Herkes farklı kimi hemen istemez kimi de yolunu gözler..Benim lohusaligim çok zor gecmisti yakın arkadaşım gelmişti bize ve ona kapıyı ben açmıştım o kadar sevinmistim ki geldiğine asla unutmam, evlerimiz de çok uzak.Onun dışında gelenler illallah ettirmişti o ayrı :smiley:Bana birisi bunun şakasını yapsa ama yine de bir acaba derim gitsem mi gitmesem mi arada kalırım, gidip canımı sıkana kadar 40 ının çıkmasını beklerr sonradan giderim :smiley:

Valla ablası bugün gtmş görümcesine sordum dedi inan bizde gidemiyoruz o kadar agresif ki ne söylesek yanlış anlıyo ters tepiyo dedi o yüzden kırkı çıksın ondan sonra giderim belki daha da geç

İşte bnde çok arada kaldım belki kızım sana söylüyorum gelin sen anla der gibi de olmş olabilir ama görümcesi çok agresif olduğunu söyleyn ve bnde kırkı çksn öyle giderm dedim

Bu konudan okadar muzdaribim ki hatrladikca herkese sinirlenyorum herkeseeee yaaa doğum yaptım daha eve girdim eşim ablam ben ablam bana yardımcı olcak diye geldi girdik direkt kaynanam arkadaşlarını toplams gelms 4.kisi birden geldiler daha eve yeni girdim afedersiniz dönümü degstrdim kapı çaldı geldiler neymiş pasta çörek yapmslar bana gelenlere ikram edilsin diye getrmsler kısır pasta çörek ben istemedim ki ne diye getirirsiniz belki kötü dusunce degl ama ben iyi değildim sonrası zaten kabus gibi bi benim annem Bir kaynanam kayinbabam zırt pırt gün içinde sürekli gidip geliyorlar bebeği görmeye sabah kahvalti yapcam ablamla kapı calyo kaynanam bebeği özledim diye geliyor o gidiyor 5dk sonra annem geliyor bı yardimida dokunmuyor telefonda şeker oyunu oynuyor akşam olunca gidiyor akşam birdhaa geliyor kaynanam yani 15.gun boyunca hergun ama hergün gün içinde gidip geldiler gidip geldiler bir kere gidip gelmekte degl goruyorler gidiyorlar akşam birdaha geliyorlar artık bunaldım lohusa sendromu yaşadım zaten hicccc iyi değildim baktı ablam olcak gibi degl beni aldı kendi evine getrdi orda kaldım sonra hem fiziksel hem pskolojikmen iyi gitmeye basladim. Kimse degl 40inda arkadaşın dediği gibi 2 3ay sonra gidin.

Sznkiler de bayağı abartmış ama daha neler iyi dayanmşsnz bi şklde

Vallahi zaten pskolojim iyi degldi bildikleri halde gün içinde sürekli zırt pırt kapı çalıyor bebeği sevip geri gidiyorlardi daha Hastanesi’ne geleli iki üç gün olmuş kaynanam demez mi bebegi yıkayalım o curcunada torunlarinda alms gelms herkes kalabalık o kalabalıkta bebeği yıkıyorlar daraldim bunaldım ben zaten sakinlikte ablamla beraber yıkardim neyin acelesi anlamadım. Bebekle neredeyse 3ay bağ kuramadım bebeği kabullenemedim çünkü sürekli birileri eline alıyordu kaynanam altını degstrmeye calsyor başını yıkamaya calsyor brakinda ben ugrasym bunlarla bebekle ugrasym bebekle bir bağ kurayım onlar yüzünden bebeği kabullenemedim bı sure.

Gerçekten çok zor bir süreç olmuş szn içinde ama geçti şükür şimdi nasıllar

Çok şükür geçti şuan 9aylik olcaz hala çat kapı gelirler bebeği gormeye ama en azndna lohusa depresyonunda değilim. Lohusaliğim çok zor geçmişti çünkü ama atlattık çok şükür​:blush:

E iyi bklm bebişinle musmutlu yıllarınız olsun inşallah

Aminnn inşallah​:smiling_face_with_three_hearts: hepimizin​:heart::heart::bouquet: