Oğlum 2 yaşına girdi ama konuşmuyor dediği kelimeler aba baba su ya bum anne hiç hiç demiyor ne zaman konuşmaya başlıyor lar böyle olması normal mi sizce
Erkek bebekler biraz daha geç konuşuyormuş beni. Oğlum da 16 aylık anne dede baba o kadar herşeyi anlıyor çok şükür ama bende bilmiyorum geç gibi
Ben erkek çocukları geç konuşur kız çocuğu çabuk konuşur tezine inanmıyorum, belli aylarda söylemesi gereken kelime sayısı oluyor yanlış hatırlamıyorsam iki yaşında basit cümleler kurmasi gerekiyor hatta..Her zaman uzman görüşü almak faydalidir, biz ne kadar farklı şeyler desekte her çocuk kendi özelinde değerlendiriliyor.
Her çocuğun gelişimi farklıdır canım istersen bir doktorla görüş lakin eğer o tür kelimeler söylüyorsa eninde sonunda konuşacaktır benim yeğenim 5 yaşında artık konuşmaya başladı doktor a da götürdü tabiki dil terapistiyle işi ilerlettiler fakat sizinki belki bir anda bülbül gibi şakıyacaktır benim oğlum da 5 aylıktan sonra gayet güzel konuşmaya başladı 2 yaşından sonra ne oldu bilmiyorum bir anda harflerinde eksiklik oldu konuşması bozuldu 4 yaşında anaokuluna yollamaya başladım arkadaş ortamıyla konuşması düzeldi
Bnm kızımda 14 buçuk aylık az önce bu konuyu yapay zeka ile konuşuyordum hiç kelimesi yok vs diye içimi rahatlattı sağolsın oraya danışın bence çok güzel moral veriyo![]()
Bende kafama takmıyorum kendi kedine mırıldanıyor hiç susmuyor elbet güzel kelimelerini duyacağız inşallah
sabırsızlıkla bekliyorum ![]()
Ses taklit ve kelime varsa konuşma arkasından gelir endişe etmeyin. Sizi anlıyorsa dediklerinizi yapıyorsa korkmayin. Ben Öğretmenim ve bu sorunları ailelerden çok duydum rahat olun.
Benim kızım da 17 aylık konuşmuyor. Herşeyi anlıyor dediklerinizi yapıyor. Ama henüz anlamlı cümle kelime yok. Sadece baba dede nadir anne
Görümcemin kızında 18. Aya kadar aynı böyleydi 19 18 aradı başladı söylemeye çoğu şeyi bizde öyle oluruz inşallah
Benım oğlumda 4 yaşına kadar konuşmadı doktorlara goturuduk konusur dedıler telefon tv uzak tutun demişlerdi bıde bıxım bulunduğumuz yerde cocuklar pek yoktu sonra tahıinimiz başka yere cıktı cocuklar derse gelirdi o cocuklarla oynaya oynaya dili açıldı bızımkı sızın dedıgınız kelimeleri bıle demezdı hep eliyle ısaret ederdı eger duyuyorsa sorun yok İNŞALLAH ama genede içiniz rahat olsun bı goturun doktora tez zamanda konusur İNŞALLAH ![]()
Bilmiyorum neydı ama şimdi elhamdülillah. Düzeldi
Kendisi maşallah çok akıllı denileni veya istediğim bişey olsun getirip yapıyor ve kendisi inanılmaz enerjik çok hareketli önceden anne anne derdi baya oldu anne demeyi şimdi baba dede suya bum gibi kelimeler söylüyor ya ben çok acele ediyorum bir an önce konuşsun die bakalım beklicem 2,5 yaşına kadar