Merhaba kızlar, bebeğim 6 ay 22 günlük. Bu hafta ilk defa mama verdim. Doymadığını hissettiğim için meme emdikten sonra ardına mama verdim ve onu da içti. Böylelikle günde 1 veya max.2 defa 150ml kadar mama vermeye başladım. Anne sütünü kesmek istemiyorum. Anne sütü ile birlikte mama veren anneler düzeni nasıl sağlıyorsunuz, kaç saatte bir emziriyorsunuz. İçgüdüsel davranıyorum şuan öyle besliyorum ama zamanla memeyi tamamen bırakmasından endişe ediyorum.
Ek gidaya gecebilecek kadar buyumus. Emziriyosunda mama neden
Şu an ben de kilo alımı az olduğu için mama takviyesi yapıyorum ama benim kızım çok az miktarda içiyor mamayı. Ve emdikten sonra içmiyor asla. Emmeden önce 30-45 ml civarı içiyor sonra emiyor. Günde 3 defa filan veriyorum ama çoğunlukla reddediyor. Bugünkerde gündüz emmeyi de reddediyor ben de korkmaya başladım, ama gece memeden ayrılmak bile istemiyor. Umarım emmeyi bırakmaz, ben memede süt oldukça emzirmeye çalışıyorum. Bir önceki sefer mama verdiysem mesela az emdiyse sonraki sefer mama yapmıyorum direkt emziriyorum. Dişle mi alakalıdır bilmiyorum ama iştahı az gibi şu an, bugün tam 7 aylık oldu. Ek gıda da alıyor ama bence doyacağı kadar yemiyor şu an hala tadım aşamasında o yüzden mamayı bırakmıyorum. Bir de ek olarak bazen ek gıdayı formül mama ile hazırlıyorum içine bir ölçek mama da koyuyorum kilo aldırsın diye. 2.390 doğdu kızım şu an 6.550 gr
Evet ek gıdaya geçtik ama temel besin anne sütü, o da yetmeyince o yüzden mama ile desteklemek istedim.
Benzer şeyler yaşıyoruz. Bir yandan istemiyorsa toktur diye düşünüyorum ama diğer yandan acıkmış olması gerekir diye.. ben de gece mutlaka emziriyorum ama gündüz reddediyor. Süt yetersiz geliyor ondan memnun değil galiba. Ki öyle olmasa peşine mamayı verince almazdı. Ek gıda konusunda sorun yaşamıyoruz ama içeriği mama ve anne sütü kadar besleyici değil, o yüzden ek gıdayı şuan temel besin olarak kullanmak için çok erken.
Bende hem emzirme hem mama veriyorum basindan beri 3 ay 1 haftalik bebegim ama memeden uzaklasmaya basladi gunduzleri neredeyse hic almiyor gece istiyor muhakkak ama gece de mama veriyorum çünkü sutum yetersiz memeyi keyfi emiyor diyebilirim birakmasi an meselesi bugun sağlık ocaginda kontrolumuz vardi gelisimi iyi hatta boy olarak ilerde gidiyor dedi 6600 kilosu boyu 64 cm 4 aya kadar emzirmeye calis dedi 4 ay önemliymiş anlamadim elimden geleni yapıyorum
Tercih meselesi tabiki ama 9ay 14gunluk bebegim annesutu ve ekgıda ile ilerliyorum. Anne sutunun yetmedigi yerde ek gıda ile karnını doyurması taraftarıyım. Nekadar kaliteli olursa olsun evde benim hazırlayacağım herhangi bir yiyecek kadar faydalı olmayacağına inanıyorum. Bide sindirim problemi.. gaz damalaları neden bukadar cok cesitli insanlar herşeyi rant’a döktükleri gibi bunuda ranta döküyolar ve her mamanın iyigelen kendine özel damlası var. Doktorlar mama kullanıyomusun hangi marka diye sorar mesela ona göre şunu al bunu al der Ama ek gıda ile beslendiginde damlaya filan gerek kalmıyo bu benim görüşüm tabi
Belki de ben gereksiz yere evham yapıyorum doymuyor diye. Çok büyük porsiyonlar vermiyorum ek gıdada. Belki biraz daha doyurucu öğünlere geçmemde fayda var bilemiyorum..
Bence sen bebegini bska bebeklerin yedikleriyle kıyaslıyosun. Kuzenimin bebegiyle benimki arasında 1ay 10gün var. O bizden daha buyuk. Premature dogdu. Bazen biraraya geliyoruz ve ister istemez bebekler beslenirken birbirimizi görüyoruz. Oio tabakları olur ya 3bölmeli bildigin onu tepeleme dolduruyo,ve her bölmesinde ayrı ayrı yiyecekler oluyo ve o cocuk o tabagi silip supuruyo. Ve biz nereden baksan 2aydir gorusmedik bu dedigim 2ay onceki mevzu
bebegi ozaman 8-8,5aylik filandi iste benim kızım o tabagin 1gozunu belki bitiriyo cogunluklada bitirmiyo. Yogurt disinda hicbir seyi dogru durust yemez anca bikac mama kasigi ama gelisimini her kontrolde doktoru takdir eder. Bende ilk onu gordugumde besleyemiyorum yemiyo bu cocuk diye etkilenmistim. Ama doktor zaten 1yasa kadar ek gıdayı aslında ogun gibi vermiyoruz herseyden yemesini istiyoruz ama esas beslenme kaynagi anne sutu olmali. Anne sutu alamayan bebekler ekgidaya gectiginde mamadan yavas yavas uzaklasmasi icin onlarin ekgidayi ögün gibi yemesini bekliyoruz demisti ve icim rahatladi
Çevremizde hiç bebek yok ki kıyaslayacağım. Sütüm yetmiyor psikolojisi beni bu duruma itti aslında. Doktor boy kilo güzel ilerliyor diyor. Bakalım artık çok alıştırmayim o zaman mamaya
.
Sütünün yetmedigi kanısına nasıl vardın.? Hasretle bekliyorum o meshur cevabı… Kim sana bu bebek zayıf,ac bu bebek vs tarzi seyler soyledi.??doktor boy kilo guzel diyosa derdin yok dert arıyosun dicem
ama mamaya alistirmama fikri hosuma gitti
Ben de hem mama hem meme veriyorum, bir de ek gida var suan. 3 gunlukten beri mama yiyor. Ilk zamanlar bi emzirdim bi mama yaptim aimdi emzirdikten sonra hemen mama deniyorum nerdeyse hep bitiriyor, ama benim kizim cok yemiyor 8 ay 20 gunluk anca 160 ml iciyor. Bizimki de ahni sekilde gunduz grnelde emmeyi reddediyor gece emiyor sadece duzgun ama sutum gece de yetmiyor. Ben gece de mama veriyorum artik pesinden cunku doymadigi icin surekli uyaniyor
Artik emzirdikten sonra kajvalti veriyorum sabah sonra tabi yedigini yemekten saymiyor ve mama da istuyor ve mama da yiyor. Nedense ne verirsem vereyim doysa da o mamayi icmeyince uyumuyor
Şöyle ki bebeğim hiçbir zaman memeden huzurlu ayrılmıyor. Emmeye de devam etmiyor, doymuş olsa rahatlamış ve huzurlu olarak bırakır memeyi. Ama hem bırakıp hem ağlaması memnun olmadığı birşeyler var demek oluyor. Memenin peşine mamayı verdiğimde tam da bahsettiğim o huzuru görüyorum. Keyifleniyor. Başkasınin ne dediği o kadar umrunda olmayan bir insanım ki tahmin edemezsin
bebeğimi gözlemleyerek ilerliyorum ve onun aç kalmış olması ihtimali benim kalbimi bir miktar burkuyor.
Aslında bu bir döngü oluyor. Ben şuan doymuyor diye mama ile destekledikçe o adım adım memeden daha uzaklaşacak, uzaklaştıkça süt azalıp daha da yetmemeye başlayacak..
Bazı mamalar bagimlilik yapiyo gibi icmeyince rahatlamiyomus bebek bi arastirin bence icinde öle bisi varsa
Resmen bizi tarif ettin
benim oğlumda çok uzun kalıyor memede ve asla tatmin olmuş bir şekilde ayrılmıyor. Boyu, kilosu iyi çok iyi o açıdan sıkıntı yok ama huzursuz oluyor bende mama denedim ve bitirdi şok oldum, hatta süt az mı acaba sağıp görüyüm ne kadar içiyor diye bir biberon 210 ml sağdım verdim onu bitirince de ağladı
bence benim oğlumun doyma hissi yok Berna buna ne diyorsun @Berna.Hümanın.annesi
@gökyüzükadar Evet işte her anne anlar ters giden birşey olduğunu. Belki de iştahlı bebeklerimiz var
Çocuğum 6 aylık olduğu gün 8kg.dı. yani doktor hiçbir yorum yapmasa bile ben biliyorum kilosunun, gelişiminin normal olduğunu ama bebeğim huzurlu değil beslenmeden yana.
Meselem sorunun ne olduğunu aramak değil, ben anne sütünün bu döngüde tamamıyla terk edilmemesi için ne yapmak lazım bunu sormuştum başlığı açarken.
Bilmiyorum ki ya sma kullaniyorum