Özel aşılar hakkında

İyi akşamlar arkadaşlar. Öncelikle asla aşı karşıtı biri değilim. Gerektiğinde her aşıya tamamım ama sorun şu ki rota virüsü aşısı hakkında çok kararsızım ebemizde, doktorda bize bırakmış durumda benim anlam veremediğim şu devlet gerekli görürse kendi aşı programına almaz mı? Doktora sorduğumda siz karar verin diyor. Ben doktor dışında kimden bilgi alacam iyice sinirim bozuldu ve çocuğum şuan 3 buçuk aylık yani zamanda dar. Siz ne düşünüyorsunuz benim gözümde şuan rotadan ziyade menenjit aşısı daha önemli ama rotada çok kararsızım

Rota aşısını çoğu doktor önerir ama mutlaka olun demez.Rota virüsü özelikle yazın olan bir hastalık ve ishal kusma ile kişiyi bayağı halsiz bırakıyor. Bu aşıyı olunca kişi o hastalığı olmaz diyemeyiz ama hafif atlatıyor. Yani size kalmış ama menenjit aşısını olun derim.

Yani rota virüs kanlı ishal denen durum Allah korusun yakalanırsa aşısız insanlar aşılı olanlara göre daha ağır atlatıyor veriler de bunu gösteriyor. Sadece özel aşısı her 2 doza da 2.5bin lira vermek sıkıcı saçma bişey. Ben yaptırdım kızım şimdi 8 ay olmak üzere

9 ayda da menenjit aşılarından 2 tane tür varmış ismi aklıma gelmedi onun ikisini de yaptırmanız daha iyi olur dendi çünkü ikisi de farklı etkileri olan menenjit karşı koruyan aşılarmış

Bence fikir isterseniz yaptırın derim Allah korusun olursa eğer ve ağır geçerse vay yapsaydım demektense yapın ağızdan damla zaten yaptıkları can acıtan yanı da yok . Hasta olunca vücut sıvı kaybını doruklarında yaşıyor ilaçlar da pek etkili olmuyor

Rota için en geç 3.5 aylıkken yaptırabilirsiniz ikinci doz da 6 aylık olmadan bitmeli. Ayrıca bu sadece bebekken değil çocukken de çok çarpıcı bir illet. Çevremde 7 8 yaşlarında 5 gün hastanede yatmış çocuklar var. Eğer maddi durumunuz varsa kesinlikle yaptırın. Menenjit zaten öldüren bir hastalık ve Ne kadar erken yapılırsa o kadar iyi. Yine maddiyattınızz yeterse 3.ayda yaptırın ne kadar erken o kadar etkili.

Aşı konusunda biz biraz can sıkıcı şeyler yaşıyoruz, genelde rota yan etki yapmaz derler bizde yaptı mesela, hastanede yattık nefes alamadi bebeğim, ateşi çıktı ve saçma sapan bir dünya şey yaşadık bende travma olarak kaldı..2. doz için doktorlar yaptırmayın dediler, 1 dozda kaldık.Bende yaptırmak isteyipte bu olayları yaşayınca yaptıramadim mesela ama bir sorun yoksa bnde 2 dozun yaptırılması taraftarıyım.

Ya banada ablam bu aşıları yaptirmami söyledi o yeğenime yaptrmsti sağlık ocağı bilgilendirir falan dedi ama kimse birşey demedi sağlık.ocaginda ne doktor nede ebeler hiç bu özel aşılardan bahsetmedi bana rutin devletin yaptrdigi bütün aşıları olduk. Normal hastaneye gittim muayene edildi oğlum öyle sordum doktora bu özel aşıları yaptralm mı diye yaptrn dedi ama çocuğum 7.ayina giricek.kac aylıkken yaptırmam gerekiyordu?

Ben yaptırdım. Zamanı gelmediyse yaptır bence. Arkadaşımın çocuğu olmuştu 1 hafta hastanede yatmıştı ve daha sonra da toparlanması zaman almıştı. Aşısız olanlar daha ağır atlatıyor

Rota için geç kalmışsın ama menenjit yapılır

Keşke rota aşısını vursaydim tam.alti.gun hastanede yattık kusma ishal ateş bı dedi bı kemik kaldı hala bile etkisinde bence vurmalisin benim başıma geldi kimsenin başına gelmez inşallah

Merhaba bizde yaptırmadık sadece devletin verdıgı aşıları yaptırdım

Menenjit de önemli elbette ama rota virüsü şuan daha yaygın ve çok çok zor atlatılan bir hastalık. Hele okul dönemi başladı iyice yayılır ve 5 yaş altındaki grubu çok ciddi etkiliyor. Bu aşıları sağlık bakanlığının takvime almamasınin sebebi maliyeti. Bütçe bunun altından kalkamayacaği için almıyor.

Ben 3. Ayında ilk dozu yaptırdım 2.ciyi yaptırmadım

Ben asi karşıtı değilim ama özel asi karsitiyim çünkü gercekden çok gerekli bisey olsaydı devlet bunu karşılardi devletin dışında hiç bir aşıyı yaptırıyorum

Aslında bu gereklilikle alakalı değil. Bir aşıyı devletin karşılaması için belli bir yüzde üzerinde görülmesi gerekiyormuş. Atıyorum 100 kişiden 60 ı bu hastalığa yakalanırsa devlet bünyesine alabiliyormuş. Yani devletin karşılamaması hastalık yok ya da aşıya gerek yok demek değil. Sadece karşılanan aşılar kadar vaka görülmemiş. Kimsenin evladı hastalıkla sınanmasın benimde kafamı 2 yaş aşısı çok karıştıyor ama aşı olmadığındaki savunmasızlığı da bir o kadar korkutuyor o yüzden hepsini yaptırıyorum.

Merhaba, devlet yuksek maliyetli ve ölüm oranı istatiksel olarak düşük hastalıkların aşılarıni programa almıyor. Ne yazık ki var olan program da yeterli değil. Menenjit aşısı var ama kapsamlı değil mecburen özel yaptırıyoruz mesela. Rota virüse gelince ölüm oranı düşük ama çocukları perişan eden bir hastalık. Asi olduğunuzda evde hafif atlatabilirken, aşısız çocuklar hastanede yatmak zorunda kalıyor. Düşük bile olsa maalesef bir ölüm yüzdesi de var.