İyi geceler Güzel Anneler![]()
Çogu anne biliyo kizimda kalça gelisim geriligi var 6. Aya kadar ayaklarini bastirmadik kalcasinda aparat takiliydi 6. Ayda cikarttik suan 9 aylik olmak üzere ama parmak uçlarina basiyo tabanlari nerdeyse hiç yere degdirmiyo. Bu hafta kontrolumuz vardi doktor normal dedi ama ayak uçlariylada dengede duramiyo pek fazla yani boyle olup yurumede geçlik yaşanirmi bu durumda olupda şuan yuruyen bebiş anneleri beni bi aydinlatin![]()
Canim ,benim kizda oyle parmak ucuyla basiyor .
.. Arada bir tam basiyor bence normal ya ..
Doktorda normal dedi ama ilk kizda boyle bisey yasamadim 6 aylikken dimdik dururdu kanepe kenarinda . Doğada duruyo ama parmak ucuna bastigi icin saga sola devriliyo acaba yurumesinde geçlik.olirmu bu yuzden aklima takildi yani boyle devam ederse desteksiz adim nasil atacak anlamadim ki canim
Bence doga da apart takili iken tam gezemedi apalma olmadi haraketdiz kaldigi icin olabilir yada biz yurtec kulaniyoruz ya biraz da onun etksi olabilir ..benim kiz yurmeyi unutu![]()
![]()
elinden tutunca adim atiyordu simdi govdesini atiyor ayaklar yerine .Canim cok da uzulme sen 1 ay gec baslar yurumeye buda sorun edilecek bir sey degil saglikli olduktan sonra . Eltimin bebe 1,5 yasinda yurumeye basladi .
Bu kalcadan icn.ne dediler
Duzelme olmus mu ?
Valla anlamadim bacim cocuk birden basincami bilemedi napacagini yani duz basmayincada dedigim gibi dusunuyom ayak.ucuyla nasil dengede durup yuruycek bu bebe cevremdekilerde normal bizimkide oyleydi duzeliyo diyen var bakalim gorecez.gec yurusun sknti etmiyom inanki.yavrum saglikli olsunda bacim. Birce niye oyle yapiyoki yurumekmi istemiyo.acaba bacim.
Bacim 1.2 derece aciklik var cok fazla degil bu iyi bisey ameliyatlik bi durum yok dedi. Aparati geceleri takim gunduz takmayin yurumede emeklemede hic bi sorun yok dedi 2 ay sonra bidaha gidecez . Aparati cikardigimizi.soylemedik.sukur rahatlatti doktor bacim onceki manyak nasil.uzmusdu bizi
Benim oğlum da öyleydi 1 yaşına gelince düzeldi
Bence gayet normal 6 aya kadar çocuk hareketsiz kalmış doktorda normal olduğunu söylemiş zaten örümcek kullanıyorsanız kullanmayın parmak ucuna basma devam eder yoksa
İnsallah canim ya
Evet normal dedi benim merak ettigim yurumesini geciktirirmi dengede duramiyo cunki . Evet orumcege koyuyorum onda oturunca ayaklarini duz basiyo yururken ucuna basiyo diye
Teh aman iyiki de soylemediniz ya belki de apartdan kaynikli idi her yolu demenk iyi birsey ..Yava yavas da olsa guzel sonuc aldığınıza çok sevindim. ![]()
Ya aslinda 7 aylikken fln iyi kotu gidiyordu elinden tutunca simdi elinden tutunca gitmiyor ..yurutecten oldu cunku yurutece binince govdesini one dogru itekliyor oyle gidiyor ..Ama koltuklardan flan tutunca gidiyor kendi . 2 gundur ellerini birakip sabit durmaya calisyor 5,10 sn kadar sabit duruyor destek almadan. Ne zaman yurur bilmiyom .
Ya benim kizin da diz kapağı kapkara olfu emeklemekten hep sort giydiryom hava cok sicak diy ne yapcam bilmiyom cok terliyor.
Bunu benim kiz 7 aylikken yapiyordu duzelir bu merk etme . Sunun totosundan isiram ya ![]()
![]()
![]()
![]()
Aynen bacim valla aparatla duzelmedi en azindan takmayizda bebede rezillik cekmesin dediydik.
Evet orumcek yapar bacim dedigin gibi ileri itiyo kendini . Koltuk kenarindanda siralamaya basladiysa yurur bacim tam kendinden emin olunca bi anda
İnsallah bacim ya kiz ayakkabimi giydirsem acaba bak simdi geldi aklima ilk adim aldimda buyuk anam oda. İssir tabi teyzesi ![]()
![]()
Siralama yapiyor 3 haftadir yapiyor .9 ayligin sonuna dogru yurur diye tahmin ediyom cok hevesli
Massallah bacim ozaman yakindir yurumesi
Terlemez mi ayagi ben corap bile giydiremiyorum cok terliyor. Bence 1 ay daha bekle daha gec degil birden duzelir . Yurutece cok binerse azalt ben baya azaltim nadir kullaniyoruz . Allahtan para vermemişim yurutece 1 ay adam akili bondi binmedi simdi cok cok az biniyor .
Hatta sey yapiyoruz biz ben yanina koyuyorum yuruteci oda yurume arkadasi gobi kulaniyor arda bir oyle suruyor![]()
Corap bende giydirmiyomda gunluk biraz giydirsem bi deneyim dur kiz. Cok binmiyo yurutece anakucaginida kaldirdim 2 hafta oluyo. Orumcegi iyce azaltiyim ozaman . Sen yanindayken iyi fikir tabi destek alarak yurur hem. Benim buyuk kiz baya binmisdi 9 aylikken adim atiyodu ama oda emeklemedi hic. Kiz bacim dizlerine genis coraplarindan kesde geciriver kiz aşınmışdir hem acimaz iyi olur
