Psikolojim mi bozuk

Merhaba bebeğim doğduğundan beri ben çok değiştim 6 aylık oldu kimse ellesin kucağına gitsin öpsün karışsın yorum yapsın istemiyorum özellikle eşim tarafı. Bebek küçük anlamıyor milletin suratına yapışıyor ağzına sokuyo falan hoşlarına gidiyor ama ben deliriyprum işte şunu yesin şöyle otursun vs yorum yapılınca suratım düşüyor eşime hayatı zindan ediyorum öpmeyin diyorum zaten kötü gelin oldum da şimdi şehr dışından gelecekler 1 hafta kalacak kayınvalidem onun gerginliği beni sardı. Eşim görevde 3 haftadır gece gündüz tek başıma bakıyorum kimsem yok uyumuyorum gerekirse yemiyorum ama kimseyi istemiyorum bunu nasıl aşıcam alınıyo onlarda tabi

Canim yanliş anlama sakin ama bu cocuk illa sevilecek tabiki bazi seylere tepkini koyman gerekir ama herseyide kisitlayamazsin nasil senin ailen seviyosa onlarinda sevmeye hakki var sen boyle dusunduce cocugu daha cok sakinirsin inan olan sana olur birde ilk cocukda oluyo boyle seyler ama akişina birak niye kendine zehir ediyosun ki. Benim kizim 1 hafta sonra yaşina girecek kaynanam daha 2 kere gordu ayni sehirde oturuyoruz hemde ondada hastaneye geldide oyle gordu yani. Tekrar hastaneye gelicekdi cocugun dogum gunune denk gelsin dedi haftaya gelicek bende istemiyorum ama bunu esime falan yansitmiyorum cunki benim ailem nezaman istese geliyo haftada en az 3 gun . Esimde kalkip bisey dese ben uzulurum o yuzden kiyaslama yapmak lazim gelsinler bos ver skma canini

Merhaba yanlış anlamazsanız anneliğiniz hakkında size kötü yorumlar mı geldi ilk zamanlar. İlk başta bende de öyle olmuşdu kimse bişey desin bişey yapsın istemiyordum sadece kendi anneme güveniyordum. Ama bunun ilk haftalarda bana yetersiz olduğumu hissettirdikleri için yaptım. Bir nevi herşeyin en iyisini ben yapıyorum gibi tavırlara büründüm ama gün geçtikçe karşı tarafların yorumlarını önemsemedim ozaman anladım. Desteksiz çocuk büyütmek çok etkiliyor insanı mesela ben panik atak oldum hala bile rahat uyuyamam hep korkarım hep çocuğumda gözüm olmalı. Belki de sizde güvenmediğiniz için o şekilde bir hale gelmişsiniz ama çocuk bu sevilecek yani bu konuda onuda mahrum bırakmayın benim kızımı sevince birileri benim çok hoşuma gidiyor daha aktif bir bebek oluyor insanlarla iletişimi daha iyi hale geliyor. Tabi ki dikkat edilmek şartıyla. Hayatınızdaki insanlara bunu güzel dille söyleyin kızımı kimse öpmedi mesela hep kolundan öpün vs dediğim için hiç yeltenmediler ama kimseninde kalbini kırmadım sevmek isteyene dokunmuyoruz vs demedim tabiki bunlar güvendiğim insanlara karşı oldu. Herkesden rica ettim hijyene dikkat etmelerini. Sizde biraz daha sakin kalmasınız yanlız çocuk büyüttüğünüz içinde bu şekilde davranıyor olabilirsiniz. En iyisini anne bilir ama annelerinde öğreneceği çok şey vardır. Akıl veren olur dinleyin geçin yapıp yapmamak sizin kararınız zaten. Sizden izin almadan bişey yapamayacak şekilde olmalarını sağlayın kızım 16 aylık hala annem benden onay almadan birşey vermez. Kayınvalidem ilk başlarda yapıyordu bunu bi iki rica ettim anlattım olanı anlayışla karşıladı. Emin olun sizin nasıl içiniz gidiyorda evladınıza onlarında öyledir. Belki ilişkileriniz mesafeli olduğu için anlamıyorsunuzdur ama aileden olan kimse bebeğinizin kötülüğünü istemez bilmedikleri için yanlış birşey yapabilirler uyarırsınız ikaz edersiniz düzelmiyorsa dikkat edersiniz. Lütfen söylediklerimi yanlış anlamayın her anne için evladı hassas noktadır yinede en doğruyu onun için siz bilirsiniz ama bu kadar yormayın kendinizi biraz akışına bırakın kendi ruh sağlığınız için biraz salmakda iyidir. Güzelliklerle büyütün bebeğinizi

Tabiki çok yıpranıyorum kendime bakamıyorum tüh gibiyim halsizim koskoca 1 ayda sadece 2 gün annem gelebildi çok zor uykusuz yaşamak. Sadece söylemlerinden dolayı oldu anneden gizli dondurma alcam sana, yok haribo alcam biliyorlar şeker vermek istemediğimi ya da telefon vermiyorum 2 dk bişey açıyorlar bunlar bende güvensizlik oluşturdu çok seviyorlar her şey alıyorlar ama işte birazda kıskançlık var kayınvalidem de benim aileme karşı onlar beni etkiledi lohusayken benide çok severler ama ben böyle bir insan oldum telkin etmeye çalışıyorum kendimi

@Ü.b hanıma tamamen katılıyorum… Bebeğiniz zaten yanınızda. Yaşadıklarımız hiç kolay şeyler değil çoğumuzun. Ama sonunda kendi sağlığımız ve özellikle de huzurumuz için sakin kalmayı öğrenmemiz gerek. Sakin ama sınırlı… Sakin ama kararlı. Yani demem o ki bazı şeyler vardır sıkıntılı hareketler, haller. Onları görmezden gelmeden içinizde birikmeden dile getirin. Anlaşılma yoksa geri çekilirsiniz. Bebişli evin huzurunu kaçıran çok oluyor maalesef. Sıkıntılı durumlar yoksa siz de boşuna kaçırmayın huzurunuzu. 1 haftacik kalacakmış kaynananiz da. Bence ne olursa olsun hizlica geçebilecek bir zaman. Ya ailecek daha uzun kalanlar ya da beraber yaşayanlar napsin… Böyle kıyaslar gibi demek istemezdim ama onlar daha da zor. Biri de benim mesela…

Oda kötüymüş ilgisiz olsalar hiç istemem zaten Allah var bana çok iyi baktı sezaryenliyken temizlik yemek hep ayağıma geldi bebeğimi sakınıyorum onunda cahillikleri hataları oldu aileme karşı atamadım içimden şimdi yarın gelecek 1 hafta gözümde 1 ay gibi sakin olmaya çalışıyorum o yüzden yazmak istedim

Sen kafana takma inan 1 hafta gecer gider niye canini skiyon canim dedigin gibi takarsan 1 ay gibi gelir akisina birak. Bak ne guzel guzel yanlarida varmis kaynananin bide o yonden dusun. Ben kaynana 2 kere geldi dedim ya ondada kizinda kaldi iki sokak var aramizda kizin halilari yikiycam kizin yorganlari yikiycam dedi durmadi bile bende ben hic bisey demiyorum eşim hepsini goruyo bisey oldugu zamanda kizina git diyo

Ah canım benim anlıyorum seni . Bende lohuslagimda öyleydim. Kaynanam 3 gün kaldı yanımda 3 gün bana 3 yıl gibi geldi. Ben dogum yaptim ertesi gün dikisli dikişli camasir serdim . Hic bir işimi ona yaptırmak istemedim. O yap deyince yapar da ben uygun görmedim. Evimdeki isimi kendim tutuyum istiyom bir başkası benim iç çamaşır imi asmasin .Emin ol dogumuma güle oynaya gittim. Sifir stres vardi ..ama kaynanamgil bizim evde kalacağını öğrendiğim andan itibaren içime bi stres girdi ..Tek basıma kalmak istiyordum.

Ayrıca benim kaynanm eltimin 3 aylik bebegini gozumun onunde emzirmeye kalkti .Benim bebegime de yapar diye hiç uyumadım bile . Yanliz bırakmak bile istemedim .

Şimdi kizim.yasina girecek yeni yeni bırakıyorum. Babasi yanında oluyor. Arada bi isirmigini fln veriyor o zaman bende kizasim geliyor . Biri yapinca ima ediyorum anlasin diye ama yok . Ben yokken kesin verir benim yanımda da cok nadir veriyor ama derim birgun milletin içinde agizina dediğini verme kizima diye .. Bir kac defa yeltendim tam diycem esim geliyor. Bende buna sinir oluyom .

Ben rahatlığı seven biriyim. Yanlizligi da cok seviyorum. Evimde uzun süre misafir ağırlamak bile istemem en fazla 1 hafta dayanabilirim.

Eşim de 7 kardeş evlenirken bile bol bol dedim ben kalabalığı sevmem dk bası eve misafir çağırmam diye :joy:

Benim bakış açım biraz farklı herseyin fazlası zarar .günü birlik misafir kabul eden var bence gerek yok yarın birgun düşman oluyorlar boşa vakit kaybediyok ve hep dedi kodu yapılıyor yoktan yere gıybet. Az ve öz olacak .

Kaynanmgil bize yatıya kalsin her işlerini tutarim ama ne zaman gidecek diye de gün sayarim​:joy:rahatsiz oluyorum tuvalet e bile gidemiyorum .kendi evimde misafir gibi oluyorum sonra

Sizi çok iyi anlıyorum benim kayınvalidem de kızımın altını herkesin yanında açıyordu dikkat ettiğim bir konuydu mesela ama bi kaç kez yapınca uyardım uyardım sonunda çirkinleşmeden rest çekdim şimdi asla açmaz beni bekler beni çağırır. Yapabileceği şeyleri söylerim şunu yedir şunu yap bunun dışına çıkmaz. Çünkü doğrularını anlatıyorum misal su vermek istedi küçükken ona böbreklerinin yorulacağını mama ve anne sütünün yeterli olduğunu anlatım sonra bi komşumuz su verin vs dediğinde bakdım kayınvalidem benim söylediklerimi söylüyor. Siz nasıl yaklaşırsanız onlarda öyle olur. Bebeğiniz de onun gözünün nuru. siz onlara benim çocuğum modunda gidersiniz onlarda sizin istemediğiniz şeyleri yapmaya devam eder bazı şeyleri güzellikle halletlemek lazım bir haftalık bir süreç bırakın oda sizin himayeniz altında babannelik yapsın. Ben bazen bilerek evden çıkıyorum 10,20 dklığına ki rahat rahat sevsinler diye çok da güvendiğim söylenemez ama onlara o fırsatı veriyorum. ne yaparsak yapalım onlar eşlerin ailesi anne baba.. ne kadar kötü olsalarda büyükler mesafe çok iyidir ama fazlası da kötü umarım o bir hafta sizin için çok iyi geçer belki kayınvalidenizde değişmişdir sizin sinir olacağınız şeyleri söylemez güzel düşünelim güzel şeyler olsun :hugs:

Ya öyle oluyor benim dayimlarda hep beraber yaşıyordu. 3 aile bir kocaman ev . Simdi hepsi bir kırda. Ben sevmem ya öyle benim hayatım biraz daha özel. .Ben evin içinde rahat takılırım. Bak kaynimla fln cok iyi anlaşırız ama o yatıya geleceği zaman esim çalışıyorsa yatak odamı kilitler de oyle yatarım. Biz sadece bayramda kalabalik oluruz .Baska yoktur .

Ben kaynanamgile fln yaşasaydım kesin bosanirdim o kadar eminim . Evlenirken de üstüne basa basa dedim zaten . Annen baban melek olsun ben istemiyorum. Dedim yuva ustune yuva kuramam.Ben 7 yasindan itibaren yanliz buyudum .İlgisiz hep iş iş başka bir şey olmayan bir ailede bizde gezmek tozmak yoktu. Tek basina bile bir yere gidemezsin .9 yasindan 15 yasina kadar da yatli okulda okuduk o yuzden kimseye ihtiyaç duymuyorum. Yanlizlik cok guzel bor şey yeterki kendini eğlendirmeyi bil.

Coooook yanlizlik değil benim dediğim. Icine kapanık da kötü birsey ..Sadece kendine zaman ayırmak insanlardan uzakta kendinle vakit geçirmekkk gerekiyor.

Ay tek değilmişim herkes öyleymiş içim rahatladı neyse hanımlar 2 günmkalıp 3. Gün döneceklermiş bir dünya buzluk stopu getirecekmiş iyi yönleri var az kalcağı için en güzel yüzümü göstericem sabır sabır :joy::joy: