Ramazan geliyor🌙

Kızlar merhaba, mübarek ramazana Allah nasip ederse kavuşmamıza az kaldı. Bu sene hem oruç tutacağım için hem de bebeğim biraz daha büyümüş olarak ramazanı karşılayacağımız için heyecanım daha başka​:smiling_face_with_three_hearts: bebeğim henüz 15 aylık daha çok küçük ama onun için evimde ramazan süslemesi yapmak istiyorum. O manevi havayı hayatın en başında solusun, etrafı en merakla incelediği zamanlarda şahit olsun istiyorum. Bu tabiki kendim için de yapacağım birşey olacak. Böyle nüanslar beni sorumluluklarıma karşı motive edip güzel de bir tat bırakıyor ruhumda. Var mı sizin de böyle planlarınız? Daha önce böyle süslemeler yaptıysanız neler aldınız, neler hazırladınız bana fikir olur​:melting_face:

Bende 2 sene sonra oruc tutacağım inşaAllah çok heyecanlıyım cok özledim :smiling_face_with_three_hearts: benim kızımda15 aylık duvar süsü almayı düşünüyorum led lambalı hoşgeldin ramazan yazılı gibi düşündüm nasipse :smiling_face_with_three_hearts:

Ledler ışıklar ramazan temasına çok yakışıyor kesinlikle :heart_eyes: ben de ilk onları almayı düşünüyorum :smiling_face_with_three_hearts:

Trendyol da hoşgeldin Ramazan LED’li balonlu suslemeler vardı aldım salona ascam inşalah mutfakda yemek gitcez mutfgada bisiler alırım bakalım ilk kez aldm hem kızım için çok iyi olur hemde huzur verir diye düşünüyorum

Neden 2 sene sonra

1 sene hamileliğime denk geldi 1 gün niyetlendim akşama ne yediysemcıkardım ve cok kansızdım. Diğerinde de yeni dogum yapmıştım emziriyodum cok şekerim düşüyodu. Bu sene emzirmeyi sonlandırdıgım icin insallah tutacagım cok özledim

Kizima hamileydim tutamadim busenede nasip olmayacka dogumum ramazana denk geliyor :face_holding_back_tears:gece sahura kalkinca camdan bakmayi cok sewiyorum degisik bi havasi oluyor

Bu konu hakkında sordunuz mu hiç kaza orucların tutulması gerek aynı zamanda fşdyesı verilmesi lazım o sızın borcunuz bende hamileliğimde tutmadım ve şuanda tutuyorum mecbur olarak sız ıkı yıllık tutmadıysanız hem dıyetını vermelısınız hemde tutmalısınız bunu sız araştırınız zırra boynunuzda bir buyuk borç olarak kalır

Hayırla huzurla saglıkla bereketiyle gelsın İNŞALLAH onun tadıda hıc aramızdan eksilmesin oyle güzel bir aykı 11 ay hep o ayı özler ister hemen gelsın dıye RABBIM tez zamanda kavuştursun ama ben yaz orucunu daha cok sevıyorum ilk kış orucunda cocuktum şimdi anne oldum ve diğer kışta sanırım yaşlı bır nene yada ömrüm yetmeyecek olacak son kış orucu gercekten ramazan cok farklı bir duygu ALLAH her kuluna nasıp etsın

Benimde bebeğim 3 aylık sadece anne sütü alıyor oruç tutmayı düşünüyorum sütüm azlsa aç kalır diye korkuyorum bu seferde napmalıym sizcd

Duruma bakın eger yetiyorsa sut ona orucunuzu tutun ha ac kalıyorsa o zaman ek gıdaya gectıken sonra tutun ama bırgun tutup bırgun tumasanızda olur yanı sonrada zor oluyor şimdi kucuk eger yedıgınıxe dıkat ederseniz bece yeter ona sutunuz genede karar sızın sonucta sut oranının ne kadar olduğunu sız bılıyorsunuz

Rabbim rızkını verir diyorm bende tutaym süt sağım dolaba koysam onunla da destek veryrm diyorm geçen senede hamileydm diye tutamadım bari bu sene tutaym öyle yapıcam inşallah

Ayy geçen sene hamilelikten sürekli kustugum için tutamadım hatta borçlarımı tutmaya başlamıştım 11tane tutmustumki hamileligimin başları idi bulantı ve kusma çökünce bırakmak zorunda kalmıştım orucunda tutamamistim bu senede emzirdigim için tutamam heralde bişey yemedigim zaman sütüm hemen çekiliyor yinede ara ara tutarım diye düşünüyorum @Portakal benimde en büyük üzüntüm camiye gidememe kaynanamin yanında 11sene camiye gidemedim neymiş kadınlar birikip dedi kodu yapıyorlarmış ne saçma düşünce evimi ayirimca giderim diye seviniyorum hamilelik ve şuan da bebiş olunca kaldı ama seneye kızımla giderim diye düşünüyorum inşallah :smiling_face_with_three_hearts:

Senin bebeğin kaç aylık

5ay19 günlük

Çok dogru bir karar bıde tutmadıgınızı hem tutmanız gerek hemde dıyetını vermenız

Ben de sahurları çok severim :face_holding_back_tears: hiç sahursuz oruca niyetlenmem. Sofradaki zeytin ekmek bile olsa sahur vaktinin lezzeti bambaşka :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

Neden aynı zamanda diyet verilmesi gerekiyor? Ben şöyle biliyorum, tutamadığımız oruçları daha sonra sağlığımız elverdiği zaman tutmamız gerekiyor. İyileşme ihtimali olmayan hastalıklarda diyet veriliyor. Hamilelik ve emzirme dönemi için ise 2 yıl ertelemeye Rabbimizin müsaade ettiğini bu yüzden kaza etmenin yeterli olduğunu biliyordum.

Fetva bu şekilde.

Ben geçen yıl sadece ilk gün tutmuştum dayanamadım hamileliğimde .. sonra tutabilecegimi bilsigim için yani sağlıklı olduğum için bana farz olduflgu için tutacağım, fidye sağlıklı olduğum için geçerli değil diye biliyorum

Mesela babam hasta benim tutamiyor , onun için fidye veriyoru her güne .