Rüya emzirmesi

Merhaba hanımlar bebeğim 3 ay 20 günlük Rüya emzirmesi yaptığımda kaldırıp kucağıma alırken kusuyor sanki ağzında bekletmis gbi bianda ilk defa böyle bişey yaşıyorum 2 gündür böyle çok emiyor , memeyi birakmiyo , ben mi biraktirmaliyim o mu kendi birakmali … daha önce böyle kusmiyordu

Bebeğin 3 ay 20 günlük olduğu için hala mide kapakçığı tam olarak gelişmemiş olabilir, bu da reflüye veya sütü ağzında biriktirip aniden çıkarmasına sebep olabilir. Özellikle son iki gündür çok emiyor ve memeyi bırakmıyorsa, bu bir büyüme atağı olabilir. Bu dönemde bebekler daha sık ve uzun süre emmek isterler.

Ancak, bebeğin kusması yeni başladıysa ve özellikle rüya emzirmesi sırasında oluyorsa, birkaç noktaya dikkat etmek faydalı olur:

Bebeğin pozisyonu: Emzirirken başı biraz daha yukarıda olacak şekilde konumlandırılabilir.

Emzirme süresi: Eğer çok uzun süre emip memeyi tam boşaltmadan sürekli emiyorsa, fazla süt birikip ani kusmaya neden olabilir.

Beslenme sonrası dik tutma: Emzirme sonrası gazını iyice çıkarmak ve bir süre dik pozisyonda bekletmek faydalı olabilir.

Aşırı süt alımı: Eğer süt çok hızlı akıyorsa veya bebek aşırı emiyorsa, fazla sütü sindiremediği için kusuyor olabilir.

Bebeğin memeyi bırakıp bırakmaması konusunda ise, genelde bebekler ne zaman doyacaklarını bilirler. Ancak sürekli emmek istiyorsa ve bu kusmaya neden oluyorsa, dikkatli gözlemleyerek ara ara kendiniz de emzirme süresini kısaltabilirsiniz. Eğer kusmalar devam ederse veya bebek huzursuz görünüyorsa bir doktora danışmak iyi olur.

Demiş chatgpt.

Uyuduktan sonra ne zaman kaç saat sonra emziriyorsunuz? Acıkmıyor mu acaba? Ben de uzun zamandır yapıyorum hiç olmadı öyle.

20.30 gbi emzirip yatıyorum 00.00 gbi bidaha emziryorum sonra 4 sonra 7-8 de kalkıyoruz zaten bu sıklıkta . Normalde bu düzen de uzun zamandır devam ediyoruz ilk defa oldu. Ama dün gece olmadı bende bilemedim yani

Bunlara dikkat ediyorum sadece uyanmasın diye gaz çıkarmiyordum ve boyle olmuyordu. Artık gazinada dikkat ederim olmadı. Ama bence çok emmekten çünkü yaptığım şeyler aynı normalde kendisi bırakıyordu memeyi smdi birakmiyor

Anladım. Saat aralıkları iyi aslında. Ama dediğiniz gibi gaz çıkarma yapmalısınız. O da var olan sütü geri çıkartır sürekli üstüne emerse tabi. Benim bebiş 5,5 ay hâlâ gaz çıkarırım çıkıyor yani. Çok nadir oluyor çıkmadığı mutlaka hava yutuyor gece bile

Doğru… sürekli huyları değişiyor insanda ne yapacağını şaşırıyor :blush:

Deneme yanılma ile bulursun sebebi de gazını çıkartmamak olabilir birde onu dene bakalım :smiling_face: