Bebeğim üşütmüş burnu şırıl şırıl bugün gösterdi biri saat 9 da ondan sonra rahat uyudu . Bi saatti varmı gece de yapayım mınaizce . Ememiyor gece burnu tıkalı sanırım
2-3 saatte bir bile yapabilirsiniz, zararı yok. Doktor zaten günde 1 kez değil birkaç kez yapılmasını öneriyor.
Tıkandığını hissettiğiniz an yapın hem çocuk rahatlasın, hem de burnunu uzun süre açmazsanız lezyon boğaza iner bir de öksürük başlar yavruda.
Bıldıgım kadarıyla gunde hemsıreler hasta bebeklere 8 kere fln yaptıkları oluyormus. Ama bnm gorusuöce cok tıkanmadıgı surece 3 ssate fln yapılabılır burnu tahrıs olmasın dıye. Bnde burnu tıkalıysa yapıyorum bıde bebegın kucukse bellı bı ayaca burundan nefes alıyorlar o yuzden burnunu acık tutmalısın sadece su yetmez burun aspiratör ıle de temızlerswn daha ıyı sonuc alırsın
Kac aylık bu suyun ayına gore bı olcsu var galıba bıze dok sırınga ıle 3 ml onermıstı
Çok gecmis olsun. Şırınga ile sıkıp aspiratör ile çekiyorum ben o zaman tamamen açıliyo rahatlayip uyuyor. Açıkçası ben sayı olarak değilde ihtiyaç dahilinde yapıyorum bir kaç güne geçiyor düzenli yapınca.
Geliyordu evet ona yapacak bişey yok çünkü bayağı derinden genizden geliyordu. Ama ben devam ettim düzenli bir şekilde. Sonra kakasinda salyalar olmaya başladı. Doktora sorduğumda serum fizyolojik yaptığım için yutmuş hep sumuklerini o şekilde atmis vücuttan.
Kulak iltihabı kızımda yaşadım ben. Bebeklerde burun akıntısı kulağa vuruyor kulakta sıvı birikmesi oluyor. Zamanında müdahale tedavi ile düzeliyor. Kızımda bilemedi kaldığım yerdeki doktor bebeklikten beri yıllarca çekti en ufak burun akıntısında kualk iltihabı olmaya başladı. En son ilaçlarda fazyda göstermeyince 4 yaşında ameliyat oldu
O yüzden burun tıkanıklığı iyi değil bebeklerde düzenli şekilde açın sürekli
İleri boyutta iltihap yüksek ateş yapıyor kaşıntı yapıyor kulaklarda falan belki o rahatsız ediyordur. Bence götürmekte fayda var. Hatta 1 yaşından itibaren çocuk doktoru yetersiz kaldığı için bu durumda KBB ye götürdük biz direk. Onlar daha iyi anlıyor
2 ml çekiyorum 1 ml bir deliğe 1 ml diğer deliğe sıkıyorum ama ben şırınga ile sıkmiyorum burun damlası vermişti doktor tüp şeklinde onun içine doldurup onunla sıkıyorum. KBB doktorumuz şırınga ile basınci ayarlayamazsan şiddetli sıkarsan kulakta sıvı birikmesi yapar demişti kızım için. O yüzden tecrübe edindim oğlumda öyle yapmıyorm hiç. Şırınga ile sıkacaksanda hafif hafif yapcki basınçlı verme
Bızım burda dok. Yada hemsıre sırınga onerdı 3ml yapıyom bn ve dık bır sekılde burnuna sıkıyorum. Sua. 3 aylıgız ben YouTube bı tane cocuk dok. Denk gelmıstım dok. Burnunu yatay yaparak acarsan bır zaman sonra kulagına hasar verebılır demıstı yuzde yuz dogrulu ıspatlanmamıs olsada berıllı bır yasa kadar yatay pozısyonu onermıyordu dok. Benım kızım hastalanınca bırdakı dok da dırek sık bır sekılde gosterdı . Ben oyle yapıyom .
Tmmm ayı buyuk suanlıklık bır sorun olmaz . Ama hırıltısı fln olursa yada oksuruk fln olursa cok fazla dok. Gotur bence. Sadce sumuklu ıse evde tedavo edılebılır.
Hoh bnde o adamı izlemiştim ![]()
![]()
![]()
![]()
Oksuruk cok fazla ıse sırtını dınle hırıltı fln fazla olursa twkrardan cıgerlere ıner . Her dok. Bır degıl herkes ozenlı bakmıyor . devam ederse bronşit e yakalanır cok fazla hırıltı ve oksuruk ustune burunda kapalı olursa aman dikkatli olun .
Benim bebeğim oldu kulak enfeksiyonu 3 aylıkken ama şu kaçmış veya rüzgarda kalmistir demişti dr anribiyotik kullandık ama burun temizliği yaparken olacağını sanmıyorum onu ya yutuyorlar yada çıkıyor zaten
Sanmıyorum 2 saatte bir yaptığım oldu benjm, bişey olmuyor rahatlıyor güzelce . Sadece oyun gibi yapmaya çalış
o zaman sakin oluyorlar. Biz de babası 1 kere aşırı ciddi yapmıştı çok korkmuştu biz şarkı söyleye soyleye cekerken de mirildana mirildana yapıyoruz çok şükür gülerek tamamlıyoruz
