Sezaryen sonrası spora ne zaman başlanmalı?

Kızlar 27 gün önce Spinal anestezi ile sezaryen oldum. Herkes çabuk toparlanamazsın sezaryen süreci zordur demişti ama öyle olmadı. 2. Günümde ağrılarım büyük ölçüde azalmıştı normal bir şekilde yürüyebiliyordum 1. Haftamda hiç sezaryen olmamış gibiydim istediğim gibi hareket edebiliyordum dikişlerimde de hiç bir acı olmadı. Dikişlerim için kontrole gittiğimde herşey yolunda sende iyi görünüyorsun demişti doktorum ve 2 ay sonra çağırmıştı. Spora başlamak istiyorum göbeğim çok moralimi bozuyor fakat emin olamıyorum kimisi 40 çıkınca başla diyor kimisi 3 ay sonra diyor ama ben kendimi hazır hissediyorum. Bu arada son 2 senedir spor yapmıyorum ama geçmişte spor geçmişimde var yavaş yavaş başlasam 1 hafta içinde alışmaya başlar vücudum tekrar. Sizce ne zaman başlamalıyım?

İç dikişlerin iyileşmesi kırk günü buluyor o yüzden drum kırkıncı gün cagırıp iç dikişlerime bakmıstı. Ben kendi tercihim bir yıl sonra spora baslarım diye düşünüyordum. Karın egzersizi mekik yaparken karnım ağrıyor hala (16ay oldu dogum yapalı ) o yüzden bıraktım. Karın kaslarının iyilesmesi 3-6 ay arasında olurmus o yuzden karın egzersizi bu surede onerilmiyor. Onun dısında yürüyüş gibi hafif yormayan egzersizler yapılabilir. En saglıklı bilgiyi drunuz verir zaten kontrole gittiğinizde sorarsınız yine.

İki kere sezeryan oldum 2. Gun ayaklandim ama az agir kaldir agrin olur daha cok erken ic dikisler hemen iyilesmiyo zormala zarar verirsin

Durumunuz iyiyse bence 6.aydan sonra ama bebek yürümeye başladığında oturmak neydi unutuyorsun neredeyse ben olsam hiç yormazdım kendimi :grin:

Çok teşekkür ederim doktora danışacağım tekrar geç çağırdığı için de burdan da sorayım dedim. Karın egzersizi yapmadan nasıl bu göbek gider ki :frowning: hafif yürüyüş falan yapıyorum aslında ama spora başlamam şart belki hafif egzersizler yapabilirim olmadı doktora yazayım bi

Şimdi de oturamıyorum canım bebeğim kolik ve aşırı hareketli zombi gibi geziyorum :sweat_smile: ama bedenim toplanırsa daha iyi hissedeceğimi düşünüyorum 6 ayda çok geç değil mi ya

Teşekkür ederimm yapsamda hafif hafif başlarım zaten