Sigara kullanımı

Kızlar 48 günlük bebeğim var. Hamilelikten önce ara ara sigara kullanıyordum hamile kaldığım an bıraktım ama çok zorlandım yanımda sürekli içenler olduğu için. 20 gündür falan tekrardan içmeye başladım günlük 4 5 dal falan içiyorum. Bebeğimin en ufak kusması koksa ya da gazı olsa sürekli kafamda buna bağlıyorum istemsiz bir şekilde ve çok vicdan azabı çekiyorum ama benim annemde dahil olmak üzere çevremdeki bütün kadınlar biz yaşlarındaki çocuklarına hamileyken fosur fosur içmişler annem 50 yaşında hâlâ içmeye devam ediyor. Sizce düşündüklerimde haklı mıyım benim sigaramla alakası olabilir mi mide üşütmesinin ya da gazının bebeğimin ?

@Ebru8 Aramıza hos geldin canim :heart:Doktora sordunmu hic?

Gaz ya da mide usutmesinin bi alakasi yoktur herhalde ama bunlar disinda pek cok zarari oldugunu da unutmamak gerekir. Siz yine birakmak icin elinizden geleni yapin, hem bebeginizin sagligi hem de kendi vicdan rahatliginiz icin.

Teşekkür ederim :smiling_face_with_three_hearts: hayır daha randevumuza 2 hafta var

Aslında bırakılmayacak bir durum yok 9 ay boyunca içmedim ama lohusalık biraz zorladı psikolojikmen beni eşimin ailesi de öyle o sebepten 20 gün sonrasında tek tük içmeye başladım tekrardan maalesef . Peki midesini neden üşütür 47 günlük bir bebek benden dolayı mı soğuktan dolayı mı

Hamileyken birebir zararı bebeğe geçiyor doğumdan sonrada sütünden nikotini geçiyor diye söylemişdi doktorum aynı ilaç içerken emziren anneye vermiyola ya çocuğa geçmesin diye sigarada aynı. mide üşütmesiyle yada kusmasıyla alakalı değil

Bebeğimin üç aya kadar gazı da kusması da sürekli oldu. Yediklerime dikkat ettim vs ama hala bile ara ara kusabiliyor emdikten sonra ki bence normal bunlar çok büyük bir huzursuzluk yoksa. Ve hayatımda hiç sigara içmedim. Hatta hamileyken yanımda bile içirmedim kimseye, hala da o sekilde devam ediyoruz. Yani bunları kendinize bağlayarak vicdan azabı çektirmeyin. Ama hayat bir şekilde hepimizi zorluyor ve sınıyor. Farklı çözüm yolları ve alternatifler oluşturmaya çalışın. Bu dünyaya bir bebek getirdik. Onun ve kendinizin hayatını bambaşka bir kulvara taşıyabilirsiniz. Yeni hobiler edinip onlarla vakit geçirebilirsiniz. En basitinden kahve seviyorsunuz diyelim yanında sigara iyi gider deyip yakmak yerine bir defter alıp duygularınızı yazıp rahatlayabilirsiniz yada bebeğinize ilerde okuyabileceği bir günlük tutabilirsiniz onunla ilgili… Yani aklıma gelen bir kaç ufak şey ama cidden kendiniz iyi olun, siz iyiyseniz bebeğiniz sizden çok çok daha iyi olacaktır :innocent:

Ne kadar güzel yazmışsınız okurken derin bir düşündüm gerçekten :smiling_face_with_three_hearts: bize muhtaç küçük bedenleri sağlıklı ve huzurlu yetiştirmek hepimizin isteği fakat bazı alışılmışlıklardan vazgeçilmiyor en ufak sorunda direkt ona koşuyorsun gibi bir şey bendeki yoksa bende isterdim asla içmemeyi hatta asla başlamamayı fakat gelelim ki şu an ne yesek içsek zarar diyorlar kahve içiyorum çocuğa uykusuzluk yapar kafein vermiş oluyorsun aman şöyle böyle gibisinden yani hiçbir şeyin sağlıklı olmadığı bir durumda ne kadar zararı olabilir ki günlük 3 4 tane sigaranın gibi düşünüyorum yinede bilemiyorum hiç iyi bir şey değil evet onaylamıyorum bırakabilen ve başlamamış olan herkesi de tebrik ederim

Birde bir şey soracağım neden bebek kokulu kusar ? Birkaç gündür kötü kokuyor kustuğu zaman birde sanki sürekli boğazına doluyormuş gibi ağzını yüzünü ekşiterek yutkunuyor uyku arasında bebeğim

Anladım çok teşekkür ederim. Sizinde bebeğiniz uyku sırasında bazen titriyor gibi oluyor mu ?

Nefesi kesiliyor gibi mi oluyor? Reflüsü olabilir sanırım

Bir iki saniyelik bir titreme geliyor nefes kesilmesi gibi değil de böyle hızlı nefes alıyor o an

Titremek değilde hani böyle ürperir ya insan o şekilde oluyo arada normal rüya görüyor olabilir tsbi sürekli yapmıyor

3 çocuk doğurdum 3üde aşırı gazlı ve aşırı kusmalı ve hiç sigara içmedim ama nikotin sütten bebeğe geçiyor canım saflığınız için bırakmanız gerekli

Bende içiyordum hamile kalınca bıraktım stresli olduğum anlarda çok arıyordum zorlandım yani açıkçası ama çocuğum doğduktan sonra nezaman canım istese masum yüzünü getirdim gözümün önüne onun için yapmayacağım şey yok sigarada neymiş,herkesin yaşantısı farklı tabi ama her anne için en öncelik bebeği bence kesinlikle başaramayacağınızı silin aklınızdan herşeyden çok yararlı olan mucizevi sütünüz zehir olarak geçmesin bebeğinize

Kesinlikle çok haklı sınız 20 günde çok bir etkisi olmuş mudur peki kızımın organlarına ? :confused: yoksa atılıyor mu o da bi süre sonra içinden kalıyor mu acaba

Teşekkür ederim çok haklısınız :folded_hands:

Okadar sürede çokta etkisi olmamıştır bence zararın neresinden dönsek kâr

İnşaAllah :palms_up_together:t2: teşekkür ederim :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

Fizyolojik reflusu olabilir bebeginizin, kusmalari gayet normal.