Sorguluyorum

Arada bana gelirler. Her şeyi sorgulamak istiyorum.

Meslaa biri bana kötülük edince neden yada arkamdan konuşunca gercekten sorguluyorum . Neden ,benim ne zararım dokundu diye sorguluyorum kendimi acaba niye böyle oluyor . Bazen içimdeki zehri kusasım geliyor herkes hak ediyor diyorum bazen de gülüp geçmek en iyisi diyorum. Ya ben koly koly kimseyi kötüleyen bir tip değilimdir. Bir şey fln olunca o yapar değil de hayırlısı demeyi tercih ediyorum ..Ama canımı acıtan insanlar da gerçekten bnm zararım dokunmadigini düşünüyorum. Hatta faydam çok olmuştur. İnsanların ikilemi beni çok yıpratıyor. Kendi adim gecince canim sıkılıyor. Evlendigimden bu yana ne oluyor bılmıyorum. Mesla kaynanami soyleyim .

İlk evlendigim sene ev eşyalarına kimse yardim etmedi . Esim bekar evinde kalıyordu tek başına eski esyalari taşıdı.. Evi de kaynanam annem ben temizledik. Ve hayatımda asla ama asla unutamayacağım bir olaya şahit oldum . Kaynanam gozumun onunde sıfır kaşıkları , tencereyi çantasının icine koyup kendi evine götürmüştü. Bana da çizik kullanılmış kaşikları bırakmıştı 3 tane defolu Tencere almış ,şekilsiz koca taaa 2000 li yıllarında çıkan koca tabakları koymuş oraya baska birsey yoktu her şey kullanilmisti . Beni o eski seylere layik gormustu hatta kendi uzerlerine kulandigi yorgani ve leş gibi olmuş yastiklari koymus üzerine kilif geçirmiş beyaz siyaha dönmüş midem dönmüştü. Gerçekten oturup dedim kendime ben buna mı layık biriyim ..2022 yılında 60 tl tatli tapagi almistim pazardan o zaman kaynanm elitlerim de vardı esim demisti sen verme parasını ben alayım dedi .O sırada eltim kayananmin koluna vurmuş evde bir suru tatli tapagi var ya diye ,o sırada esim.duymus tabi ben.bilmiyom çarşının içinde esim eltime bir bağırdı . Herseyden habersiz olan ben ésime kızıyorum milletin içinde ne hakla bağriyon diye . Sonra esim anlatı olayi . Ben yine dedim kendi kendime neden boyle birsey yaptı. Benim ne zararım oldu da .

Esim 7 kardeş . Ve kurban bayramında herkes baba evinde toplanır o senede biz kurban kesmitik.sadece onlar kesmedi ..kaynatam ve esimn kardeşleri haric eltimerim kayananm fln hiç yardım etmedi .. ilk defa kurban kesmistik ..Arabamız yok elime kovalarım alıp aglaya aglaya eve gitmiştim…çok zoruma gitmişti. Dusunseniz ya esim.o zaman dışarı et çektirmeye gitmişti. Neyse koca salon düşünün ve içinde kayanam eltilerim oturup televizyona bakıyorlar arkadan.kaynatam eltimerime kaynanama bagriyor kayananmin.adi sati

.Sati kalkıp kiza yardim.etseniz ya diye 3 kere bagirdi bende evin ortasinda etlerin başında pay.ayiriyom .. kimse kalkıp da gelmedi . Utanama belası sonrada n en buyuk eltim geldi. Sonra zil çaldı ve komsular pay getirmişler. Diger eltim.kosa kosa pay gelen eti kesmeye gidiyor. Ha diyer eltimle aramda hic bir şey yok .neden diyorum kendime soruyorum da işin içinden çıkamıyorum..

Görümce m hala bebek görecek. Oysa biz onun bir şeyi olunca gidiyoruz. Kotu biri değil Görümce m ama neden diyorum. Diger eltimi söylemek bile istemiyorum . Ben o kadar ona yardım.edeyim evimizin arası 5 dk mesafe var daha bebek gorcek . Bebek görmeyi bırak ustune laf bile sokuyor benim kimseye mudanem yok fln diyor. Hadi onlari gectik . Arkadaşım ya çok samimi değiliz de oturup kalktığım onun 2 bebegine de gitim . Tutmuş bana kızının kullanılmış eşyalarını koymus ..hediye paketi yapmış bide. .Neden benim nasıl bir zararım dokundu diyorum. Ben onun kizina elbise alirken ne kadar da düşündüm. Neyi sever acaba diye .

Bakkk her şeyi geçtim, 2 gun önce yaşadığım bir olay ..

》Ben annemgilde menemen yapacaktım. Annem ile kayananm komşu. Kayananm ne yapıyorsun diye anneme sormuş oda kızın domatesleri gelsin de menemen yapacağız demiş. Kaynanam da kendi evinde yapsa ya demiş. Annemde o nasıl yapsın cocuk durmuyor zaten demiş. Kaynanamda biz nasıl yapiyorduk demiş.. Gelde sinirlenme .. içimdeki zehiri çıkartırken esime patlarım diye korkuyom . Gelde sorgulama bu kadını. Ben gelinlik gorvemi yeterince yerine getiriyorum. Saygida kusur etmiyorum. Evine gidince yardim.ediyorum. kendi evime gelince cesit çeşit seyler koyuyorum yok yaranamıyorum. Ne istiyorke içimi darlatoyir bu ara nasıl kendimi tutarim bilmiyom …

Bazen bir bıkkınlık geliyor ..Bekar olmak istiyorum gibi ama ailemi istemiyorum. Bir isim olsun bir evim böyle tek basıma yaşamayı istiyorum..Ama şimdi her şey bambaşka bebegim olmadan nasıl bir yaşam surerim ……

Allah yardımcın olsun cnm hepimizin başında bir dert var bu Kaynanalar hiç bitmiyor zaten iyilikleri olmuyorya kölgeleride hiç gitmiyor başımızdan boşver kendini bunaltma diyicem benimde senden farkım yok eşin en azından onları kayirmiyor öyle düşün bence hiçbirinde yüz verme mesafeni koy ve fazla hizmet etme artık kim ne yaparsa onu görür yeter

Ne güzel yazmışsın yine uzuuunnn uzzuuunnnn​:joy::joy::joy: Allah yardımcın olsun öncelikle buna Halk dilinde fesatlık çekememezlik hasetlik sende olanı kıskanma vs deniyor özellikle elti kısmı zaten fesat oluyor galiba kaynana desen hepsi bır değil ama geneli kul kedisinin üvey annesi gibiler tek istedikleri senin pis pasak içinde yaşayıp yeni hiç bişey almayıp gerekirse onların eskileriyle gecinmen eltiler zaten tüm eline sağlık kendi sahip olmadıkları sevgi de dahil saçınızın tek telini bile kıskanıp haset edecek gerekirse kaynanayi fitleyip ortalığı karıştıracak cinsten oluyorlar ..gelin kişisi böyle lerine ağzıyla kuş tutsa neden deve kuşu tutmadım biz ne yapacaz minnacık kişi diyecek kapasiteye sahip asalak insanlar olabiliyor..o yüzden mümkünse hiiiiiiccccc birini umursama hatta onlara inat eşinle daha iyi ol daha mutlu ol istediğini al sat eşim bişey demedikten sonra söylemesi ayıp ama onlara sadece :poop: düşer..rabbim senin evine bol huzur bol mutluluk bol sağlık ve bol iman versin :blossom: seviliyosun​:wink:

Asıl olay ne biliyor musun hamile iken kaynananma cok kızmıştım beni çok aglatmisti ..esimlede kavga etmiştik bu yuzden . Simdi kizim 9 aylik aynı kaynanama benziyor ..:woman_facepalming:hic istemediğim birine çekmiş

Zaten kime sinir olursan ona cekermiş ama görünüşüne bakma daha değişir huyu cekmesin kuzumun annesi takma kafana benimkilerde ille bize benzeyecek yok halasina çekecek yok babannesine bana benzemesini istemediler benim tek dediğim kelime sağlıklı olsun hayırlı evlat olsun görünüşü önemli değil dedim ve sonuç 25gunluguz ama bana benziyo​:joy:sonra dönerse bilmem

Ayy canim ne güzel anlatmisin . Evet benim bir türlü anlam veremediğim olaylar . Fesatlık çekememezlik .

Senin dediğin cok doğru esimle aram iyi olunca bir şey oluyor .Tek iyi yönümüz. Esim kendi bildiğini yapıyor çok fazla annrsine babasına duskun ama kendi bildiğinden vaz geçmiyor. Ailesi onu evirip çevirebilir. Usteleyince onlar esim hemen bagriyir. Ama her seylerine de gider . Mesla her hafta bahçeye götürür. Kardeşine arabayı verir.Hasta olunca hastahanede kalır..Esim cok sinirli biri .Annen şu.u dedi baban bunu dedi deyince sinirleniyor hemen o yuzden demiyorum çünkü ağlayan ben oluyorum. :smiling_face_with_tear:Bende çözümü buluyor gibiyim fesatliga karşı aldirsş etmemek gibi . Ama yatıya fln uzun süre. Gelemezler gelseler bizim düzen bozulur kesin .Ben hic kimseyi istemiyorum evimde uzun süre. Hele kaynanami . Diger büyük eltimin evinde kaliyor da arada . Eltim.ise gidiyir bu evde kalıyor yatak odalarına giriyor ben sinir oluyorum ..yatak yorgani koymaya. Bende hamile iken onla beraber kalmistim ben yatağımı düzeltip ya bir kenara koyuyorum yorgani yada ektimin 12 yasinda kızı var yada ona bagriyordum yatak odasina beraber koyalım yanimda dur diye. Ama kaynanam dip bucak hem temizler hemde evine gidince lafini yapar dolabi pis. Vs.bende kaynanam evime gelince dip bucak temizlerim lafini yapmasın.diye :joy:

Sana benzesin bosver . :blue_heart:

Insallah döner ya sinir oluyorum.:woman_facepalming:

Aynen döner cnm ya daha çok küçükler büyüdükçe degisiyorlar :heart:

Bakalım hayırlısı deyim o zaman :innocent::white_heart:

Cnm bu benzeri şeyler bende yaşadım çok haksilziga uğradım eşya demisken benimde doğru düzgün bişey almadılar bana alınan perdeyi kaynanam benden istedi köydeki evine takacam diye götürüp eltime vermiş camından gördüm eltim ben sozlerinirken ona ne alıyorsanız bende isterim diye tutturmuş küstü falan değişik bi aile yapısı görümcem de bileziklermi istedi bir aylık gelindim borcu varmış hiç haberim yok eve geldi kolumdan çekip almaya kalktı eşimi aradım eşimde benden alıp iş yerine götürmek zorunda kaldı çünkü görümcem kapının önüne yattı almadan gitmem diye eşimde bacım borcun varsa para veriyim bilezikleri vermem daha yeni gelin kış geliyor belki benim ihtiyacım olur dediusede laftan anlamadı kadın eşimde bilezikleri alıp balkondan atladı ondan kurtarmak için çünkü neler etti neler kayın babam da bilezikleri ben Alaçam versem birini veririm demesinmi yani sanki bizimde değilde bilezikler onların benim söz hakkım yok gibi halbuki eşim yapmıştı bana bilezik dediğimde iki tane ydi kaynanam kayinbabam hep büyük diye eltimi tutar lar di bana sende onu. Gibi ol şöyle yap o böyle diye hep onuoverlerdi sinir olurdum her ailede var tuaf insanlar sen esinle iyi ol gerisini de ne hali varsa görsün

Valla öyle haklısın eltilerden dost olmaz ben fesat olmasına rağmen denedim ama olmuyor huylu huyundan geçmiyor en iyisi mesafeli olmak

Cebelleşme bunlarla arkadaşım ya, sen tatlı bir kadınsın hep şunu de kendine “kraliçeler savaşmaz” :joy: strateji uygulayabilirler ama​:grinning_face_with_smiling_eyes:

Belki fikir almak için paylaşmış olabilir valla yazdıklarınızı da o kadar haklısınız ki bazen burda dertleşmek akıl almak iyi oluyor bazen bizim göremediğimiz dusunuemedigimiz burdan insanlar la paylaşarak bir arkadaş gibi oluyoruz sanki bir nevi

Evet ben de bu yüzden çok seviyorum burayı, öğrendiğim, edindiğim fikirler çok iyi geliyor.

Aynen UMURSAMAMAK lafınizi bı çok beğendim hakikaten de öyle insanları yani değmeyecek insanları önemsememek lazım bir zamanlar bende öyle yapılanlar kafaya takardim ama zamanla bende bıraktım umursamıyorum soğuyorum çünkü

En iyisini yapıyorsunuz​:grin:

Ay canim ya ne kadar kötü bi durum . Ama onun benzeri bizde de oldu eltimin.biri bizde istiyoruz ona niye yapiyonuz vs. demisti.Ya senin zamanında bnm zamanım bir mi ?kaynanam da tutulmuştur ben diğer gelinlerime 3 altin.yaptim sanada oyle yaparım diye. Bende 6 altin yaptirdim. :joy:ama 2 yıl onu ödeyeceğiz diye ugrastik​:joy:

Aynen onun korksuindan banada bişey almadılar düğünden sonra alırız şöyle böyle diyip kaldı

Genelde kaliyorrr ya öyle seyler​:woman_facepalming:

Hiç sorgulama canım hatayı kendinde de arama bazı insanlar saf kötüdür ve bu senden kaynaklı bir sorun değil tamamen onların özü bu. Bazı insanlar nankordur ve nankör insana hiç birşey yapmayacaksın çünkü karşılığında nankörlük buluyorsun. Ben ilk evlendigim sıralar çok yaptım sonuç yine hiç birşey yapmamış oldum ve artık yapmıyorum herkes iş güç peşinde koşarken ben keyfime bakıyorum kocam ve çocuğumla havuza ,denize , pikniğe falan gidiyoruz geziyoruz tozuyoruz kimseninde işine elimi surmuyorum madem yaparken de yapmıyordum artık yapmıyorum bitti bu kadar sorun bende değil bunun farkındayım kimseye birşey yapmadığım için vicdanimda rahat ve her zaman insanlar sana birşey yaptığını düşüncede aslında kendilerine yapıyorlar yani senin onlara olan saygini ve sevgini kendileri kaybediyor o yüzden her zaman kötülük yapan kendine yapar kendileri kaybeder boşver :cherry_blossom: