9 ay önce doğum yaptım 2. Ayda spiral taktırdım ve 7.ayda regli oldum.
Hatırlayanlar vardır 17 şubatta şiddetli sol kasık ağrısıyla acile gitmiştim sonuclar temız cıkmıstı (bana oyle soylendı) ama vajinal ultrason sonucunda:
“Bakır Spiral (Copper IUD): Raporda bakır spiralinin olduğu ve spiralin sağ kolunun arkasında “ek bir metalik yapı” görüldüğü not edilmiş.
Yapay zekanın yorumu: • Önemli: Bakır spiraller bazen vajinal flora dengesini bozarak Bakteriyel Vajinozis riskini artırabilir. Ayrıca, spiralin konumu veya yarattığı inflamasyon (iltihabi reaksiyon), sende bir aydır süren o kronik kasık ağrısının sebebi olabilir.” yazıyor.
• Vajinal Flora: Raporda “Altered vaginal flora” (değişmiş vajinal flora) ifadesi var. Bu, vajinanın doğal dengesinin bozulduğunu ve Bakteriyel Vajinozis (BV) yönünde güçlü bir kanıt olduğunu gösteriyor. Yazıyor.
Ve o günden beri hala sol kasığım çok ağrıyor!!! Acile gittiğim gün kadar çok ağrımıyor ama hep orada bir ağrı var bugün biraz daha arttı o yüzden size yazmak istedim.
Ve o günden beri akıntım var çok afedersiniz beyaz berrak akıntı ama şimdi kötü kokulu olmaya başladıgecen hafta aile dr gittim kadın doguma yönlendirdi aramalarını bekliyorum…
Ve bir sonraki regli tarihimin üzerinden 35 gün falan geçti, doğum yaptıktan sonra sadece bir kere regl oldum o da 2-6 Şubat arası ondan sonra daha da olmadım. Regli olduğuna da inanılmaz yoğun kanama olmuştu sanırım spiralden..
Size sorum: spiral taktıranlar aynı sorunu yaşadı mı? Yogun kanama olayını duydum ama akıntı ağrı oluyor muydu? Acaba çıkarttırsam ağrı geçer mi?
Merhaba , 2024 Ekim ayında doğum yaptım. 2024 Aralık ayında bakır spiral taktırdım. İlk aylar siddetli ağrılarim oldu. Adet dönemlerinde yoğun kanama da yaşadım. Takıldıktan birkaç ay içinde de ara ara lekelenmeler de yaşadım. Lekelenme, yoğun kanama ve adet dönemleri dışında kasık ağrısı ben de tamamen bitti. Herkesin vücudu farklı tepki veriyor. Belki de spiral size uygun bir korunma yöntemi değildir. Vücudunuz bu şekilde tepki veriyordur. Akıntıların kötü kokulu olduğunu söylemişsiniz. En kısa sürede bir kadın doğum doktorunuza görünmenizi öneririm. Umarım kısa sürede sağlığınıza kavuşursunuz
Yorum için çok teşekkür ederim evet ben de öyle düşünüyorum çıkarttıracağım sadece tuhafıma giden yedinci aydır regl oldum regl olduktan sonra ağrım hiç bitmedi öncesinde hiç ağrı yoktu buna şaşırıyorum. Enfeksiyon kapmış olmaktan da korkuyorum
Ben kullanmadım ama yıllar önce annemden hatırlıyorum onda kasık ağrısı yapıyordu ve adet kanaması yoğun oluyordu birkaç ay idare edip sonra dayanamayıp çıkarttırdı sonrasında özel hastanede iyi bir doktorda tekrar taktırdı onda hiçbir problem yaşamamıştı çok memnundu yengem de aynı şekilde senin gibi şiddetli kasık ağrısı yaşadı geçen sene rahatsız ediyor dedi gidip çıkarttırdı kontrol hapı kullanmaya başladı galiba bünye ile alakalı canım mesela eşimin yengesi takmış birkaç ay önce dedi süresi bitmiş gibip değiştirmem lazım 11 yıl önce takmış kalmış öyle şok oldum o kadar uzun süreli olduğunu ilk defa duymuştum ben en fazla 5 sene kullanılır sanıyordum
Tam olarak aynı zaman diliminde doğurup taktırmışız. 5 aylık alışma süreci var dedi doktor 5 aya kadar kanama lekelenme ağrı akıntı olağandışı olursa çıkarırız dedi. 5 ay sabrettim ama her Allah’ın günü kanama ve lekelenme vardı adet olmasam bile. Çıkartmadan az önce bartolin kisti çıktı ve doktor spiral bazılarında enfeksiyon yapıyor ya da artırıyor dedi. Benim zaten enfeksiyonum vardı arttığı için kokulu akıntı üstüne bartolin kisti çıktı. Ve halen daha bartolin kisti ile mücadele etmekteyim… sürekli inip tekrar büyüyor ve kronikleşti resmen antibiyotik de fayda etmiyor. Yani benim fikrim de geç kalmadan doktora görünüp çıkarttırmanızdır.
Yorum için çok sagol canımanlattıkların benı cok korkuttu offf bır an once dr randevu verır de cıkarttırırım boyle yan etkılerı olacagını hıc bılmıyordım cok pişmanım san da cokkk gecmıs olsın
2 kere kullandim spiral oyle agri yasamadim suanda var hatta. Vajinal enfeksiyon yani mantar olmussun flora dengesi bozulduysa oda agri yapiyo cunki bende yillarca bununla ugrasdim cok zor geciyo ve mantar olan birine spiral takilmiyo cikarttirsan daha iyi olur ilerlemeden vajinal enfeksiyondan dolayi benim spiral ipim erimişdi
2 nisan da dr randevum var cıkarttırcam, taktıklarında mantar yoktu önce kontrol ediyorlar sonra takıyorlar. Taktıktan 8 ay sonra basladı. Benim flora dengesi kendimi bildiğimden beri bozuk
Spiralde yapiyo enfeksiyon canim. Sana tavsiyem utulenmis pamuk ic camasiri giy antibiyotik kullanimi da arttiriyo stres bile. Mayalanmis ev yogurdu ye kefir iç
Denemeden bilinmez kimisi de çok memnun keşke biz de memnun olanlardan olabilseydik. Yoksa yanetki gibi değil bizim başımıza gelen, vücudumuz kabul etmedi sadece bu Çok geçmiş olsun, eğer vücudumuz kabul etseydi gerçekten en rahat korunma yöntemi ben haplarda da sürekli kanama yaşadım emzirdigim için sadece progesteron içerenlerden aldım o da aynı. Prezervatif de sevmiyorum ilkel yöntemlerden devam