Merhaba herkese, kızım 9 ay 25 günlük. Hala emiyor ama sütüm az, kilo alamıyor bebğim. Bu yüzden mama takviyesi veriyorum ama zor içiyor mamayı. Emmek istiyor, bir süredir yıllık izinde olduğum için hiç sütümü sağmamıştım ama 2 buçuk saatte bir tahmini 50-60 ml geliyordur diye düşünüyordum. Bu akşam bebeğim emdikten 1 buçuk saat kadar sonra sğmayı denemek istedim zar zor 15 ml geldi
iyice azalmış sanırım ama bebeğim emerken yutkunuyor uzun süre. Neden böyle anlamadım tekrar sağmayı deneyeceğim ama moralim de bozuldu. Bu aylardan sonra sütünü artırabilen var mı aranızda? Emzirmeyi bırakmak istemiyorum çünkü kızım mama istemiyor, ek gıda çok az yiyor emmeyi de bırakmak istemiyor bari doyana kadar emsin istiyorum ![]()
Ya benim hala sütüm çok şükür yetiyo ama sağdığımda asla gelmiyor yabi onunla ölçülür mü tam bilemedim
Sağım için 2 saat geçilmesin diyorlar. Ve bi memeyi en az 15-20 dk sağım yapmalısn. Süt arttırıcı çay içip yanında badem, fındık, kuru incir, dut kurusu, ceviz tüketebilirsn.
Makinalar bebek kadar kuvvetli çekemiyor birinci sebebi bu az gelmesinin. Bir de bebeğin dudağı göğüs uçuna değdikçe hormonlar artıp süt üretimi daha çok oluyor. Makineden çıkan 10-15 ml e bakıp üzülmeyin
Ben sağdığım da 20 cc zor görüyorum ama oğlum aktif emiyor hatta dün bende yetmiyor mu acaba dedim baktım hafif süt geçmiş üstüme
Ben de emerken yutkunma sesi duyuyordum hatta ilk içtiğimde kendi kendine fışkırıyordu bende sütüm bar diyorum ama hastaneye gittim oğlum bu ay 200 gram almış sadece 6 ayı yeni bitti
Aslında ben de bebeğin emmesiyle sağım aynı olmuyor diye düşünüyordum ama önceden sağıyordum 1 buçuk 2 ay önce. O zaman en azından 50 60 ml geliyordu.
Kızım zaten aylardır hep çok az kilo alıyor mama da içmediği için. Ama dün gece mesela yine emerken yutkunuyordu. Sabah bezi gayet doluydu. Anlamadım demek ki o an fazla dolmadan mı sağmışım bilmiyorum. Yine de sütüm yeterli değil tabi artsa keşke ama bu aylardan sonra da artar mı onu bilemedim
Bu aralar banada azaldı gibi geliyor diğer 2 çocukta sütüm gayet iyiydi bunda sanki onlara göre daha az bizimki 2 ayda 200 300 grm anca aldı galiba yarın kontrolü var bakalım kaç olmuş ek gidayi çok secici yiyor bebek yemeği olan hiç biseyi yemiyor önceden meyve püresi meyveli muhallebi vs yerdi şimdi ağzına almiyo kilitleyip bekliyo normal yediğim yemeklerden tuzsuz veriyorum oda canı isterse yiyor mama asla icmiyo suyu bile zorla veriyorum sütüm artar mı bilmiyorm ama azalmasa bari
İnşallah artar ya genel olarak aynı dertlerimiz ![]()
Bir doktor vidyosunda denk gelmiştim hiç bir pompa bebek kadar sütü iyi sagamaz yani bebek emdiğinde sağmak dan daha fazla çıkar diyordu bı ara bende öyle bebeğim emdijte sonra sagdim çok az çıktı ama kilo alisinda sıkıntı yoktu
Ben emdikten sonra sağsam hiç gelmez
olan sütü emip bitiriyor yetmiyor malesef. Umarım güzelce kilo alır bebeklerimiz
sağlıklı olsun hepsi inşallah, herkese teşekkür ederim tavsiyeleri deneyeceğim ![]()
Bende endişeliyim bu konuda o yüzden sütümü artırmak için rezene çayı içiyorum hem bebeğimi rahatlatıyor hemde sütümü artırıyor ve ben chia tohumu ve keten tohumunu yoğurt ile birlikte tüketiyorum sütümü baya arttı hatta bebeğimin emme saati geçse de emziriyorum çünkü göğüsler sütümü doluyor ve ağrı yapıyor(bebeğim7 ay 26 günlük).Benim bebeğim ek gıda da alıyor ama kilo almıyorum bende bundan dertliyim en azından yiyor ve emiyor diyorum alır diyorum ama hiç almadı 2 ay olacak neredeyse son tartı üzerine ve henüz kilo alımı yok
Sagdigin sütü biberonla içeceğini bilsem sağarim ama içmez boşa gider zaten idarelik bu sefer ziyan etmeyim diye sagmiyorm hic
Bunları hiç duymadım doktorlar mı öneriyor? Emerken ben yutkunmasından anlıyorum aslında süt var mı yok mu diye, bittiğinde boş emiyo çünkü yutkunmuyo ya da uyuyo. Yine de tabiki göremediğimiz için ne kadar emdiğini anlayamıyoruz
Ablamda yasadik meger yegenim bos memeyi emmis cok gidim gidim sonradan fark ettik gittik yegenim verdik cocuk uyudu dinlene kaldi.bu emme ic gudusu bebege anne karninda ogretiliyo zaten besleniyo haliyle ama disari cikinca ne versen onu iciyo bilmiyo onun icin takviye yapsin.
Hiç doktor tavsiyesi almadım bu konuda da ama ben sütümü artırmak adına öneri aldım diyetisyenler hem kilo almıyorum hemde sütümü mü artırıyorum
Valla emzirmek zor gerçekten uyku d kalk yat ben çok yoruldum böyle devame derse sık sık jalkyoor bizimki 18 ayda keserim memeden kullanmam gereken ilaçlar var kullanamıyorum birde
Ben diğerlerini 23 ay emzirdim bunuda o kadar emzirmeyi istiyorum inşaallah Allah nasip eder benim için zor olan emzirirken uyuya kalirda üstüne düşersem diye korkuyorum o yüzden yatarak emziriyorum hem ben uyuyorum hem o emiyor![]()
Oburlerini bende buyugu 1 yaşa kadar ezmirdim hamile kaldım bıraktık digerinide emzirmekden bıktıgim için ek gıda almıyordu hiç küçük olanı 15 ay ancak dayanabildim


