Merhaba anneler burda süt konusunda cogu anneye bildigim sut arttiran seyleri soylemeye calistim hep ama benim sutumde kesildi kesilecek makina bile cekmiyo dogdugundan beri mamada veriyorum vucudum sut uretmiyo sanirim artik onu anladim ilk cocugumuda hic emziremedim bana gercekden etkili bisey soyleyin varsa ise yariycaksa sutu cok azalip cogaltan anneler ![]()
![]()
Ben şahsen böyle alenen sütüm artsın diye uğraşmadım ama şunları tavsiye edebilirim;
İlk günlerden beri bebeğim uyuduğu anda bende uyumaya çalıştım gündüzleri ise uzandım dinlendim ev işlerine kendimi verip iyice yormadım. Bol bol su içtim her emzirmeden sonra, kahvaltıyı çok doyurucu bir şekilde yapmaya çalıştım. Özellikle tahin, bal ve zeytin üçlüsü olmazsa olmazımdı. Günde bir defa rezene içtim. Her gün ılık suyla duş aldım. Yani daha iki aylığız tabi ilerisini bilemem ama şu an sütüm iyi geliyor. İnşaallah sizinki de daha iyi gelir
@Hüveydaa cım benimde en büyük sıkıntım sütümün az olmasıydı bazen göğsümü sıkınca damla bile düşmüyordu.çocuğum çoğu zaman boş boş emiyordu.Ben çözümü tahin helvası üstüne bol su içmekle ve dut kurusunu kaynatıp içmekle buldum.Sana da tavsiye ederim ve de bol su içmeyi ihmal etme
Benim de öyle oldu mama vermeye başlamıştım ama 4-5 gündür mamayı bıraktım sadece anne sütü veriyorum. 2-3 saatte bir sağıyorum ( Bu mutlaka önemli uyarı vermek için) Dilruba Demirezer’in Momstok çayına başladım etkisini gördüm. Onun yanısıra solgar brewers yeast vitamin B12 kullandım. Çayı içerken yaninda badem, fındık, kuru kayısı ve kuru incir tükettim. Tahin helvası, dereotu yedim. Hurma özü ve tahini karıştırdım yedim. 2 ana öğün 3 ara öğün yapıyorum. Tabi en önemlisi günde en az 2 buçuk lt su içtim. Bana şimdilik bunlar etki etti.
Dut suyu kesınlıkle kefilim
bi ara içmeyı bırakmıştım sütüm azaldı . Şimdi her emzırmeden önce içiyorum gece kalkıp içiyorum masallah diyim çok arttırıyor. Ve süt arttırıcı çaylarla desteklıyorum . Şimdi içtıgım bardağı gosterecefım o boyutta içmeye çalışın . Süt arttırıcı çayıda günde 4-5 fıncan içiyorum . Dut ve inciri kaynatıp süzün günlük yapıyorum ben . Hosaflık varsa onlarıda içine atıp kaynatıyorum . Ama genelde dut ve incir
Bebegim 7 aylik ve su zamana kadar hic mama vermedim, yaptigim ve yedigim seylerin etkisi nedir bilemiyorum ama faydali oldugunu düşündüklerimi yazayim. Oncelikle sadece kahvalti tabagimda 25-30 gram civari protein oluyor. 2 haslanmis yumurta, 100 gram civari kaşar loru ve tavuk göğüs fume eti tuketiyorum. Ozellikle bi donem tahin helvasini her gun fazla fazla yedim ve sütüm normalde de yetiyordu ama o donemler iyice arttigini gozlemledim. Belki seker icerdiginden oturu bolca tahini az pekmezle karistirarak tuketmek daha iyi bir secenek olabilir. Yine her emzirme sirasinda ve aralarda mutlaka bolca su ictim. Ozellikle bebegim yeni dogdugunda sütüm yetmez korkusuyla gunde 4 lt su içiyordum, o kadari gereksiz olabilir tabi ama en az 3 lt icmekte fayda var. Spor yapıyorum ve bu da psikolojik olarak kendimi iyi hissetmemi sagliyor, eminim ki katkisi oluyordur. En onemlisi eşim en basindan beri en buyuk destekcim, yapmadigi tek sey emzirmek diyebilirim. Evime gelip giden sinir bozacak akrabalar yok, kendimi mumkun oldugunca kalabaliktan izole ettim, bu da bana iyi geldi. Yani etrafimda “bu cocuk ac” “sutun yetmiyor herhalde” tarzinda konusan insanlar hic olmadi. ![]()
Tahin helvasi yemeye basladim bugun ekstra olarak insallah iyi gelir suyu eskisi kadar icemiyorum inada dikkat edicem uyku duzenim var bakalim nasip
Dut kaynattim bi ara aklima geldikce midem bulaniyo cok agir geldi canim icemedim
Anne cayi hurma yesillik bunlari tuketiyorum vitamin kullanmiyorum ise yariyosa onada baslarim tabi
Bugun tahin helvasi yemeye basladim canim dut kurusunu daha ince yaptim agir geldi icemedim. Anne cayi iciyorum rezenede var icinde
Dut kurusunun içine kuru üzüm ve kuru incir de atabilirsin canim dutun tadını hafifletir hemde kuru üzüm ve kuru incirin de süt arttırıcı etkisi var.
Eczaneden mi alicam canim bunlari cok tesekuur ederim bu arada insallah bendede ise yarar
Kuru uzumle yaptim ben inan cok kotu kokdu bi yudumu zor icdim niye oyle oldu anlamadm
Vitamin eczaneden aldım Çayı İnternet ten canm
Çok mu koydun acaba bilemedim ki. Gerçi damak tadı da devreye girince öyle olmus olabilr



