Arkadaşlar şu çok sütü olanlar nasıl başarıyorsunuz bunları benim sütüm en ufak şeyde azalıyor 1 yaşına kadar değil 6 ay bile yetse diye dua ediyorum
Süt meselesinde bence en büyük faktör genetik yatkınlık ve hormonlar. Mesela ben pcosluyum normalde cocugumun normal yolla olması bile düşükbi ihtimalken kendiliginden oldu ama hamileliğim boyunca göğüslerimden sancı çektim ve ilk 6 ay nerdeyse her hafta mastit oldum çünkü pcos sebebi ile prolaktinim aşırı salgılanıyor. Yani cok olması da her zaman sağlık anlamına gelmiyor. Ama çoğaltmak istiyorsan her emme sonrası 5 dakka makineyle sağım yap, bol su ic, rezene çayı tüketebilirsin. Ve lahana yapraklarını sıcak suda haşlayıp ılınınca göğsüne koy süt bezlerini çalıştırıyor. Ve en önemlisi sütüm az diye stres yapma. Prolaktinin diğer adı stres hormonudur ve cok etkilenir. İnşaAllah en kısa zamanda sütün artar
birde sütüm az diye hemen mamaya yönelme. Emdikçe çoğalacak. Sık sık emzir
Canım arkadaşım mamaya yönleniyorum bende onunla istemiyorum ama bebeğim bazen emzik gibi mi kullanıyor acaba gece boyunca yanımda sürekli huzursuz oluyor ağzına memeyi veriyorum sabaha kadar bezine bakıyorum bayağı dolmuş , dolapta sütlerim var bir şey olsa takviye yapacağım ama 2 aylıkken gitmişti on beş gün boyunca kendimi iki saatte bir sağdım o zaman bebeğim de emmiyordu hiçbir işimi yapamıyordum uykusuz kalmıştım şimdi ise 3. Ayda sütüm geri gelmişti bir ay bebeğime emzirmeye çalışıyorum bu sefer azaldı . E bebeğim sık sık emiyor 4. Ay bitti. Şimdi tekrar azaldığını hissediyorum. Anlamadım sık sık emiyor kaç dakika emmesi lazım acaba
Valla bu iş şans ve genetik başka bişi demiyorum çünkü ben bı ek bişi yapmadım sezeryan oldum e sıkıntı dertlerim vardı kesilir dedim elhamdülillah kesilmedi maşallah daha da geldi emdikçe çok şükür gidebilidigi.kadar emziricem
Sık sık emmesi yetmedigi anlamına gelmez benim kızım 8 bucuk aylık nerdeyse tüm gün emmek istiyor. Zaten ilk 4 ay emmeleri cok oluyor sadece açlık degil rahatlamak icin veya gaz sancısı oldugu icin sana yakın olmak icin atak haftası da olabilir. Bez takibi yaparak sütünün yettigini anlarsın zaten. Mesela 1 hafta sadece anne sütü dene kilo takibi yap kaç gram almış. 4 5 idrarlı bez yeterli sayı da doydugunu gösteriyo zaten ![]()
Dolu dolu 5 bez şükürler olsun oluyor . Memem yumuşak ama . Bir de mememi sıktığım zaman süt fışkırıyor .kakasını her gün yapmamaya başladı doymuyor mu diye düşünüyorum o yüzden
Canım 6 ay sadece anne sütü olduğu için sana zor gelebilir. 6 aydan sonra ek gıda vereceksin. Zaten bir yaşından sonra anne sütünü kahve gibi keyfine içecek. Oğlum 15 aylık uykuya geçerken emiyor sadece. Bide yemeği hazır olmadığında emziriyorum idareten. Günde 5-6 kez emiyor. Hatta dışarı falan çıkarsak memeyi unutuyor 2 kere emdiğide oluyor.
Aynen işte ilk 6 ay zorluyor mama da vermek istemiyorum biraz gitsin bari diye kimse yanlış anlamasın olmazsa tabii de mama vereceğim . Ama ilk 6 ayını bari kendi sütümü vermek istiyorum ama yetmiyor mu anlamadım gitti
- Ayda diş belirtileri başlayabilir biz huysuzluğunu sürekli emmesini doymuyor diye düşünebiliriz. Dolapta sütlerim var demişsin vermeyi denedinmi eğer süt verdiğinde hemen uykuya dalıyorsa 2-3 saatte deliksiz uyuyorsa sütüm yetmiyor diyebilirsin.
Birde odanızın derecesi nasıl hava iki derece artsa bebeğim sabaha kadar huysuzluk yapıyor. Havalar çok sıcak gidiyor belki bundandır.
Ben de pcosluyum ama hiç sütüm olmadi. Şaşırdım pcos olunca süt çok mu oluyor. Ben de pcos yüzünden süt az diye dusundum
Var evet saklamıştım şükürler olsun . Tamam teşekkür ederim dediklerinizi yapacağım
Şu ilk 6 ayı bari bitirebilmek mutlu olacağım
Hayır herkesin hormon dengesi farklı. Benim bazı hormonlarım hic salgılanmazken bazıları cok salgılanıyor