Hanımlar merhaba 10 aylık kızım var iki öğün ona özel yemek hazırlıyorum. Biz yerkende bizim yemeklerimizden veriyorum az az. Ama doyması için değil. Tabiki bizim yemekler hoşuna gidiyor kendine hazırladığım yemekleri çok hevesli yemiyor. Çevremdekiler artık normal ev yemekleri ver diye baskı yapıyor. Ama doktoru 1 yaşından önce tuz kulma dediği için hep ona özel hazırlıyorum sizler nasıl yapıyosunuz yemeklerime tuz vs kullanıyormusunuz birde bi kaç gündür kahvaltı kültürü oluştursun diye ekmek vermeye başladım çok az ama bişey olurmu acaba kilolu bir bebek gelişimde bir problem yok sadece sağlıklı beslensin istiyorum sizler nasıl yapıyorsunuz
Valla ben özel de yapsam çay kaşığının ucunda çok az tuz katıyorum tat versin diye ot gibi şeyi çocuk yemiyor
Kendi yediklerimizi zaten bayılarak yiyor biz zaten genel olarak tuzsuz yeriz yemekleri yani çok az katarım bize de yapsam o yüzden kendi yediklerimizden de veriyorum daha da çok seviyor
Bana mı sordunuz
Bebeğim şuan 8,5 aylık 6 aylıktan beri ek gıda veriyorum ve hiçbir yemeğine tuz kullanmadım artık doktorlar 1 yaş tuz olayını 2 yaşa çıkardılar elimden geldiğince bende bu süreyi uzun tutmayı planlıyorum
Ya banada bir yaşına kadar tuz kullanma dedi iki öğün olarak ona özel hazırlıyorum aralarda bizim yediklerimizden veriyorum ama doyması için değil tabi bilmiyorum bende kararsız kaldım bizler öyle sağlıklı beslenmeyi beceremiyoruz zaten en azından bebeğim alışssın istiyorum
Kendi yaptığınız yemeklerden ona bir tabağa ayırıp verebilirsiniz. Ben 8 aylık olduğundan beri hep kendi yediklerimizden veriyorum.
Tavsiyeleriniz için Teşekkür ederim arkadaşlar
Ben yaşına kadar tuz vermedim ![]()
Bnmde on aylık başta ona özel hazirladim simdi yemekler piştikten sonra bir tabak ona ayırıp snradan tuz ekliyorum tabi her yemeğe mümkün olmuyor corba vs. Ama yemekler de tatsız oluyor benm bile canım çekmiyor
Ya sanmıyorum tuz sebepli reddetmedi şuan reddediyo ama dişten maalesef aynı döneme denk geldi
Hayır ama normal ev yemeğini daha hevesli yiyor. Kendi yemeklerinide yiyor yani tabi biraz daha hevessiz
Kendimize hazırladığım yemeklerden önce kızıma ayırıyorum sonra baharatını tuzunu atıyorum daha kolay oldu benim için bu yöntem .
12 aydan önce kendine özel yaptığım yemeklerine tuz koymadım ama bazen bizim yemeklerimizin de tadına bakıyordu o yüzden bizim için yaptığım yemekleri de az tuzlu yaptım. 1 yaşından sonra normal bir oranda tuz eklemeye başladım.
Bende boyle yapmayi düşünüyorum ama kendi yediklerimizden de verip baharat li seylerede alisin istiyom . Biz cok az atiyoruz baharat o yuzden cok sıkıntı yasamaz.
Herkesin ev düzeni, vakti farkli. Ben en az 2 yaşına kadar tuz kullanmayi düşünmüyorum. Tansiyon, diyabet bir cok ailede genetik olarak var. Bir cok arastirmada seker ve tuza ne kadar gec baslanirsa tansiyon, kalp, diyabet gibi hastalik risklerinin onemli ölçüde düştüğünü ispatlıyor. Cok şükür 8 ay 12 günlüğüz verdiğim her şeyi yiyor bebeğim.