Bebeğim 2 aylık ve bu zamana kadar hep kucakta sallayarak uyuttuk ama gün geçtikçe daha da ağırlaşıyor bundan dolayı omuz ağrılarım artmaya başladı. Yatağında sallayarak uyutmayı denedim olmadı. Benim kendi yapımda biraz telaşlı olduğundan dayanamayıp kucağıma geri alıyorum o yüzden kendimde sabır olmadığından uyku eğitimini uygulamakta zorluk çekiyorum. Ayağımda sallayayım dedim ama ona da eşim çok karşı geliyor napacağımı bilemedim
Bazen ayağımda bazen kucağımda uyuyakaliyor benimki de. Beşikte tek başına hiçbir zaman uyutamadim. Nasıl uyursa öyle devam artık. Uyku saatlerini tutturduğum sürece böyle devam edeceğim. Zorladıkça zulüm oluyor sinir stres yüklenince hissediyor iyice uyumuyor.
Ben doğduğundan beri uyku vakti kundaklıyorum beşiğine koyuyorum hafif sallıyorum beyaz gürültü açıyorum gidiyor uyumazsa kucağımda gezdiriyorum mayışınca yine beşiğine koyuyorum ayakta sallama canım kendine ne kolay geliyorsa öyle alıştır bunun ilerisi de var
İşte şuan kucağımda sallayarak uyumaya alıştı
O dediğinizi en başta yapsaydım keşke
Benimki de bu şekilde tek ayakta sallamadım bu zamana kadar ama kollarım ve omzum kopuyor
Atak haftası sanırım bir de kolumd uyuyor ama yatağa koyunca çığlık çığlığa kalkıyor
Ağlama krizinde son ses beyaz gürültü açın veya saç kurutma sesi vs, sakinleştikçe kademe kademe kısın sallayın yatağına alışana kadar bu düzeni tekrarlayın ben bu şekilde alıştırdım umarım sizde de işe yarar
Ağladığında işte kıyamadan direk kucağıma alıyorum
Daha 2 aylık küçücük ki tabiki zorlanıyorlar uyumakta. Kiyamayiz tabi ben de alıyorum kucaga ama kendine de eziyet etme. Benim de kollarım kalmadı belim falan koptu artık ayakta da gezinerek uyutuyordum geceleri bayılacak gibi oluyordum. İyice yorulursa (genelde 1,5 saat uyanıklık süresine dikkat ediyorum bizimki 4,5 aylık) ayakta sallayarak 5 dkda uyuyor artık. Arada dayanamayıp battaniyeyle bile salladik bir iki sallamaya alismiyorlar merak etme. Çok nadir direkt kucagimdan besige koydum uyuduğu için devam etti. Yorulması kilit nokta bence. Uygulamanın içinde uyutucu sesler bölümü var arkadaşın dediği gibi oradaki pış pış ve akarsu sesi çok etkili oldu benimkine. Ağlatarak yalnız bir şekilde ille de beşikte uyutmayi doğru bulmuyorum. Beni istiyorsa zorla benden ayrı uyutmaya çalışmak zulüm olur.
O kdr çok yoruluyorum ki. Bir düzen oturtmaya çalışıyorum ama olmuyor günü gününe tutmuyor ona da kabulüm aöa bazen aşırı çaresiz hissediyorum. İstiyorum ki ne o strese girsin ne de ben
Düzene için çok erken inan ki. Daha ileride daha da bozuluyor diyeceğim ama stres yapman için değil biraz rahatlaman için. Bebeğin sana muhtaç uyumak için bile rahatlamaya ihtiyacı var. Nasıl uyursa öyle uyusun daha zamanı var düzene koymak için. Ben şimdilik saatleri oturttum. Direnişe geçse bile odadan çıkmıyorum mesela akşam 8 uykusunda. Işığı açmıyorum hep aynı pispis ile devam ediyorum sallamaya. Ağlıyor kaldiriyorum sarılıyorum öpüyorum. İyice uykusu var ama uyumaya direniyor gözleri kapanıyor yorgunluktan ama bağırıyor mesela. Napcan ısrarla aynı rutine devam. Banyo, loş ışık, masaj, pispis sesi , ellerini tutup sallamak… Pes edecek ve uyuyacak illaki.
Valla yanlis mi bilmem gece sabaha kadar uyuyorum alıyorum bebeğimi koynuma gece süt mu istiyorum veriyorum göğsümu öyle uyuyor biz alıştık doğduğu günden beri koynumda alisicak mi alışsın bugunleri bu yaşları bidaha gelmicek
Merhaba ağlayarak uyanıyorsa gaz sancısı olabilir gaz damlası falan kullanıyor musun? Benimde eşim karşıydı ayakta sallamaya ama gaz sancıları yüzünden sürekli kucağımda gezdirip sallamaktan tükeniyordum her gün sabahlıyoruz tabi bende eşimin kucağına veriyorum sen uyut diye bi kaç kere zorlandı şimdi kendi ayakta sallayalım diyor
ben artık dayanamadım elektrikli ana kucağı aldım bakalım geldiğinde onda duracak mı merak ediyorum. Allah hepimize kolaylık versin
Benim bebeğim de iki aylık gündüz pusette sallayarak uyutuyorum, akşam da 8 buçukta odaya götürüyorum altını değiştiriyorum, zeka kartlarına bakıyoru, emziriyorum ışığı kapatıyorum,loş ışık yapıyorum, gazını çıkarttıktan sonra yüzüstü çevirip poposunu pıt pıt vuruyorum, öylece uykuya dalıyor daha uzunda uyuyor, yüzüstü sakıncalı dediler ama bebeğim öyle uyumayı seviyor ![]()
![]()
Düzenden kastım aslında saatlerini ayarlamak 8 haftalık olduk ama hala daha düzensiz bir uyku saati var hani onları ayarlarsam en azından kendime bir vakit açabilirim gibi geliyor
Neden hep karşılar acaba ? Gaz damlası kullanıyorum ama pek faydasını görmedim ondan dolayı bıraktım
Kendileri bizim kadar yorulmadığından doğru olanı sürekli söylemeyi biliyorlar bi kaç kere eşinle bebeği yalnız bırak eminim ayakta sallamayı onaylayacaktır. Bu arada bi hemşire bana gaz için bacak hareketleri karın masajı ve ayakta sallamanın iyi geldiğini söylemişti gerçekten iyi geliyor deneyebilirsin. Bence gaz damlasını değiştir ama damla kullan bebeğin muhtemelen sancıdan uyuyamıyor bende ilk zamanlar düzensiz kullandığımdan çok fayda göremiyodum şimdi saatlerine çok dikkat ediyorum düzenli verdiğinde sancı olmuyor rahat uyur
Daha ufak aslında biraz üzerine düşersen senin istediğin gibi uyur
Merhaba acaba mucize annede varmiydi niz merak ettim bebeğinizin doğum sureci sikintiliydi