Merhaba arkadaşlar. Bebeğim 25 günlük. İlk doğumdan sonra hemşire hiç uğraşmadan direk silikon uçla mememi tutturduğundan bebeğim mememe alışamadı ve beni asla emmiyor. Silikon başlıkta sütümü azaltıyor onu farkettim. Zaten silikonlada emmek istemiyor . Biberonu daha çok seviyor. Sağım yapıyorum biberonla veriyorum. İlk başlarda sütüm yeterliydi ama artık yetmiyor. Emmediği için azalmaya başladı . İlk başlarda çok ağladım depresyona girdim emmiyor diye ama şimdi daha iyiyim. Sütüm yetmediği için günde 2 ya da 3 defa mama takviyesi yapıyorum. Bebeğim emmedi diye benimle bağ kuramayacak mı diye saçma sappan ister istemez düşüncelerim oluyor. Yetemiyor muyum bebeğime diye kaygılarım oluyor. Bağışıklığı zayıf olursa diye korkularım oluyor. E bide sağım yapmak için ayrı uğraşıyorum. Bebeğimle dışarı çıkacağım zamanlar beslenme olayları nasıl gelişecek diye endişeleniyorum. Vaktinden önce acıktı diyelim birden bi ağlıyor sanarsın canı yanıyor . O arada mamasını nasıl hazırlcam diye kaygılanıyorum. Şuan annem var hallediyorum. O kadar kaygılıyım ki annem gidince napcam diye ayrı kaygılanıyorum. Kendimi komple beceriksiz hissediyorum. Benim gibi olan ya da önerisi olan var mı
Bence yirmibes günlük bebek zorlasan belki emer pes etme bence benim hemşire mecbursun dedi kızıyordu tutmaz bilmiyor göster öğrenecek diyordu ne kadar emerse.sut.gelir benimki sekiz aylık.hala çok iyi süt geliyor yani
Merhaba asla yalniz değilsin. Hepimiz benzer kaygilari yaşadık ve yasamaya devam ediyoruz. Benim bebegim anne sütü alıyordu ama asla örtünün altinda sakince emen bir bebek degildi. Ayakta olursam, hic konusmazsam ve yurursem emiyordu. Ben de disari cikarken termosa suyunu ve yiyecegi olcek kadar mamayi saklama kutusuna koyarak çıkıyordum. Hem pratik oluyor hem stres olmuyorsun. Emzirme kismina gelince daha 25 gun olmuş doğalı, sut artirmak ve silikonu birakmak icin gec değil. Her mama oncesi sonrasi memeyi teklif etmeye calisabilirsin. Mama öğününden once sağım yapıp memeyi bosaltmaya çalışabilirsin. Sagim yapip mamayla beraber meme teklifi yaparsan hem bebek doyar hem vücuduna sut uretim sinyali gittigi için sütün artar. Yediklerini takip edebilirsin. Kisiden kisiye değişiyor ama bazi yiyecekler kisiye gore süt yapiyor. Ben de bulgur ve alkolsuz bira cok sut yapmıştı. Bağ kurmak konusuna gelince ben emmeyen bir bebekmisim ama canim anam
ayrica kimseye kulak asma, büyüdükçe kolaylasiyor. O hayatta kalmayi, sen hayatta tutmayi öğreniyorsun. Bugun bebegini bana versen senin gibi bakamam, beceremem. Her bebek annesine muhtac gunun sonunda. Kaygilanma demiyorum cunku elinde degil ama geçiyor.![]()
Henüz küçük seni zorlasa da memeye tekrar alışabilir. Ben 3 ay emzirme problemi yaşadım. Anne sütü dışında birşey almıyordu ama memeyi de tutup tutup bırakıyor, kendini geri atıyordu. Açlıktan ağlıyor ama memeye gelince de ememediği için sinirden ağlıyordu. Hele ki yenidoğan döneminde çoğu anne besleme konusunda sıkıntı yaşıyoruz. Seni biraz sorlar ama memeye alıştırmaktan vazgeçme. Uyku arasında tutturmaya çalış. Yani o ağlayıp uyanmadan, uykuda kımıldandığı zaman memene al bebeği. Dışarı çıkınca termosa sıcak su al ve mamayı önceden ölçmüş olarak yanında bulundur. İlk zamanlar insan panik oluyor ama ne kadar sakin hareket edersen o kadar pratik oluyorsun. Çok çok yeni annesin. O kadar normal ki bunları yaşaman. Henüz 40ınız bile çıkmamış zaman geçtikçe herşey daha iyi olacak
ben bebeğime 40dan sonra emzik tutturmaya karar verdim, başlarda hiç tutmayacak gibiydi ama ona bile alıştı. Senin bebeğin de emer, sütün yine artar.
Kendi emzirme serüvenim geldi aklıma. Herkes emzirmenin ne güzel olduğundan bahsederdi. Ben resmen çocukla güreş tutar gibi emzirdiğimden en stres olduğum şeydi. Dışarıda emzirme odarında herkes otururdu. Ben ayakta, kan ter içinde kalırdım. Bir yere çıkmak, başkasının evine gitmek kabus gibi gelirdi. Çünkü biliyorum acıkınca kaos çıkacak, oturduğum yerde emmeyecek. Şükür geçti o günler ![]()
Son cümleleriniz de o kadar güzel ki. Bir bebek her halükarda en çok annesini ister. Bu bağ sadece emzirmeyle oluşan bir bağ değil. Bu bir yaratılış bağı, ilahi bir gücün verdiği bağ.
Şöyle ki mememe tutturmaya çalışıyorum biraz emiyor bakıyor çok gellmiyor siinirlenip ağlıyor kendini ters c yapıyor mümkün değil mememe tutturamıyorum. Kafasınıda zorla bastırmK istemiyorum iyice uzaklaşır diye
Kendini yalnız hissetme ben de 15 günlük anneyim sütüm hiç yoktu. Bebeğim hep mamayla beslendi hastalandı küveze düştü kendimi çok suçladım. Ama ne kadar strese girip üzülürsem sütümün gelmeyeceğini fark ettim. Sütüm olmamasına rağmen memeyi sürekli bebeğin ağzına soktum emzik gibi oldu üç beş eme eme uykuya daldı. Pes etme sürekli meme ver illaki alışacak daha çok minikler. Mamayla besledim hep geceleri bebemden önce uyanıp mamayı hazırlayıp bebeyi uyandırıyorum 2 saatte bir. Benimki hasta diye böyle. Aniden uyanınca da yapacak bişi yok biraz ağlasın hiç üzülme panik yapma bebek bu ağlayarak ifade edecek kendini. Sana tavsiyem annen yanında olsa bile bebenin mamasını kendin hazırla kendin yedir bu sürece alış geceleri annene uyanmamasını söyle bir iki gece kendini test et yapmadan alışamazsın. Ben öyle yaptım benim de annem yanımda benim öğrenmem lazım bikaç gece uyanma ben zorlanırsam sana seslenirim dedim şimdi iyice alıştım. Yetersiz değilsin son derece güçlü ve mükemmel bir annesin emin ol
rabbim biz kadınlara müthiş bir annelik iç güdüsü vermiş yüreğini dinle
Ben de tam olarak bunu yaşıyordum, zorlamıyordum kafasını. Çareyi uykuda tutturmaya çalışarak buldum.
Kız benimki de oule idi gücü yok alışır küçücük zaten
Sütümü sağıp veriyorum ama sağmama rağmen yineede neden azalıyor. Sağım süt artırır diyolar ama azalmaya başladı. Açken mememi verdiğimde asla istemiyor kendini ters c yapıyor. Ağlıyor öyle bi ağlıyor ki küçük dilinin titreğine kadar görüyorum
biraz bibberondam sütümü verdikten sonra yarıda kesip direk mememe veriyorum biraz emiyor sonra biberon gibi sık gelmediği için sanırım başlıyor ağlamaya. Ağlamasına dayanamıyorum boğazı acıyacak diye biberonu geri veriyorum. Bi iki kez mememi emdi o kadsr güzel bi duygu ki . Ama biberon ona daha cazip geliyor. İkimizde banyo yapıp ten temasıyla vermeye çalışıyorum öylede emecek gibi oluyor sonra az gellince sinirleniyor yine. Süt yapıcı olarak bulgur pilavı, hurma , ceviz, rezene çayı, bol su, havuç falan tüketiyorum ama yinede öyle çok sütüm olmuyor. Bebeğimin öğünü zor çıkıyor. 2 saatte 1 yemesi için 90 bazen 80 ml çıkıyor. Üst üste 4,5 öğünü verdiysem 6.öğüne sütüm çıkmıyor . Bağ konusında haklısınız ama yinede kaygım geçmiyor![]()
Bende doğuma kadar her konuyu çok araştırdım. Emzirmeye bakmadım bile. Güya kadınlar doğası gereği emzirecek ya. Basit kolay bişey sanardım. Ah ben o silikon ucun bizi bu hallere getireceğini bilsem hemşireye direkk karşı çıkmaz mıydım. Ucun küçük alamaz silikon başlık alın isterseniz dedi bende tamam dedim. Tutturmayı bile düzgün göstermedi. Sanki 10 çocuk emzirdiim. 2 dk gösterdi gitti. 2.ye çağırdığımızda siz beceremeyecekseniz biz yoğun bakıma alıp bakalım diye bi tavır gördük. Beni bunalıma o cümle soktu. Şikayet etmedim işinden olmasın diye ama hakkımı helalde etmiyorum. Kendimi beceriksiz olarak gördüm hep
Evet bu konuda haklısın anneem var rahatlığı çok çöktü üzerime. Bu gece annemi uyutayım. İnanır mısın 25 gündür annem benden daha uykusuz . Ben uyuyayım sütüm çoğalsın dşye kendi uykusuz kaldı çoğu zaman. Gündüz ben bebeğimle ilgileniyorum gecede sadece sağım yapıp yatıp annem ilgilenşyordu. Ama bu gece kendim deneyeceğim . Emzik gibi mememe koyup tutayım almasada orda dursun bakalım belki kokusuna da alışır emmek ister
Uykuda da deneyeyim bde
Evet minnacık kıyamıyor insan
ondam zaten bende sabırsızım ben aslında sabırla deneseö belkide emecek
Emer tabi ama hata hemsirelerde bana zorla verdirdi yemese de vereceksin e valla yedi yedikçe sütte geldi diyorum ya sekiz aylık ek gıda mecburi yoksa süt artiyor bile masallah
Maşallah. İnşallah bizimkide emerde artar. Evet kötü hemşire kurbanı oldum
Canım hiç ğzülme sen harika bir annesin bebeğine her zaman yeteceksin sütün yetmeyebilir ama mamalar var hiç süt veremeyen annelerde var o yüzden böyle düşnüp kendini streslendirme streste sütünü azaltan bir etken bebeğin her halükarda büyüyecek bende ilk bebeğimde çok endişeliydim ama 2. Bebeğimde hiç bir endişem yok çünkü uersiz biz anneler her zaman onlara yetiyoruz
Canim seni o kadar iyi anliyorum ki .. Emin ol cogu anne senin hissetigin duygulari hissediyor.
Her annenin lohusada yasadigi zorluklar vardir . Lohusa olunca daha cok duygusal oluyorsun alinganlik fln cok fazla oluyor. En cok da yetemezlik duygusu. Benim dogmumda annem vardi o kadar zor gecmisti ki dogumum. Annem de cok hastaydi ben kaynanmin gelmesini istemedim ..Annem hasta hasta geldi. Ilk dogumum olmasina ragmen hic kimse yardim etmedi .normal dogum yaptim. Dikislerim atildi . Ustune yanlis dikis atildigi icin bir daha dikis atilar uyusukluk fln giti bagirtira bagirtira diktiler .15dk dikisi 1 saatde zor diktiler . Neyse is bitti .. Yataktan inemek icin yardim istedim . Kimse yardim etmedi .Biz senin elinden tutamayiz sen kendin inceksin deyip gitiler tek basima elbisemi nasil giydim bebegimi nasil kucagima aldim da o sandalye oturdum . Guclu bir bayan oldugumu biliyordum da o kadar guc nerden geldi nasil dayandim hic bilmiyom..Anneme dedim sen bebege bak ben kendimi hallederim. Bebegim zaten hep uyudu bir zorlugu olmadi ..Annem de uyudu bende tek basima pis kan aksin icimden diye koridorda yurudum defalarca yirudum o an anladim . Ben bunu yapiyorsam herseyi yapabilirim. .Bebegimlede ilgilendim . Kendime de baktim hastanede . Zaten bebegin bir sorunu olunca yakınıni istemiyorlar direk annesi gelsin diyorlar o duysun diye . Hep ben gitim . Annemde yanimda geldi ..Eve geldigimde kayananm vardi ..oda benle 3 gun kaldi ama bide bana sor rezil etti beni piskoljimi alt ust etti. Sonrada cekip giti . (Buyuk oglu ile telefonda konusurken duydum ..buyuk oglu dedi bu bebegide emzirdin mi bizim cocuklari emzirdigin gibi kaynanm da coktan iki defa emzirdim dedi o an ses etmedim ama deliye dondum . Esime yazdim annen boyle yapmis fln diy ,bana kotu inek gel kizi emzir diyordu,evimdeki salata malzemeleri kullanmayip evinden getirdi . Bende dedim bunlari niye getirdin benim evimde de var ya onlar kotu olmus cope at dedi ,bebegim sarilik olmustu cok sinirda dedi bol bol emzir dedi uyanmaz bebegin sen zorla uyandir dedi . Kaynatam bir yandan kayananm bir yandan elleme uyusun bebbek acikinca uyanir elleme ,yok kizimin gogsunu sıkmaya kalkti uyardim yapma diye bir yandan kaynatam kanserdi disari godiyordu hasta hasta geri eve geliyordu .. 3 gunde butun hersey karman corman oldu .. Bir yandan senin gibi silikon gogus ucu kulaniyordum . Annesi gidince esimle kavga yaptik ilgilen es giti gece zaten ise gidiyor gunduz de uyuyordu .cok az ilgileniyordu. O kadar zordu ki kaynamgil 3 gun sonra gitti .sukur dedim )
Depresyona girdim . 1 gun uyumayip bebegimi izlemisligim vardi . Birsey olur korkusu . Sonra ne oldu herseye alistim tek basima yaptim esim 40 nasil cikarcan dedi bn kimseyi cagirma ben yaparim dedim . 6 ay boyunca da kabizlik yasadim dikislerim enfeksiyon kapti . Diksilerim patlar diy o kadar korktum ki . Esimden bile yardim istemedim tek basima yaptim… bir yandan sutum az yetmiyordu ..her sey yaptim ama olmadi 50 gun hata daha fazla silikonla emzirdim ..hic bikmadan . Sarilik oldugu icin mama takviyesi de yaptim .. cok direnen bebekti . 2 ay sonra beni emmeye basladi ama sutum de az di . Mama taviyesi ile ilerledim . Suan 7,5 aylik olduk. Hersey gelip gecoyir. Sen bir kadinsin en onemlisi annesin buyuk bir mucize ki bize anne olma hakki taninmis ..bence herseyi başarırsın.
en onemlisini yaptin zaten bebegini saglikli bir sekilde kucagina aldin .. Yavas yavas hersey duzelecek ![]()
Alllah evlatlarımıza sağlık versin inşallah , teşekkür ederim![]()