Yeni doğan bebekte sarılık

5 gunluk bir kizim var . Hastanede cok ac biraktilar o yuzden sarilik oldu sarilik degeri 12 cikti dok. 15 okursa isik tedavi uygularim dedi . Bol bol emzirmek ve mamadan baska nasil gecer sarilik

Güneş ışığına çıkar bebeğini yüzünü ve kollarını aç güneşe tut şifa bulur inşallah

Bebegim 5 gunluk birda hava cok soguk

Benimkide öyle oldu. Ben sarılık var dedikçe kan alıp bakmadılar iyice yükseldi 14 tü. 1 saatte 1 uyandırıp emzirdim. Ya emzirme ya mama. Ben ikisini de yaptim. Sürekli tuvaletini yaparak atabilir sarılığı maalesef. Evde yapacak başka bir şey yok. Evin içine kanepeye vuran güneşi kullanın hiç olmazsa. Oda sıcak olsun. Sadece bezi kalsın. 5 dk ya bir sağını solunu döndürerek her gün yarım saat guneslendiriyoruz. Bizimki 1. ayı bitince geçti. En son 7 çıktı ben aynen devam ettim bir daha hast. gitmedim čok şükür hastaneye almadan atlattık böyle.

Bende 2 saate bir emziriyom yada mama veriyom gozlerinin beyazligi sapsari oldu. Mama saatini azaltiyim mi birde uyandirmakta cok gucluk cekiyorum . Hep uyku halinde gece cok zor oluyor.

Ben çok şık emzirdim 30 dk bir azar azar da olsa sabırla verdim alarm kurdum sonda vücudunu soyarak 5 dk doğrudan güneş ışığında bıraktım geri çektim 3 defa gün içinde tekrarladım elhamdülillah hastaneye yatmadan atlattık benim oğlanın da çok yüksekti güneş isininin baya faydası oldu tabi kararlı şekilde yorulsak da beslemek de önemli Allah yardımcın olsun şifa bekleyen herkese Rahman Safi ismi hürmetine acil şifalar versin

Daha sık besleyin bence doktor bana 2 saat çok uzun demişti.Benimkinin de yüzü gözü hep sarıydı. Sarılık uyku yapıyor zaten. Ben de öyle çok zorlandım. Uyandırmak için yüzünü, altını ıslak pamukla sildim. Topuklarına çimdik attım. Emzirirken de uyuyordu ensesini hafifçe kaşıdım, gıdısını ya da. Burnunu hafifçe sıkıp sıkıp bıraktım. Genelde emmeye devam etti. Süt gelmiyor diye emzirmekten vazgecmeyinm önce emzirin yine sonra mama verin sürekli uyarı vermek lazım beyne. Benim de çok geç geldi .gelene kadar 1 ölçek mamaya devam ettim. Çok sık evet çok zor ama hastaneye gitmesin daha da yükselmesin diye düşüne düşüne kendimi zorladım mecburen. Haftada 1 kan verip takip etmeyi unutmayın insan dayanamıyor ama napalim Allah başka geçmeyen hastalık vermesin inşallah

Amun amin bende deniycem .

Amin amin . Bu sabah kontrolu var insAllh inmistir . Ama saatini dusurcegim. Sizin dediginz gobi uyandiryon bende buyuk kaka sorunu vardi artik onu yapiyor . InsAllh sariligi da gececek kizimin .

Dediklerinizi n aynısını yaşadım ışık tedavisine de girdik 13 saat alması için ama 6 saat zor tutmuştuk güneş ışığı diye duydum yapamamıştım hava soğuk olduğu için ben su verdim mamadan sonra 2 çay kaşığı ve mama verdim bol bol uyanmıyordu doktorumuz topuğunu biraz sıkıştırarak yedir diyordu sarılıktan dolayı uyanamıyorlar birde sarı bez kullanıyorsanız kaldırın oda etkiliyor sarı giydirmedim sarı bezi örtmedim en son dönem bizim kan değişimine kadar gidiyordu bizim durumumuz 40 günün sonunda geçti

Sari ceker dediler ceyrek taktilar 2 tane ce$rek takili duruyor cikartsam mi acaba ne kadar dogru bilmiyom .

Benimde oğlumda sarılık çıkmıştı cihazda 14 çıkıyor kanda 16 çıkıyordu 2 gün hastanede yattı ışık tedavisi gördü geçti sonra bol bol emzirdim gerekirse mama verdim çok şükür geçti şimdi 23 günlük olduk

Bugun yine gitik doktora kanda 12 cikiyor yine ne azalma ne artma var . Hafataya bir daha gidecegiz

Çeyrek mi oo gelsin çeyrekler o zaman 10 tane olunca geçiyormuş desek nasıl olur ki :sweat_smile: Öyle bir şey yok. ah keşke o kadar kolay olsaydı gerçi :smirk: ne sarı örtüler ne sarı şeyler asıl sarılığı farkettirmez yüzüne gündüz sarı ışık yansıdığı için. O yüzden erkenden ölürlermis eskiden bebekler. Resmen cinayet.

Abo ben de beyaz yazma ortuyom .

Canım sarı ışık beyaz ışık güneş ışığı hiç bir şey çekmiyor sarılığı sadece anne sütü. Ben sürekli emzirme de buldum çözümü emmediği zamanda sütümü sağıp kaşık biberonla verdim zorla ona rağmen uzadı sarılığımız canını sıkma moralini yüksek tut bol bol süt ver

Bizimki ac kalma ve kan uyusmazligi oldugu icin oldu sut ve mama veriyom 2 saate bir. Uyku duzeni tam ayarlayamadim bazen 3 saate cerdigim oluyor …Ama gunduz daha sık veriyom. 6 gunde midesi buyudu ellem 40 ml mama iciyor ayriten sut de veriyom oyle uyuyor

Bebeğin kaç günlük

7 gunluk oldu .

Emmesi nasıl damağına bakıyor musun