Merhaba anneler oglum 10 günlük emziriyorum sutum cabuk bitiyor arada mecburen mama veriyorum acaba memeyi birakirmi mama yediğinde deliksiz uyuyor demekki yeterli degil diyorum sütüm gece 1 defa veriyorum az once de vermek zorunda kaldim sütüm az
Daha yeni dogum yapmissin canim artar sutun bol bol emzir sagim.yap hem mama hem anne sutu alan bebek sonunda birakiyo memeyi. 4 ayligiz anne sutu ve mamayoa basladik yola gunduz emmeyi kesti sadece gece emiyodu surekli emmedigi icinde sutum dolmuyodu 2 gundur gecede emmiyo tamamen birakdi . Emzirdikce artar sutun daha yeni dogum yapmissin
Bende ondan korkuyorum sadece gece 1 kez veriyim o halde
evet bırakıyorlar maalesef benimde sütüm azdi neler yaptiysam oglum istahli oldugu icin doymadi mecburen mama verdim 4.5 aylikken bıraktı
Merhaba hayırlı olsun oncelikle saglıkla buyutun inş. Sütünüzün bittigini nasıl anladınız acaba? Sıktığınızda gelmiyor mu hiç? Yeni dogum yapmıssınız süt miktarı zamanla sık sık emzirme ile artacaktır inş. Bebegin midesi henuz cok kucuk emdiğinde cıkan miktarla doyuyordur. Eğer bebek doyuyorsa uyur doymamıssa aglar ve uyuyamaz. On günün sonunda dogum kilosuna ulasması lazım suan kilosu nasıl takip için drunuz çagırmıs olması lazım. Kilo alımı düşükse dr mamaya başlatır, siz kendi kararınıza göre degilde dr gerekli gördüğü için mama verirseniz daha iyi olur. Yenidoganlarda aç kalması aynı zamanda sarılık değerini artırır o yuzden suan aç kalmaması da lazım. Mama verdikten sonra deliksiz uyumasının sebebi kan sekerini hızlı yukseltiyor ve yavas sindiriliyor. Anne sutu ise max 90 dkda sindirilmiş oluyor o yuzden daha sık uyanıp acıkıyorlar.
Benim bebegim 15 gunlukken kuvoze girdi uzuntuden sutum azaldıgı için dr mamaya baslattı o sekilde yaklasık 2-2.5 ay gunde 7-8 kere mama verdim anne sutunu daha az aldı yani. Dr önerisiyle önce her iki memeyi emziriyordum doymadıysa mama veriyordum peşine. Gecede aynı sekilde devam ettim. Bu sekilde yavas yavaş sutum arttı ve mamayı azalttım. Şuan beş aylıgız anne sutu cogunlukla alıyor, mamayı da sevdiği için sabah akşam veriyorum ek olarak. Memeyi bırakmaması için biberon secimi onemli, ben Philips avent bir numara baslık kullandım sizede tavsiye ederim.
Siz sık sık emzirmeye max 2 saatte bir olacak sekilde emzirin her iki memeyi ardından mama verin acsa içer toksa içmez zaten.Gecede mutlaka emzirin. Bazı bebekler uykuya duskundur uyanamaz veya aclıktan kan sekeri duser yine aglayamaz o yuzden gece 3 saati gecirmeden bebişi uyandırıp emzirin. Gece emzirmek sutun artmasına en buyuk etken. Birde kilo kaybı olmaması için onemli. Sizde Bol sıvı tuketin protein ağırlıklı beslenin. İns sutunuz artacaktır Allahın İzniyle.
Sutum var aslinda ama benim oburcuk iki mememide cabuk bitiriyor 2 saat araliklarla degilde sık sık emmek istiyor ağlıyor yoksa karni doydugu an sakin 4 martta doktorum çağardi kontrole bakalım ne diyecek dogum yaptıgim hafta saglik ocağına gitmistik topuk kanı icin orda denilen bebekler ilk hafta kilo kaybi yaşarlar benim ki 150 gr almış gayet iyi dediler bol sıvı tüketiyorum özellikle su dediler insallah emmeye devam eder mama vermek istemiyorum gece 1 kez veriyorum yetiyor şimdilik
İlk ay sürekli emmek istiyorlar mideleri küçük olduğundan hemen doluyor aslında. Mamayı da bence kolayına geldikleri için içiyorlar yine de. İlk ay sarılık olduğundan ben saatte bir emziriyordum. Gece de en geç 3 saatte bir uyandırıp emziriyordum. Az emer ise sağıp bir saat sonra yine emziriyordum. Böylelikle hem sütüm arttı hemde sadece emmeye odaklandı bir yerden sonra biberonu da aramadı hiç.
Insallah benim de bu sekilde devam eder emiyor şükür memeyi kapışı falan guzel ![]()
Eder eder Allah’ın izniyle, siz bol bol ten tene temas yapın. Emmese bile kucağınızda tutun yarım saat en az, kokunuza alışacak ve hep memeyi arayacaktır