Arkadaşlar merhaba. 13 gün önce doğum yaptım sütüm de iyi geliyor fakat bebeğim yarım saat memede kalsa bile sütü boşaltamıyor. Emiyor ama boşa emiyor gibi. Bu yüzden sağıp vermeye çalışıyoruz. Böyle bir şey yaşayan varsa bu durum nasıl ne zaman geçti merak ediyorum.
Bebeği gögsünüzden emzirdiğinizde günde 6-7 çişli bez alıyorsanız doyuyor demektir. Ama burada dikkat edeceğinz nokta emerken aktif emme olmalı. Yani emerken yutkunma sesi gelmeli veya bogazı sürekli yukarı aşağı hareket etmeli. Emzirirken takip edin.3 saate bir emzirmeye çalışın. Çişli bez sayınız da yeterliyse eğer bebek kilo alır. Gögsünüzü boşaltamamasının nedeni henüz vucüt süt sunumunu ne kadar hazırlayacağını tam bilemiyor. Gün sonunda boşalmayan sütü sağın buzluğa koyun. Önceliğiniz bebeğin kendınin düzgün emmesi olsun. Sagdınız sütü enjektörle mı verıyorsunuz
Süt sunum kapasitenizin düzene girmesi yaklaşık 2 ayı bulabilir. Bol bol aktif emzirme yapmaya çalışın.
İlk başlarda enjektörle veriyorduk ama şuan 60-70 ml arası içiyor benden süt bazen 50 bazen 60 çıkıyor.bazen 1 saat emiyor ama doymuyor bile aranıyor sürekli
biberonla vermek durumunda kalıyoruz sağdığımız sütü
Muhtemelen çene kasları gelişmediği için memeyi boşaltamıyor gün içinde 1-2 saat emzirme bile yapmaya çalışıyorum o bırakmadıkça bırakmıyorum çenesini destekliyorum ama yok:( bu durum beni üzüyor
Kaç haftalık doğdu bebeğiniz
Dediğim gibi çişli bez sayınız yeterliyse ve iyi emziriyorsanız gögsünüzün boşalmamasına üzülmeyin. Büyüdükçe emme ve süt oluşturmanız dengeye gelecek. Önemli olan bebeğin beslenmesi.
35+6 olarak doğdu 1 hafta ile premeture olarak geçiyor ![]()
İlk 3 ay süt uretiminin en fazla olduğu zamanmış 3ten sonra bebek ne kadar emerse o kadar uretirmis vücut..bebeğiniz henüz çok küçük size yakın olmak istiyordur doysada memede kalmak istiyor olabilir