Yetişemiyorum

7 aylık bebeğim var ne ev işlerine yetişiyorum ne bebeğimin rutini var doğru düzgün ne sağlıklı besleniyorum ne kendime özel bi alanım var.. çok bunaldım sizler nasıl yapıyorsunuz çok yetersiz hissediyorum hergün çamaşır çıkıyor ütü asla ama asla bitmiyor tv bile izleyemiyorum hala da işim bitmiyor ..

Kızım 1 yaşında, ben de hala yetişemiyorum.. yok yani işler hiç bitmiyor. Bir ara kendime özel bir alanım yok diye o kadar sitem ettim ki eşime, çok moralim bozuluyordu. Salonda uyuyorduk eşim ve kızım uyuyunca ışığı kapatıp ben mutfağa geçiyordum işlerimi halledip bitirsem bile öylece karanlıkta oturuyordum. Uyanmasınlar diye çıt çıkarmamaya çalışıyordum. Bu durum canımı çok sıktı, birden bire yatak odamdaki şifonyeri kullanmadığımız odaya taşıyıp onun yerine de kendime masa koyacağımı söyledim eşime. Öyle olmaz ki falan dedikten sonra kabul etti ama bir türlü uygun zaman bulup götüremedik. En sonunda boş bi zaman buldum çağırdım eşimi pek de istemeye istemeye o dolabı taşımaya başladık. Velhasıl ben oraya o masayı koydum, ama hem doğru düzgün kullanamadım. Hem kızımı artık odada beşiğinde yatırmaya başladığım için bu defa da orda ses çıkarmamak gerekiyordu. Hem şifonyeri odaya kadar götüremedik zarar göreceği için, koridorda öylece bıraktık ve hala orda :joy: yani demem o ki, bazen öyle bir bıkkınlık öyle bir sinir geliyor ki anlık çok mantıklı sandığımız kararlar alabiliyoruz bence. Sonra o sinir geçiyor. Biraz daha düzeliyor gibi geliyor her şey. Meğer düzelmiyor da alışıyoruz. Ben şu an o alışmış heldeyim, fazla bir değişiklik yok, yine yetişemiyorum hiç bir şeye, ama acele de etmiyorum. Yapılacaksa yapılacak, canım isteyince yapıyorum.

Eşim bi gün şey dedi kızımız senden görüp öyle alışacak dikkat etmemiz lazım dedi .. Bu sözden dolayı ona düzeni tertibi temizliği yansıtmak istiyorum yapamıyorum

Valla yetişemiyorum bende oyle takma kafana bu kadar hepimiz aynıyız yani benimde 9aylik bebeğim benim rutindir pazartesi günleri temizlik günüm o gün işlerimi halladerim silme süpürme toz alma dger günlerde temiz tutmaya calsrm sende öyle yap birgün belirle Ogün benim temzlk.gunum.diye mesela benim gibi pazartesi temzlgini yap yavaş yavaş kendni strese sokmadan fazla yormadan yoksa ipin ucu kaçtım ki kaciyo ev alms başını gidiyor nereden başlasam.nereyi yapsam diye kafayı yiyosun hele ben bazı günler ipin ucu kaçtım mı.yani çocuk bir.yandan mızmız koca bir yandan yemek.bekliyo ev alms basini gidiyor öyle olunca daha çok kendmi.yetersiz hissediyorum ve gergin oluyorum. Dediğim gibi yap dene istersen hatta ben bütün gün yetisemem diye Pazar gecesinden zor olanlari yapıyorum sabaha isim az olsun diye geceden banyoyu temzlyorum veya mutfağı temzleyip yatyorim sabaha az kalanı halledyorum anca böyle ilerleleyebiliyorum ben.

2 tane okula giden çocuklarım 3aylikkta bebeğim var kendime hiçccccc bakamıyorum kendimden geçtim diyebilirim gece uykumuz yok Sabah çocukları okula hazırla.kahvaktilari beslenme felan bı yandan ev işleri bazen yspamiyorum bile ince temizligim bebeğim durmadigi zaman hiç yok yemek yaptığıma şükür çalıyorum cnm bazen yiyemedigim oluyor bebeğim çok gazlı …bu günlerde geçecek diye teselli ediyorum kedinki hepimiz aynıyız yani​:palms_up_together::hugs:

Sen eşine bakma çocuğun büyüsün düzene girsin bizde düzene gireriz

3 çocuk var ikisi okula gidiyor yaşları büyük 11 ortanca 8.5 ve en küçük 1 yaşına girdi ..benim özel zaman alan gibi seylerim hiç yok sadece uyurken ondada bebeğim yanımda zaten gündüzleri çocukları gönder eşe kahvaltı bebek uyanır yedir kaldır bebekle oyna eşim ise gider ortanca öğle arasina gelir yedir içir gönder sonra bebek uyku zamanı 2 saat sonra ortanca okuldan çıkar git al ondan 1 saat sonra büyük okuldan çıkar git al yedir içir bebeğin uyku zamanı ödevleri kavgaları eş işten gelir yedir içir gece olur 12 bebek hala uyumaz uğraş uyut tam yatacakken yine uyanır sabaha kadar kaç kere kalkarım bilmiyorm tabi sabah çamaşırı bulaşığı bebekle oynaması ev toplamasi vs bende yetemiyorum kendimi bazen çok yetersiz hissettiğim oluyor bakıyorum inst da kadınlar şıkır şıkır evleri kendileri diyorum bende mi bı problem var görseniz her gün savaştan çıkmış gibiyim saç baş kıyafet duş almaya zaman bulamıyorum çocuğu abilerine yada babasına verip duşa giriyorum şampuan sürmeden kapıya vuruyorlar durmuyo diye toplasan 10 dk surmuyo yani soylemesi ayıp bı tuvalette rahatım diyecem ama ondana kapıda bekliyorlar bebek durmuyor diye bazen bosveriyorum herşeyi çamaşırı bulaşığı ama birikiyo iste geri ben uğraşıyorum Gece gece çenem düştü :sweat_smile::sweat_smile:not.. bebelerimin 3 üde erkek :melting_face::melting_face:

benimkide diyo erkek olmalarına rağmen sen ogreteceksin anneden görecek temizlik düzen diyo ama kimse demiyor ki evin içine hep beraber ediyoruz ama niye hepsini anne topluyor diyen görmedim ben anca topla duzle :face_exhaling::face_exhaling:

yanlış anlaşılmasın asla ama tek bebekle gerçekten hayat kolay benimkiler gibi hergun evin içinden gecmiyodur bebeğiniz inanin siz haftada bir gün genel temizlik diyorsunuz ben birgün yapmayinca ev elden gidiyo her gün sadece salondan 1 poşet çöp çıkarıyorum erkek çocuğu çok zor valla sadece bebeğim olsa toplar otururum dağıtan eden olmaz dediğiniz gibi haftada 1 detaylı yeter benimkiler heralde askere falan gidince benim ev temiz olacak​:sweat_smile::sweat_smile:

haddimi asmak istemem lakin esinizin size nefes alacak vakit, kendinize ayiracak vakit saglamasi gerekirken bir de yapamadiginiz isleri evladiniz uzerinden sizi manipule ederek gozunuze sokmasi beni cok uzdu. rabbim gonlunuze ferahlik versin. umarim tum kadinlar, kadinlarimiz gerek hamilelik surecinde gerek annelik surecinde her daim esleri tarafindan desteklenir. umarim babalar, esler ev islerinin bir ucundan tutunca erkekliklerinden herhangi bir eksilme olmadigini aksine gozumuzde daha guzel daha saglam bir yerleri oldugunu anlarlar.

Allah hepinize kolaylık versin bebeğimi çok seviyorum böyle konuşunca ondan şikayet ediyor gibi hissediyorum ama mesele bebeğim asla değil mesele hayatın akışı okudukça üzüldüm bazı arkadaşlarım için gerçekten 2 3 çocukla daha zor Allah yardımcımız olsun :two_hearts:

Ben 1 yılda düzenimi ancak oturttum. Yine de herşeye aynı anda yetişmek mümkün olmuyor. Hele de tek çocuk olunca (evde oynayacağı vakit geçireceği başka çocuk yoksa) tüm odağı anne oluyor. İşe yararsa birkaç tüyo vereceğim.

  1. Gün içinde bebeğimin bana fırsat verdiği ilk anda en acil işimi hallediyorum. O gün evde alarm veren el atmam gereken ne varsa, bebeğim uyanınca yaptırmayacaksa, hemen ona koşuyorum. İlk etapta o yük üstümden kalkmış oluyor. Örn: banyo temizliği, mutfak tezgahını toplama veya fırın temizliği gibi..
  2. Yapılacak işler arasında seçim yapıyorum ve bebeğim uyanıkken de yapabileceğim şeyi uyurken yapmıyorum. Örneğin ben çamaşır katlayıp yerleştirirken o da çamaşırların içinde oyalaniyor bir yandan. Bunu boş yere o uyurken yapmıyorum zamandan kazanmak için.
  3. Bebeğim ufacık çıtırtıda uyandığı için, o uyurken gürültülü işler yapamıyorum.
  4. Ev savaş alanı gibi de olsa o halde bırakıp bebeğimi parka çıkarıyorum. Havası değişmiş oluyor, hem ben resetlenmiş oluyorum, eve gelince ya uyuyor ya kendi kendine oyun oynayabiliyor.
  5. Normalde ortalıkta 1-2 oyuncak bulunduruyorum ama o gün zamana ihtiyacım varsa kocaman bir oyuncak ve zerzavat(plastik kaplar, tahta kaşıklar, zararsız ev eşyaları) kutusunu bebeğimin önüne bırakıyorum, o içini boşaltım dağitana kadar ben zamanı değerlendiriyorum.
  6. Bazen de herşeyi öylece bırakıp bebeğim uyuduğunda uyuyorum, oynadığında ayaklarımı uzatıp kahve içiyorum. Çünkü bu da bana iyi geliyor.

Bunun gibi şeyleri yaparken biraz bebeğinizin ilgisini çekecek şeyleri bulmak, biraz da eşinizin size yardımcı olması iyi oluyor. Ben birgün fırsat bulup evi temizlediysem o gün akşam yemeğine yağda yumurta yiyoruz. Sabah ilk fırsatta yemek yaptıysam o gün evin dağınıklığını hoş görüyoruz.

Bazen eşim şikayetlenecek olsa ben diyorum “canım hayat böyle birşeydir, olması gerektiği gibi değildir olduğu gibidir.” Bazen ben serzenişte bulunuyorum eşim teselli ediyor “canım çocuklu hayat böyledir, ya olmasaydı?”

Herşeyi dört dörtlük yapmak istersen sadece kendi iç enerjini tüketirsin. Her gün yeni baştan o enerjiye ihtiyacımız var. Mükemmeliyetçi olmamaya çalışın.

Eskiden çamaşırları biriktirir öyle yıkardım. Siyahlar, beyazlar, ara renkler günde 3 kere makine çalıştirirdım. Şimdi dışarıdan gelince çıkardığımız kıyafetleri makine dolmasa da hemen yıkıyorum. Asması, katlaması kısa sürüyor. Dağ gibi çamaşır için müsait olmayı beklemektense birkaç parça zaten diyip hemen asıyorum. Eşim hergün takım giyindiği için ütü bitmiyor bizim de.

Çok güzel konuşmuşsunuz teşekkür ederim.. maşallah .. eşim eskiden daha çok destek olurdu şimdi herşey benim üstümde gibi hissediyorum bulaşığı makineye koysa tüm herşeyi o yapmış ben dinlenmişim gibi düşünüyor.. o maça gidiyor , arkadaşlarıyla dışarda vakit geçiriyo çok sık değil ama yapabiliyor.. işten eve geliyor s*gara kullanıyor balkonda içiyor sık sık bi sigara içeyim diye balkona çıkıyor 20 dk yı geçiyor mola yapıyor nerdeyse her saat başı .. benim işim varken de yapıyor bunu benim artık gözüme batmaya başladı.. ben bi çay bile oturup içemiyorum

Bunu dile getirince yoruluyorum sende dinlen vs vs .. ben bulaşığı yaparken altını değiştirecek mesela beni çağırıyo aşkım bez getirir misin aşkım bunu getirir misin vs .. bilmiyorum ben mi çok şey bekliyorum

8 saat çalıştıkları ve para kazandıkları için kendilerini dünyanın kurtarıcısı sayıyorlar bizim yaptigimiz çektiğimiz katlandigimiz hiç birşeyi umursamiyolar..eşim çok anlayışlı çok korumacı çok baba gibi bi babadır ama işte iş ev işlerine gelince sadece kadınlar yapmak zorundaymis gibi elini sürmez oglanlara yaptiriyim dediğimde kız çocuğu gibi ev mi gorecekler der bende çok isterim işin ucundan tutsunlar hadi tutmuyorlar bari batirmasinlar ama yok işte erkek milleti 7 Side aynı 70 ide

bugün bende aynı şeyden şikayet ettim çocuk hasta ve kucağımda debelenirken bı yandan lokmami agzima atmaya bı yandan cayimdan yudum almaya calisirken eşim gayet rahat herşeyden bol bol yeyip üstüne 2. çayını içti dedim tek başına rahat rahat yemek yemek sogutmedan çay içmek nasıl bir duygu unuttum 1 senedir valla çok güzel diyo​:roll_eyes:

O yüzden bir çocuk bana çok bile geldi okadsr zor ki bebek tek degl bebekle beraber ev işleri yemek sorumluluklar bunlar yoruyor insanı o yüzden esimede dedim bundan başka düşünmüyorum diye oda zaten ikinciyi düşünmüyor. Bazen okadsr doluyorum ki ev işi yemek bebek buaralar eşime çok zıt gitmeye başladım çok agresif oldum ama oda neden diye düşünmüyor oda bana zit gidiyor erkekler anlayışsız demezler kadın hergün evde temzlk yemek.bebekle iglenyor diye bazen bebeklerin huysuzlugu tutuyor oda daha çok yoruyor insanı. Birde demez mi sen benden daha çok uyuyorusn diyeee gelde çıldırma neymiş onun uykusu hafifmis uyku tutmuyormus ama ben bebekle azda olsa uyuyormusum. Bebek en az 7kere kalkıyor gece

yok canım çok şey beklemiyorsun acıktım yemek yap deyip çocuk durmuyo altına mi yaptı değiştir de öyle yap diye çağırır çocuk durmaz sunuda yanına al der sonra kaç saat oldu nerde kaldı yemek yapacağın iki lokma şey kırk saat ugrasiyon diye de çıkışır ne yeseler salonda bekler ben ellemesem kimse alıp mutfağa götürmez bırak makineye atmayı tezgaha koysalar canıma minnet eşim hiç sevmez ev işine yardım etmeyi ayda yılda bir misafir gelecekse toplu duzlu evi söylene söylene bı süpürür o kadar başka hiç birşey yaptığıni görmedim ben

Kendileri değiştiklerini görmüyolar.. Sen değişince soğuyunca suratsız mutsuz memnuniyetsiz oluyorsun.. ilk zamanlar böyle şikayet edince eşim emzirme ben mama veririm çocuğuma diyodu sanki ben bebeğimin emdiğini şikayet ediyodum ve sadece onu yapıyodum sanki