Kızlar ilk kez bebek için yoğurt mayalacağım 3 lt jersey süt var elimde ama kavanozum yok kaç litre ve neyde yapabilirim bilen varsa anlatabilir mi
Merhaba canım öncelikle sütü kaynat kopurmeye baslayinca kapat ilisin serçe parmagini icine batirdiginda 10 akadar say parmagin sicakliga dayanıyor yanmıyorsa mayalama kıvamına gelmiştir iki yemek kaşığı yoğurdu icerisine at karıştır herhangi isteğin kaba alabilisin kapaklı kase kavanoz farketmez uzerine temiz bir örtü ile sıcak duracak sekilde kapat iki üç kat örtüyü kapat 6 saat beklesin buzdolabında bir gün beklesin afiyetle yesin şifa olsun
Doktorlar pastörize günlük süt öneriyor bebek yogurdu için ![]()
Biraz daha katı bir yogurt elde etmek istiyorsanız kaynadıktan yarım saat sonra ocağı kapatın. Serçe parmağınızla 8-10 sn dayanabiliyorsaniz istenilen ılıklığa sahip olmuştur. Ben mayalama için kavanoz tercih ediyorum digerlerinde hiç denemedim. Önceden en az 150-160 derece fırını ısıtıp kapatıyorum ben. Sonra mayalama kısmına geçiyorum. Genelde damızlık yoğurdu göz kararı koyarım. Bende bu akşam mayalayacagim 1,5 litre süte 1,5-2 yemek kaşığı damızlık yoğurt koyacağım. Ayrı küçük bir kapta ilimis süt ile damızlığı karıştırıp sonra tüm süte ekleyeceğim. Kavanozlara da doldurduktan sonra önceden ısıtıp kapattığım fırına koyacağım. Sabaha kadar öyle duracak. Sabah da buzdolabına koyup bir 6-8 saat de orada bekletirim. Ben bu şekilde yapıyorum. Sulu yoğurt pek sevmiyorum katı yapiyorum. Hem biz hem de kızım yiyor. Ben bu şekilde yapıyorum