Kızımın 15. aya girmesine az kaldı. Ama hala yürümüyor. Emekleme,sıralama, tutunup ayağa kalkma, koltuğa tırmanma, dizlerinin üstünde oturma gibi faaliyetleri yapıyor. Ama kollarından tutup destekli yürütmeye çalıştığımızda kendini bırakıyor istemiyor. Yürüme arkadaşının oyuncak kısmı ile oynuyor dizlerinin üstüne oturup öyle itiyor arada bir ayağa kalkıp bir iki adım atıyor yürüme arkadaşı ile sonra hemen geri bırakıyor bu kısım nadir oluyor desem yeri. Ayaklarını çıplak bırakıyorum. Yürüteç var sadece tuvalete falan gittiğimde koyuyorum onun harici kullanmıyoruz annemin zoruyla almıştım kızım hiç sevmedi kullanmıyor da. 18.aya kadar normal demişler ama sürekli hala yürümedi mi gibi sözlerle gelenler canımı sıkmaya başladı. Kendimde endişe ediyorum ister istemez. Ortopediye randevu alsam mı diyorum sonra bekle biraz daha diyorum sizce ne yapmalı? Bebegi geç yürüyenler varsa bana yardımcı olabilir mi?
Benim eltimin oğlum öyleydi 2 yaşına girmeden basladi yürümeye aynı sizin kızınız gibi merak etme inşallah başlar yürümeye siz surekli yürütmeye çalışın
Doktorlar 18 aya kadar olmayabilir yürüme diyorlar
Kollarından tutup destekli yürütmeye çalışıyoruz ama direk kendini bırakıyor.
Evet öyle diyorlar ama baş tutma dönme gibi durumlarda gecikme yaşayanlarda yürüme de sorun olabilirmiş kızım 6.ayinda başını tutabildi o yüzden endişem arttı diyebilirim
1.5 yaşa kadar yürür genelde bebekler. Her bebeğin gelişimi farklı. İsterseniz yine götürün doktora içiniz rahat eder.
Evet o civarlarında yürürlermiş dün doktorunu aradım beklemek mi daha iyi yoksa götürmek mi diye beklememi istedi. Muhtemelen korkuyormus kızım cesaretlenmesi için destek olun dedi. Diğer faaliyetleri yapamasaydi gidilmesi gerekirdi ama şu an beklemek daha iyi. Bir sorun olduğunu düşünmüyorum dedi. Biraz daha bekleyelim bakalım iyi olsunlar da…
Büyük ihtimal korkuyor oklavanin ortasindan tutturun sizde diz çökün kenarlarından tutarak deneyin bizim burda bu yöntemi denerler hatta cuma gunleri sela ile ezan arasında denerler 3 cuma ben denemediğim için birşey diyemiyorum
Kesinlikle destek olun ama siz değil. Benim kızım da asla izin vermezdi elinden tutup yürütelim. Hemen kendini bırakıyodu. İlgisini çekecek şeyler koyun uzağa sandalyeden sandalyeye kendi gitmeye çalışsın.
Zaten birçok şeyi yapıyomuş zaman verin 18e kadar normal
Oklava fikri hoşuma gitti kızım sopa tarzı şeyleri tutmayı seviyor belki bu yöntem işlevsel olabilir bizim için çok teşekkür ederim ![]()
Bunları yapıyoruz gidip geliyor o şekilde sadece tutup destekli yürümek istemiyor hemen bırakıyor kendini yürüme arkadaşını da kullanmak istemiyor. Evet 18 e kadar normal diyorlar başını falan geç tuttuğu için bunda da stresli zamanlar yasayacakmisiz gibi geldi endişelendim. Bide kıyas yapmak doğru değil ama onunla hemen hemen aynı zamanlarda doğan bir bebek var o çok önceden yürüdü sürekli onunla kıyas ediyorlar canım sıkılıyor açıkçası üstü kapalı bı götürsen miye getiriyorlar.
İçiniz rahat edecekse sorun ama bizim de süreç böyle ilerledi. Kızım erken yürüdü ama sizin dediklerinizin hepsini yaptı hatta tutunarak yürüdüğü halde kendi başına yürümesi bence zaman aldı. Ben yakında yürüceğini düşünüyorum ama bi sorun olduğunu sanmıyorum ![]()
Her çocuğun yapısı farklı benim ilk kızımda düşünce korkardı tekrar kalkmak istemezdi 1 yaş 1 haftalıktı yürüdüğünde tabi bizim zorumuzla. Diğer kızım 10 aya girdi yürüdü. Düştükçe hırslanır tekrar kalkardı. Daha o zamandan belliymiş aslında tabiatları. İlk kızım çabuk pes eder çokta kırılgan. Diğer kızımsa tam bir Rambo, inatçı asla pes etmez
Teşekkür ederim ![]()
![]()
Mizacı ile ilgili olabilir mi diyorsunuz haklısınız belki de ondandır