Arkadaşlar selam, kızım 12 ay 8 günlük..Bu aralar çok fazla kelime ogrendi, alttan da 4-5 diş aynı anda geliyor dolayısıyla biraz düzenimiz bozuldu, kesfettikce ve dişin etkisiyle belki de yürüme anlamında geriye gittik, yürüme geri planda kaldı sanki…1-2 adım desteksiz atmaya başlamıştı şimdi ellerinden tutup ayağa kaldırıp yürütmek bile imkansız, sanki yürümek istemiyor gibi, küsmeyi öğrenmiş bir de yürütmek istiyoruz diye yere oturup küsüyor ve kalkmıyor…Ne yapabilirim, tekrar nasıl heveslendirebilirim?
Bence küstüğü vakit yürütmek için çabalamayın. Oyun tarzı bir şeyler ilgisini çekebilir belki. Sevdiği oyuncakları ulaşabileceği yerlere koyabilirsiniz uzanıp ayağa kalkmaya çalışır zamanla güveni yerine gelir inşallah.
Bu aralar el feneri ilgisini çok çekiyor neredeyse tüm gün elinde onunla geziyor ışığı her yere gezdiriyor. ![]()
Ama sandalye tehlikeli bence kapiya yapsaninz iyi olur cekicem derken sandalye duse bilir allah korusun
Küstüğü zaman önce neden öyle yaptığını anlamaya calisiyorum baktım yerden hiç kalkmıyor kucağıma alıyorum..Oyuncaklarına uzanıyor, kanepe, koltuk kenarinda yine temas ederek geziniyor, yüksekten inmeyi de öğrendi kontrollü bir şekilde iniyor..Geçici birşey olduğunu da biliyorum günleri günlerini tutmuyor ama bazen bizimde göremediğimiz şeyler oluyor belki de yaklaşım olarak farklı davranmalıyım ya da el feneri örneğindeki gibi bir yol denemeliyim.. Öğrendiklerinin daha çok etkisi olduğunu düşünüyorum belki de düşündüğüm gibi beyni yürümeyi geri plana attı gerçekten sürekli konuşma ve taklit peşinde
Benim kızım şuan 15 aylık
yaşına girdiğinde ilk adımlarını attı hevesliydi yüremeye ama diş sürecinden dolayı geri planda kaldı köpek ve azı dişlerini birden çıkardı asla yüretemedik destek veriyorduk kendini yere bırakıyordu vazgeçtik üstüne gittikçe inatlasiyordu 2 gün önce kendiliğinden odasından gelmeye başladı ve yürüyor aşırı tepki vermedik çünkü o da etkiliyor ve şuan yürüyor bırakın onlar kendilerini daha iyi taniyorlar elbette yürüyecek içiniz ferah olsun ![]()
Maşallah
İçim ferahladi şimdi 3 ay bizi bekletebilir desenize İlknur hanım
Sağlıkla zamanında olsun inşallah ![]()
Ben yanındaydım.
Kapı veya duvar daha iyi olur tabi.
Gelişim alanları birbirini geriletiyor bilirsiniz. Endişe etme, geçer
![]()
Kızım da 1 yaşına girmeden 2 hafta önce adım atmaya başladı. bahsettiğiniz gibiydi ben de yakında yürür diye bekledim hep. Bugün 1 yaş 19 günlük ve daha yeni yeni yürümeye başladı aslında
yani adım atmaya başladıktan 1 ay sonra filan tam olarak yürümeye başladı. Ben acele ettirmedim ama ne zaman biraz daha uzun sürüse heyecanlandık. Ona fazla belli etmemeye çalıştık ama yine de anlıyor tabii hemen bize dönüp gülüyor sonra pat diye kendini bırakıyor.
Ben bir koli bandını ters çevirip tv ünitesinin kenarına yapıştırdım. Onun üstüne de havuz topları varya minik minik, onları bantlara yapıştırdım. Çekip attı topları o sayede de biraz daha uzun süre ayakta durdu tutunup yürüdü. Bir de ev düzeniniz nasıl bilmiyorum ama eşyalar birbirine yakın olursa da daha cesaretli oluyorlar çabuk yürüyorlar. Bizim salonun orta kısmı çok geniş o yüzden de cesareti gidiyordu. Başka bir eve gittiğimizde hep daha çok yürüyor daha cesaretli oluyor. Bence bol bol misafirliğe gidin oralarda bol bol yürüsün ![]()
![]()
Evet, inşallah
çok teşekkür ederim ![]()
Biz onlardan daha çok heyecanlıyız bu bir gerçek
yarın koli bandı önerisini de uygulayacağım inşallah işe yarayacaktır, evin düzeni kızıma göre salonu komple ona ait desem yeridir, havuzu, topları, oyun çadırı bile var ben biraz aceleciyim elimden gelse bir köşeyi de mutfak ve barbie köşesi yapacağım herşey onun için
kanepeleri vs yaklaştırdim baya tutunup geziyor onlarda hiç sorun yok dediğiniz gibi belki de biz çok telasliyiz bu da geçici bir dönem, şuan diş onu geriletti bir kaç gün oyunvari bir şekilde ayakta vakit gecirmesini sağlayıp tekrar heveslenmesini beklemek en mantıklısı, ben ne kadar desteklesemde kendisi yine canı ne zaman isterse o zaman adım atacak çünkü, çok teşekkür ederim ![]()
Kesinlikle öyle her cümlenize katılıyorum ![]()
![]()
![]()
Yururken dusup korktuysa bazen ondanda yurumuyolar

