18 aylık bebekler

Merhaba, 18 aylık oğlum var. Aşırı hareketli 1 dk bile durmuyor ve son 1 haftadır sürekli koltuk masa sandalye tırmanıyor çok zooorrr :slightly_smiling_face: gece uykusu neredeyse hiç yok ve bu aralar çok hırçın. Olur olmadık her şeye sinirleniyor, elindekileri fırlatıyor falan :pensive_face: bir de kelime sayısı az 10 kelime ancak kullanıyor, hemen her şeyi anlıyor ifade ediyor beden diliyle ama kelime sayısı az. Doktor muayene etti normal dedi bakalım sizlerde durumlar nasıl

16 ay 10 günlük aynı dert bendede var sandalye koltuk tepelerinde geziyor laf da anlamıyor kendini kanıtlama çabasında çıkınca mutlu oluyor Felan ama benim ödüm kopuyor düşecek diye en son eşim sandalyelerin ayaklarını bağladı :joy: kelime bizimde az sizin 10 iymiş bize göre.. anlıyor bizimde genelde parmakla göstererek anlatıyor derdini destekliyorum bnde bakalım canım hayırlısı

Benimki de 16 aylık oğlum durdurmuyorum oynasın kendine ama artık çizmeyi aşıyor kıyamıyorum da ama neredeyse düz duvara tirmanicak kelime sayısı idare yani iki kelime tek bişi var o da bezini orasını gostererek baba meme am am diyor :grin:

19 aylık 18. Ayından sonra baya hareketledi bazen gündüz uyuyor basen uyumuyor. 3-4 dişi 2 aydır şiş patalmıyor sürekli emiyor yemek seçiçi olmaya başladı . 10 keime anca vardır doktor da anlıyorsa sıkıntı yok dedi çok şükür kafa zehir ama konuşmaya pek hevesli değil
Sürekli koltuk tepesinde

Bende aynı şekilde kıyamıyorum, engellemek istemiyorum ama çalışan da bir anneyim. Ergenliği zirvede yaşayan 14 yaşında bir de oğlum var canı sağolsun. Birinin hareketliliği, diğerinin bunalımları ciddi manada yordu sanırım. Bir de küçüğe anneanne bakıyor o da yaşı biraz ileri haliyle rahatsızlıkları da var. Bir anda bu kadar hareketlenmesi şaşırttı bizi. Son 1 haftadır bu şekilde.

Konuşma konusunda kontrole götürdüğümde doktor özellikle ekran maruziyeti olup olmadığını sordu. Olmadığı için tedirgin olmaya gerek olmadığını belirtti.

Yemek konusunda çok rahatken son zamanlarda seçici olmaya başladı. İstemiyor, geri çıkarıyor vs aç kalmayacak kadar yiyor.

Çok hareketli olmasına rağmen kitaplarla vakit geçirirken biraz olsun sakinleşiyor en sevdiği aktivite diyebilirim.

Ekran hiç mi yok acaba . Ben 18. Aydan sonra çok yoroulunca günde 1 saat açıyorum en azından yarım yarım saat oturuyoruz sakince . Cırtlı kitaplar bide ilgisinş çekiyor çok şükür. Yemekte eskiden yediği çoğu şeyi eti köfteyi bi anda yemez oldu bu aylarca pilav makarna yiyecek ona göre . Görünce bir de tek onu istiyor bende bu akşam pilavı sakladım bizde yemedik​:joy: mecbur kalınca et yedi biraz :pinching_hand:

17,5 aylık olduk biz de evet çok hareketliyiz koşuyor minik adamım çok şükür iyiyiz. Durmasını istediğim zaman suyla , köpükle , bakliyatlarla bazen de benim takı toka kutularıyla oyalıyorum hiç olmadı dışarı atıyoruz kendimizi :smiling_face: İlk arabam tarzı arabasını sürmeyi öğrendi daha da özgüven geldi kendine. Bizim 2 kedi zaten oldukça oyalıyor bu aralar onları da çok oynatıyor kedi oyuncaklarıyla sağolsun :smiling_face_with_three_hearts: Kedi olmasa da hiç olmazsa bir kuş sahiplenebilirsiniz tabi korkmazsa ve alerji durumu yoksa . Çok güzel ilgileniyorlar hayvanlarla :blush: Kelime sayısı için de sürekli konuşarak ona zaman tanıyın cevabı için bekleyin. Davranışlarını anlatın. Kitap okuma çok önemli resimleri anlatması lazım yavaş yavaş. En sevdiği şeylerden kukla, maske vs. şeyler yapıp canlandırma yapabilirsiniz. Hamur , kinetik kum bunlar da iş makineleriyle veya şekillerle konuşmak için birebir şeyler. Söylediklerimizi anlamaları müthiş bir şey. Gerisi inşallah gelecek. Kelimenin azlığı korkutmasın. Sosyalleşmeyi de ihmal etmeyin. En güzel ay sanırım bu ay benim için. Geceleri ne kadar dişten dolayı çok fazla uyanıp emmek istese de minik bir kayıt cihazı gibi. Her şeyi taklit edip yapmaya çalışmasına çok seviniyoruz. Babayla da oldukça fiziksel aktiviteli oyunlar oynaması çok şükür enerjisini attırıyor erkek bebesi olarak :smiling_face_with_three_hearts:

Evet ekran hiç yok canım. Yemek konusunda çok alternatif sunmuyorum oyunla vs yedirmeye çalışıyorum hatta kendi yemek istiyor müsade ediyorum öyle böyle yiyor işte

Ne güzel anlamışsınız maşallah :nazar_amulet: hayvanlardan ben çok korkuyorum maalesef ama diğer etkinlikleri ekleyeceğiz mutlaka. Havaların biraz düzelmesini hastalığın azalmasını bekliyorum oyun grubuna götürmeyi düşünüyorum haftada 2 3 gün onun da faydası olur diye düşünüyorum. Parka gitme imkanı çok olmuyor, akranı da olmadığı için etrafında oyun grubu aklıma geldi benim de. Evde çok etkinlik yapma fırsatımız olmuyor vardiya sistemi ile çalışıyorum maalesef denk getirmek bazı şeyleri zor oluyor ama hazır ve eğitici oyuncaklar favorimiz :smiling_face_with_three_hearts: