2 çocuklu hayat

Arkadaslar 2 .cocuklu yada fazla diyeyim ikisni ayni anda nasil ilerletiyorsunuz .8 yasinda ve suan 13 aylik iki tane oglum var iksinin ilgilsni olsun ihtyclari olsun ev isi olsun bunu nasil basariyorsunuz tukendiginz zorlandginiz zamanlar oldmu ben suan oleyim de yardmlqrnza ihtycm var bazen cok tukendigimo hissediyorum biri ile ilgilenirken diger ilgisiz kaliyor ole hissedyrn vicdan yapyrum biraz buyu oglum zorlyor bu konuda

Biri 10 yasinda biri 9 aylik olucak iki kizim var. Cinsiyet meselesi sanirim biraz canim kiz cocuklari daha evcimen daha yardimsever oluyo ben komsuma kahveyede gidiyorum evde balkona cikip binkahve yapip kafada dinliuorum aksam yemegimide cok rahat yapiyorum cunki buyuk kizim anne ben kardesime bakarim diyo yavrum elim ayagim oldu inan ki eger oda boyle davranmasaydi bende tukenirdim sanirim tabiki iş guc bitmiyo hergun yemek is guc cocuklar bende bunaliyorum ama inan kizimin destegi beni hafifletiyo . Sizde nasil abisi kardesiyle oynamazmi o arada sende rahat yemek is guc yapsan

Cok cok nadir oynatir ya odasina gitmek istyor abisi odaya almiyor arabalarini falan istyor buyuk oglum vermyor atyor diyor kriyor diyo vermk istemyr kaos yasnyor evde ya neguzel kiz oldgu icin mi acaba boyle olyor nasil ilgilenmesini bkmasni sagladnz ben dyor biraz oynat kardesni bak diyorm bazen gzel oynatiyor kisa suruyor yani boyle nazik guzel davranmyor pek kardesne kucuk bsy olur diye dusunme yok pek sizin cok guzelmis masallh deyim nerde oyle komsuya gidip kahve icmek

Dedigim gibi canik kiz cocuklari daha farkli oluyo hassas oluyo ondan sanirim ben yapmadim tamamen kendi istegiyle ilgileniyo gunduz ben hic sallamam uyutmaya hazirlayinca anne uyuycakmi ben sallarim der hemen. Tabi bazen kucuk cok huysuz oluyo hic susmuyo ozaman ablasida kiziyo bikdim senden diye :face_with_hand_over_mouth:. Biraz daha buyuyunce oyun arkadasi olur canim ozaman hersey duzelir merak etme ama tabi suan olsa keske insan yipraniyo gercekden

Ne guzel uyutyosa flan size cok yardmi olyor masallh kiz cocgu gercekten farkli ya insallah suan biraz kucuk belki o yuzden ilglenmyo olablr oyun arkadsi oldgu zmn bakar heralde cok yiprtaci olyor birazck biyerden destek gormeyince insan bunalyor

Tabi canim bunalirsin ama bide şu yonden dusun ikiside cok kucuk olsaydi inan şuanki haline sukrederdin en azindan buyugu baya buyumus canim yemegini kendi yer wc kendi gider kendi kendine oynar

Evet canım benimkiler ikiside küçük ve inan çoğunlukla ikiside durmuyor bitik durumdayım, kızım 3 buçuk yaşında, oğlum 8 aylık
Kızım kardeşini kıskanıyor ister istemez yaşı küçük ve evde kaos var hergün mutlaka, çok yorgun hissediyorum kendimi

Benim oğlan 6yaşında kzıım 1yaşında.Kızım diş çıkaracak galiba aşırı huysuz, oğlum sürekli ilgi istiyor. Bazen bebekten dolayı oğlumun nazlanmasını çekmediğimi farkediyorum. Bende insanım, çok yorucu oluyor. Sakinlik istiyorum bazen. Ev işi, yemek, dağınıklık bunalıyor insan. Herkes bunalıyordur, ama sonra çok şükür sağlıklılar deyip halime şükrediyorum. Çok bunaldığım zaman eşime söylüyorum, ben balkona çıkacağım yanıma kimse gelmesin diye :grin::grin::grin:

3 çocuğum var ilk başlarda evet çok zor geldi ama şuan alıştım. 10 y 7 y ve 1 yaş çocuklarım. Büyük kızımın çok desteğini gördüm küçükte azda olsa oyalıyor. Bebeğim oyuna daldığında çıkıyorum odadan yarım saat bi işimi yapıyorum sonra yanlarına geliyorum sonra tekrar dalıyor tekrar gidip bi başka işimi hallediyorum. Uyuduğu zaman saat erkende olsa yemeğimi yapıyorum. Bazen işler yetişmiyor akşam eşim gelince yapıyorum. Evin içinde hep bi koşuşturma halindeyim ama pek yorulmuyorum artık tempoya alıştım. Bi ara olacak gibi değildi hiç bişey yetişmiyor diye depresyona girdim temizlik konusunda destek alayım dedim ama 3 kere temizliğe kadın geldi pis bezlerle pis sularla temizlik yapılması beni daha çok depresyona soktu. Ondan sonra ev işlerini bi dengeye oturttum haftada bir genel temizlik. Her hafta bi odayı çok detaylı cam perde olacak şekilde temizliyorum o şekilde işleri biriktirmeden yapmaya çalışıyorum. Bazen aksaklıklar oluyor hastalık durumu vs. Herşey kalıyor ama dert etmiyorum biliyorumki herşey geçecek çocuklar büyüyecek ben bu günleri özleyeceğim. Vicdan azabı bende her zaman duyuyorum çünkü hiç bi zaman hepsine eşit olamıyorsun küçük olan hep ilgi bekliyor. Ben sürekli hepsini eşit sevdiğimi çocuklarıma anlatıyorum bebekken sizinle şunu yapardım şuraya götürürdüm sen şöyle yapardın biz çok gülerdik gibi şeyler anlatıyorumki bebekken onlarda aynı ilgiyi aldıklarını bilsinler. Bu bi süreç bebeğin biraz daha büyüdüğünde işler çok daha kolay olacak senin için.

Evet bu avantajlari var cok sukur