Kızlar aşırı hayirci oldu 22 aylık.iki haftadır toka taktirmaz kıyafet giymek istemiyor çıplak dolaşmak istiyor.dusta ağlıyor sadece oynamak istiyor.kan değeri düşük şimdi ondan mı yoksa sendrom mu kan damlası veriyorum ama unutuyorum bazen.benim napmam lazım ya parmak emiyor bıraktırmaya çalışıyoruz tepki mi yapıyor anlamiyorum çocuklara da hayır hayır diyor parkta en zoru çıkarken kifyt gidirememek![]()
ne zaman geçicek bu güzel dille konuşmaya çalışıyorum hayır hayır git diyor bana ya
Benim oğlum da 21 aylık. O da öyle. Bi bez değiştirmek için bile evde o kaçıyor benden kovalıyorum. Üzerini giydirmeye çalışmak ayrı bi işkence. Bir şeyi yapmak istemiyorsa asla yapmıyor, dediği olmazsa ağlamaya başlıyor
Benim bebeğimin 18 aylıkken başladı inatlaşması, ben merkezci olması, bazen saçma sapan şeyleri yaptırmak istemesi, Kıyafet seçmesi veya giymek istememesi, bazı şeyleri kendi yapmak istemesi. Aslında bunlara bebeklikten çocukluğa geçiş yaptığı için bebeklik ergenliği diyebiliriz. Kendini de bir birey olarak kabul ettirme çabasıdır. Çok normal bu davranışları. Siz inatlaşmayın yanına oturun kısa ve net cümlelerle konuşun sık sık temas halinde olun. Seçenek sunmayı deneyin kriz yönetiminde ben çok çözüme ulaştım bu yöntemle. Mesela hiç giymek istemediği bir zamanda pembeyi mi giymek istersin kırmızıyı mı deyince birini seçer o an kriz anı tatlıya bağlanır. Ama bunlar normal ve geçici durumlar sadece sabır ve şefkat lazım ![]()
21 aylık kızım asla birşey yaptırmıyor ne kıyafet ne bez asla ve ağlayarak herşeyi yaptırmaya çalışıyor. Böyle değildi yavrum huymu değiştirdi ne yaptı bilmiyorum bende aşırı zorlanıyorum örneğin muzu kesiyorum niye kestin diye cırlıyor bütün veriyorum kes diye cırlıyor güzellikle anlatıyorum olmuyor dikkatini başka şeye çekmeye çalışıyorum olmuyor delirmenin bir tık altındayım aşırı zorlanıyorum hiç birşekilde uyum sağlayamıyoruz şu 15 gündür. valla ne yapılmasını bilen varsa söylerse çok sevinirim
Ahh ahhh 21 ayligiz hayır dediğim anda kıyamet kopuyor kendi dediğini direttiriyor asla yapma dediğim şeyleri yapıyor yap dediğimi yapmıyor tırmanıyor aşırı hareketli ve tehlikeli şeyleri yapıyor artık saldım çayıra mevlam kayira demişler ya ![]()
Fazlası var eksiği yok bizde 21 ayliğiz herşeye inat ediyor birde bir çığlik atmasi varki kulaklarini kapat kaç camları bir gün çatlaticak Denizli horozu gibi birde uzatarak bağiriyor ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bebeğimiz ayni benimki de 22 aylik. Toka ve kiyafet giydirirken zorluk yaşamıyorum. Saçını bağlayalım diyince geliyor hemen. Ama banyo konusunda aynıyız. Suyla oynamayı cok seviyor. Ama banyo yapmak istemiyor. Özellikle kafasını yıkarken baya sorun bir ağlama var cocuk dönüyorsun sanki. Dışarı çıktığımız da da sadece gezicek kapının önünde asla durmuyor direk kaçıyor.
21 aylık oldu benim oğlumda dün markette kocaman yoğurdu kendi taşımak istiyor alışveriş sepetine kendi bişeyler atıyor çıkarınca ağlıyor vs vs eve gelene kadar ağladı yoğurdu patlattı orda . Hergün tabiki krizler oluyor ama kendine zarar verecek bişey değilse asla inatlaşmıyorum çünkü o kazanıyor . Hayır dedikçe gözüme baka baka yapıyor . Şu cırtlı kitaplardaki meyveleri yiyormuş gibi kağıtları ağzına sokar ıslardı be tepki verip hayır yapma derdim sonra baktım inat yapıyor beni tepki versim diye görmezden geldim yapmadı sonra