2 yaş sendromları ile nasıl baş ediyorsunuz ;(

  1. Ayda başlayan ve şuan 21 ayda bu kadar olmaz dediğim herşeyi yaşıyoruz. Zaten herşeye ağlıyor montu arabada yolculukta olsun evde olsun dışardan gelince mesela çıkarmak istemiyor ağlıyor atıyor kendini yerlere . Anlatsan anlamıyor sakinleşmesini beklesen 20 dkka ağladıgı oluyor . Siz bu durumlarda ne yapıyorsunuz

20 aylık oğlumda da durumlar aynı. Ben çok müdahale etmiyorum hatta konuşmuyorum bile. Temas bile istemiyor, zorlamıyorum. Sessiz kalıp işlerimi yapmaya devam ediyorum. Onunla ve yaptığı şeyle ilgilenmediğimi görünce bırakıyor. Bazen de ilgisini çekebiliyorum başka yere. Çoğu zaman çekemiyorum tabi. En sevdiği şeyleri bile reddediyor. Dışarı çıkıyoruz. Eve getirirken de banyo yapacağız diye söylüyorum öyle kanıyor şu aralar. İnşallah geçici bir süreçtir. Sakinlik gerek… Zormuş ama…

Evet bu kadar zor olacağını bende düşünmedim evde bazen bir şekilde meyve sevdiği atıştırmalık unutuyor dışarda daha zor . Aynı temas sevmiyor baksak bile kızıyor şaka gibi :face_holding_back_tears: koltukta zıplama sizde de varmı şimdi de yatak odamıza sardı oraya çıkıp oturmak istiyor iki odayı da gün içinde kapatıyorum onun sağlığından önemli değil umarım doğru yapıyorumdur

Oğlum 22 aylık. Sinirlendiği zaman ısırıp yırtma huyu var. Koltuğa çıkıyor bi sağa bi sola koşuyor. Uyuturken en az 1 saat uğraşıyorum. 1 haftadır gece uyandığı zamanda kendini sallatmak istiyor. Üzerini giydirmek, bezini değiştirmek için savaş veriyoruz bütün evi turluyoruz. İstediği olmadığı zaman deli gibi ağlamalar. Dışarı çıktığımız zaman bebek arabasına oturmak istemiyor onu kendisi götürmek istiyor. Markete gidince de market arabasını o götürsün istiyor.

Ben de yalnız bırakamıyorum hiç. Yalnız kalacaksa bile her yeri kilitliyorum zaten çekmeceler kilitli. Gidip yastık alıyor üstüne yine çıkıyor :smiling_face_with_tear: Her şeyi aşağı aşağı diye diye yere atıyor yetişemezsen yandın :rofl: Dışarıda da elimi asla tutmaz koşuyor bodoslama millete çarpa çarpa :rofl: Geçen şey dedim uzun zaman sonra güneş gören minik buzağı gibi bir şey bu. :rofl: Gelişimsel olarak aşırı normal durumlar bunlar ama işte inşallah biz daha sabırlı sakin olup atlatabiliriz en az hasarla :melting_face:

Bez değiştirirken bu zamana kadar ağlmazdı ama şimdi gördüm mü kaçıyor . Markete gitmek bile zulüm oldu bize de markette kendi dediği olacak kocaman yoğurdu taşımak isterkem döktü geçen gün Allah yardımcımız olsun çoğu aynı o zaman. Koltuk sevdaları beni deli ediyor

Evet inşallah kafamda büyütmeden sakin kalabilirim bende o zaman;) kapıları kapatınca dedim ben çok mu kısıtlıyorum ama kapatmasama arkamı dönene kadar bizim yatağımıza çıkıyor

Buzağı gibi herşeye ıı ııı bizimkide :joy: ailem gördü hareketleri yakında la ilahe illallah çektiler sürekli :woman_facepalming:

Dışarı salıp yormaktan başka çare göremiyorum :joy: Ev Hint sokağı gibi oluyor yoksa :joy:

Hepsini okul paklar hahah gonderin az kafa dinleyip ben azda olsa rahatladim

Tum enerjiyi atiyo ve gurupla biseyler yapinca hosuna gidiyo su yaslar herseyi kendi yapabilme ic gudusu olan yaslar varsin cikarmasin eninde sonunda cikarir bide kendi yapabilecegi seyleri Sun askiyi indir mesela asagi yapiskanli askilar var mesela kendine ait yeri oldugunu hissetsin.

Bzm de 20 aylık olacak krizler bitmiyo bu duurnlarda ilgsz kalıyorum kendi kendine sakinleş mesini bekliyorum ben üstüne gidince daha kötü oluyor göz göze bile gelmekten korkuyorum yatakta zıplamadına da müsade ediyorum geçen gün masadan düştü kaşı kanadı ayağı morardı böyle böyle büyüycekler diyorum insan bazen gerçekten yetişemiyor aklına gelmeyecek şeyler yapıyorlar bnm ki gidiyor çamaşır makinesi deterjan gözünü açıyor parmağını sokup yalıyor parmağını daha neler neler Allah yardımcımız olsun

Bu askıya takma işini deniyim çok mantıklıymış teşekkür ediyorum :heart_with_arrow:

Müsade etsek bi dert etmesek bi dert . Bazen bende elinden tutup yataktan zıplamasına izin veriyorum ama illaki bu oyun bitecek bitiminde illaki kriz o istiyor ki hep orda zıplasın. Allah gerçekten yardımcınız olsun. Makineye de dikkat edin o da tehlikeli ya

Ben elinden de tutmuyorum kendisi dikkat ediyor zıplaymca etrafnda dolanıyorum tabi ki dengesini kaybedip düşerse diye o da ben küçükken annem ev kirlenmesin diye doğru düzgün oyun oynattrmazsı bize haklydi belki de 3-5 küçük çocukla zor olyordu ama ne zaman dağıtsak çok azar işitirdik o yüzden kızım zıplamak mı istiyo zıplasın oynasın dağıtsın beraber toplarız diyorum bazen kızıyorum ama vicdan yapıyorum genel olarak çocukluğum gelnce aklıma geçen de annemle görütnlü konşrken kızım da yatak odasında oynuyorduk hatta beraber zıplıyorduk annem diyor başka yer mi kalmadı oynayacak yatak kirlenecek diyordu klasik annem işte aklı hep temzlkte bişey olmaz dedim şu an tadını çıkaryz dedim temzlerm sonra dedim vs vs

Annenizin bu titizliği iyi ki size geçmemiş çünkü arkadaşıö hep anlatıyor annem zamanına böyleydi vs diye şimdi kızına aynısını yapıyor oyuncak olsun en ufak üstüne leke gelsin abartı tepki veriyor ve dışardan çok kötü gözüküyor malesef . Temizlik olsun o tarz konularda rahatım çok şükür annemde rahattı . Sadece düşmesinden korkuyorum ben onu da takip ediyorum o yüzden hep :smiling_face_with_three_hearts: siz zıplatıp sonra ordan nasıl ikna ediyorsunuz genelde biraz zıplatsa hep indirken ağlıyor üzülüyorum da

Beni de deli ediyor valla. Düşersin dedikçe gülüyor koşturmaya devam ediyor . 2 kere düştü akıllanmadı :woman_facepalming: Bazen de ilgi çekmek ya da tehdit amaçlı çıkıyor. Çekmece karıştırma, çekmece boşaltma da var. Ben ne yaparsam onu yapmak istiyor

Çocuklar için çok zor bir durum oluyo biliyorum .. Genelde ben odadan çıkıyorym hadi sana bay bay diyorum o da peşinden geliyor öyle bırakır anca

Yalnız bırakmaya da gelmiyorlar az önce düştü yerden kafası çok kötü yere geliyordu Allahtan küçük yer yatağını köşeye koymuştum oraya geldi kapıları kapatmaya devam​:woman_facepalming:

Haklısınız çok üstüne düşmemek lazım ya