Bebeğim 33 günlük
Bugün kontrolümüz vardı herley yolunda çok şükür
Uykudan şikayet ettim doktora
Artık uyku eğitimine başla dedi
Ama nasıl dedim pek de tatmin edici şeyler söylemedi.
Sizler ne yaptınız?
Gerçekten bazı doktorlar çok ilginç nasıl 33 günlük bebeğe uyku eğitimi verilebilir ya
çok mu sık uyanıyor?
Gündüz 3 kere 2şer saat uyuyor ama gece saat başı bazen 20 30 dakika uyuyup uyanıyor
Benim oğlumda öyleydi şimdi 2 aylık gece uykuları 4 saate kadar çıktı. Bebekler kendi ihtiyaçları doğrultusunda uyuyup uyanıyorlar biliyorum çok yoruluyorsundur ama emin ol geçecek ![]()
Aslında anlattıkların olacak şeyler henüz küçük ve dünyaya adapte olamadı fakat büyüdükçe dünyaya adapte oluyor o süreçte uyku eğitimi falan değil bence direkt kendi haline bırak zaten kendi düzenini kendi döngüsünü oluşturuyor çocuklar oğlum şu an benim de 2 aylık ve eskiye nazaran uykuları bayağı düzene girdi
Canım kucağında sar sarmala sık sık emzir gazını çıkar masaj yap şuan ihtiyacı olan tek şey bunlar kendini güvende hissetmesi ona tek iyi gelecek ![]()
Merhaba bebeğiniz daha çok küçük uyku eğitimi için gördüğüm bütün doktolarda 3,4. Aydan sonra uyku eğitimi verin diyor bence oda bebeğiniz isterse oluyor şuan için sık sık uyanması gayet normal zamanla düzene girecekdir tavsiyem sadece gece gündüz ayrımını öğrenmesi yönünde gece bakımını yaparken ışık vs açmayın gece ve gündüzü ayırt ettiğinde ileriki aylarda da gece uykuları uzun oluyor çünkü güzelliklerle büyütün bebeğinizi
Komik uzmanlar bile 4. 5. Ay derken hangi kafada arkadaş cidden merak ettim çocuk daha yeni adapte oluyor dünyaya tövbe yarabbim cidden bazen diyorum nasıl okumuş doktor olmuşlar… zamanla oturacaktır herşey canım ama şuan erken biraz daha büyüsün uyku aralıklarına dikkat edersin zaten o seni yönlendirme yapacaktır sağlıkla büyüt
Ya bebekleri nasıl uyutuyorsunux ben bilmiyorum hala da anlamadım yemim ederim
Uyanıyor, alt değişimi yapıyorum sonra emziriyorum sonra gazını alıyorum sonra emiyor emiyor öyle uyuyor
Hani 1 saat sonra uyut vs deniyor ya nasıl uyutcam ki
33 günlük bebeğe uyku eğitimi mi
doktorunuz çok komik acilen doktoru değiştirin bence. Uyku eğitimi en erken 3. Aydan itibaren verilebilir. Bebeğinizin uyumaması gayet normal her bebek yenidoğan döneminde uyumuyor bende bir benim bebeğim öyle zannediyordum insan zaman geçtikçe anlıyor ki herkesin bebeği öyle ve geçici bir durum. Zaten bir bebeği nasıl uyutabilirsiniz ki anlamadım temel ihtiyaçlarını karşılarsınız mama alt değişim gaz sonrasında kundaklayıp beşikte sallarsınız. Beyaz gürültü vs de kullanabilirsiniz. Kundak yapın daha rahat uyur ama yapmıyorsanız irkilip uyanıyordur. Emzik kullanmıyorsa emziğe alıştırın uykuya geçişlerde. Size de o kadar öneri yazdım bugüne kadar ne cevap verdiniz ne de anladınız dediklerimi okuduğunuzdan bile emin değilim
40 çıkmamış bır bebege uyku eğitimi mi çok zalimce o nasıl bır doktormuş bence dinlemeyın onun suan sızın kokunuza ihtiyacı var düzene değil zamanla hepsi yola gırıyor
Canım bazen kurallarıda çok dinlememek lazım ya neden 1 saat sonra uyutasın ki mesela? Şu an 2 aylık gündüz zaten uykusunun geldiğini anlıyorum ya gözlerini kaşıyor ya agu guguları huzursuz sesle çıkarıyor anlayıp emziriyorum gazını çıkarıyorum kucağımda uyuyo ya da anakucağında uyutup yatağına alıyorum ![]()
40ı çıkmadan önce bizimde çok düzensizdi ama emzir gaz çıkar uyut 1 saat sonra acıkıp uyansın derken aynı süreçler tekrar ediyordu. Ama önceliğin hep bebeğine göre hareket etmek olsun ![]()
Okuyorum yapıyorum da ama ya benim tahammülüm çok az ya da beceremedim
Her yazanın dediğini uyguluyorum bazen de cevap vermeye vaktim bile olmuyor
Bugün mesela 5.40da uyandı daha uyuyacak
Uyumadığı için huysuzlanıyor
Emzik atıyor tutmuyor bir sürü emzik aldım belki bunu tutar diye
Kundak evet hayat kurtarıyor
Devlette denk geldik o doktora ya
Her takibi 1 devlet 1 özel iki türlü yapıyoruz
Devlettekş böyle deyinxe kendimi yetersşz hissettim
- Gün ve aonrasına öyle umutluyum ki sihirli değnek beklentim var…



Tek başına bakmak büyütmek geröekten çok zormuş
Büyüsüğünü bile fotograflardan anlıyorım
Gözümle görmüylrum resmen
23 nisanda 40 oluyor
Sizin becermenizle ilgili değil tüm bebekler aynı süreci yaşıyor. Bizde kendimizi yetersiz hissediyoruz zaman zaman tahammülsüzleşiyoruz da bilmeniz gereken bu süreç geçici. 3. Aydan sonra bu şekilde olmuyor büyük ölçüde düzen almış oluyor. Yine tabi zaman zaman olduğu oluyor. Bebeğim nerdeyse 4.5 aylık şimdi dişiyle uyku gerilemesiyle uğraşıyoruz. Yenidoğan döneminde de bu zamanlarda da bebeğim 5 te güne başlayıp akşam 8 e kadar 10 ar dakika bi kaç kez uyur ve uyumadığı her saniye ağlar. Artık kendimi suçlamıyorum çünkü geçeceğini biliyorum. Sizin yapmanız gereken tek şey uyku rutini oluşturmak. Ne bileyim beşiğine emziğe alıştırmaya çalışın uyutmadan önce düzenli bir rutin yapın banyo vb gibi. Şimdi size alışmıyor gibi gelse de bıkmadan yaparsanız en fazla 1 ay sonra adapte olmaya başlar. Benimde bebeğim emzik tutmuyordu öğürüyodu yada beşikte uyumak istemiyordu vs bıkmadan usanmadan tekrar ede ede size uzun yazıda anlattığım şeyleri yaptım alıştı 2 aylıkken falan 3 aylııkende düzeni iyice oturdu. Denemekten vazgeçmeyin yani.
Çok teşekkür ederim
Emzik işini bir çözsek zaten
Haklısınız, 2 e gün deneyip bırakıyorum oysa alışkankık sık tekrar ister
Çok teşekkür ederim
rica ederim umarım işe yarar ![]()