6.5 aylık bebeğe ek gıda vermezsek ne olur

Kızlar oğlum bu aralar grip oldu ve çok halsiz meme dışında hiç birşey yemiyor içmiyor. Bende zorlamak istemiyorum ama bir yandanda ac kaliyormudur endişesi var. cok sık emiyor 1 2 saatte bir

Aç kalmıyordur bence sık emiyormus, hsstalık donemlerinden istahıda azalır zaten. Aldıgım ek gıda kitabında da yazıyor hastalık donemlerinde ek gıdaya ara verilebilir zorlamamak gerekir diye. Bu donemde anne sütü formul mama agırlıklı beslenmesi gerekiyor zaten. Suan hasta oldugu içinde daha cok sıvı tuketmesi emmesi gerekiyor zaten. Burnunu sık sık temizleyin. Benim bebegimde üç aylıklen grip oldu on bes güne iyileşti hergun her beslenmeden once burnunu temizliyordum. Gecmis olsun

Ek gıdanın amacı zaten doymasi değil. Çiğneme yutma becerilerinin gelişmesi, alerjenlerden biran önce kurtulmasi vs.. bebeğiniz hasta olmasa bile istemedigi zaman zorlamamak gerekiyor. Aç kalmaz, hasta ise vermeyin, anne sütü şuan ona lazim olan. Sindirim sistemi ek gıda ile yorulmamalı, bu yüzden reddederek en iyisini yapıyor.

Haklısın bugün doktora gittim oda aynı şeyleri söyledi burnunu temizle ek gıda sonuçta doymak için değil dedi. Peki burnunu ne ile temizliyordunuz serum fizyolojik mi

Bu açıdan düşününce mantıklı teşekkür ederim :smiling_face_with_three_hearts::heart:

Evet serum fizyolojik sıkıyorum aspirator ile çekiyorum. Hastalık donemi değil sadece hergün burun temizliği yapıyorum agladıgı için sümük birikiyor cunku rahat ememiyor burnu tıkanık olursa. Hazır beş ml lik serum fizyolojik satılıyor normalde onu kullanıyorum ama grip oldugu zaman genizi de doluyor o zaman şırıngaya serum fizyolojik çekiyorum 4-5 ml iki burnuna eşit sekilde sıkıyorum sırınga daha basınclı oldugu için genize kadar gidip temizliyor.

Anladım canım o aspiratör bende yapıyorum doktor şırınga verdi ama günde kaç kez yapmalıyım bilemedm eşim Bebek ağladığı için yapma diyip duruyor stres oluyorum bende

Saat başı açabilirsiniz cok tıkanıklığı oldugunda her beslenme onceside olabilir rahat emmesi için. Zamanla iyileşecek zaten hırıltısı azaldıkca arayı daha cok acarsınız. Gece uykusuna gecmeden de muhakkak acın burnunu ki gece rahat uyusun.
Benim bebegimde aglıyordu mecbur yapıyorduk hsstalıgın ilerlememesi icin, rahat nefes alması ve beslenmesi icin. Bebekler agızdan nefes alamıyorlar o yuzden tıkanık olmaları tehlikeli

Günde 6 kez en fazla

Sağol canım o şekilde yaptım şükür atlattık 2 3 gün içinde

Teşekkürler canım :smiling_face_with_three_hearts: