Kızlar merhaba bebeğim 6. Aya girecek ama yaklaşık 5 aydır asla uyku düzeni oluşmadı ne yapsam da rutinlerl denedim olmuyor. Geceleri iki ye kadar ancak dalıyor. Sabah 8.30 da uyanıyor ve gün içinde iki saatte bir yarım saat ancak uyuyor. Geceleri de sürekli kıvranıyor saat başı uyanıyor. Uykuya dalana kadar da çığlık çığlığa ağlıyor asla susmuyor uyandiramiyorum da gözlerini açmıyor geri uyuyor geri uyanıp ağlıyor sabaha kadar böyleyiz. Dr Dr gezdim kolik dediler . Sabah erken kaldırdım belki gece uyur diye gene uyumadı bir bir buçuk saatte bir uyutmayi deniyorum ama asla uyumuyor kendini parçalıyor. Böyle olan varmı geçenlerde yazmışlardi böyle bir konu konuşmuştuk bir de ben yazmak istedim dayanamıyorum artık ben de ne yapmam lazım
Benım de bebegım 6 aylık aynı sorunları yaşıyorum sadece uykuya dalarken ağlamaları yok ama yataga koydugum anda ne kadar uykusu olsa hemen uyanıyor uyanmasa bıle 1-2 saate uyanıyor gündüz de 30-40 dk ancak uyuyor dogdugundan beri benımkı de aynı bende çok yoruldum uykusuzluk mahvettı beni![]()
![]()
Yani araştırmaktan yorumdum bende hiç çözümü yok mu bunun her şeyi uyguladım bir etki etmiyor en son bay bay damla dediler ama onunda yorumlarına baktım netten çoğu anne şikayet etmiş
Evet bende gaz damlası almadım cogu işe yaramıyor yazmıs
Bu tarz durumlarla başetmek için öncelikle sizin motive olmanız gerekiyor, siz ne kadar rahat olursanız bebeğinizde hisseder ve hatta gevşer bile, kendinize de inanın, ben şimdi uyutacagim, uykusunu düzene sokacağım, düzene girene kadar pes etmeyecegim diyin kendi kendinize…Her rutini mutlaka denemissinizdir ben kendi rutinimi paylaşmak istiyorum belki gözden kaçırdığıniz birşey olmuştur ya da size de bir fikir olur.Bebegim düzenli uyuyan bir bebek ama öncesinde hiç uyumuyordu desem yeridir..Ben onu rahatlatmak için kucakta, beşikte, koltukta her yerde uyutmayi deniyordum.Bir de hamagim vardı, bebeğim hiç bir yerde uyumazdi ama salonda hamakta yavaş yavaş sallanarak uyurdu.Zamanla ben kucağımda uyuttum bildiğiniz kucağımda oturur vaziyette, şimdi 13 aylık sarılıp uyuyoruz bu arada uykusu gelince sarılır ya da yatması gerekiyorsa ben sarılırım uyuması gerektiğini bilir.Hamaktan besige alma surecinde ise yattigi odada kıyameti kopariyordu, içeri girince ağlamaya başlıyordu geri salona hamaga gidiyorduk, o dönemde buhurdanlik kullandım, içine nane yağı ve okaliptüs damlatiyordum odasi mis gibi kokuyordu zamanla sakinleşti, nazara da çok inanıyorum besiginin içine baş kısmına Ayetel Kürsi yazılı magnet koymuştum.Her gün aynı saatte ışığı kapatıyordum gece 12-11-10 derken 7 de gece uykusuna geçmeye başladı, tv-telefon hiç vermedim.Duzenli bir uykuya geçtikten sonra o saatlerde misafir kabul etmedim, eşimle de hiç dışarı çıkmadık çünkü bozulmasını asla istemezdim duzeni ancak isteidgim şekilde kurmuştum uzunca bir süre fedakarlık yaptım diyebilirim..Ama şöyle de bir kanaat var ona da katılıyorum uyumayan bebek uyumuyor, bazıları gerçekten sevmiyor ama sizin bebeğinizi rahatsız eden birşey var gibi daha çok …umarım en yakın zamanda uykusu düzelir
Açıklamanız için çok teşekkür ederim. Ben de de hamak ve anne kucağı salıncağı da var ikisinde de uyumaz gözleri gider ama ağlar illa kucağıma gelecek ve ayakta hoplayarak gezeceğim öyle uyuyor
dediğiniz koku yağları araştırdım bebeğim daha küçük olduğu için tavsiye etmedi Dr normal yumuşatıcı bile koku olmasa iyi olur dedi. Uzun zamandır deniyorum bende sabrediyorum düzene gelsin ama olmadi erken de kaldırdım gene erken uyumadı gün içinde onu yordum gene olmadi ya da gün içinde sakin bıraktım yorulmadi gene olmadı
bu ay sonu Dr a götüreceğim tekrar idrar ve idrar kültürü ver dedi Dr um . Bilmiyorum uyku sevmiyor da olabilir çünkü babası da gece 3 te yatar sabah 8 de dinç uyanır oysa ben akşam 10 da uyusam öğlen anca uyanırım ![]()
Rica ederim bende Yenidoğan döneminde kullanmıştım uçucu yağlar olduğu için zarari olduğunu düşünmüyorum sadece ortamı ferahlatır onların da çeşitleri var çünkü, dönemsel kullanmıştım bende uyumayinca her yolu deniyordum, sonradan düzeldi inşallah sizin bebeğinizde en kısa zamanda düzelir, uykusuzluk inanılmaz zor ![]()
Bebeğim 8,5 aylık 4. Aydan itibaren aynı durumdayız bay bay damlada kullandım asla işe yaramıyor.Odayı havalandırıyorum ısıya dikkat ediyorum uyku aralıklarına da dikkat ediyorum yapılabilecek her şeyi yapıyorum başına dua koy dediler onu da yaptım ama olmayınca olmuyor onu anladım uyumayan bebek uyumuyor.Geceleri çığlık çığlığa ağlıyor bütün evi geziyoruz 4,5 aydır bizde durum böyle.Harika haftalar diye bir kitap var onu okudum orda bu tepkilerin normal olduğu yazıyor internetten pdf bakabilirsiniz diş sancısı atak haftaları derken sanırım bazı bebekler daha yoğun ve sancılı geçiriyor bu süreci bizim bebişler de öyle galiba bolca sabır diliyorum sabaha kadar uyumayan tüm annelere oturdum bir mucize olmasını bekliyorum artık.İnternetten baktığımda da uyku terörü olabilir diyor bir arkadaşım ünlü bir çocuk psikiyatrisin yanında çalışıyor ona sordurttum olabilir mi diye o da daha çok küçük olduğunu 2 yaşından sonra bu durumun beklendiğini çocuk nörolojisine götürmem gerektiğini söylemiş ancak okuduğumda benzer durum bir çok bebekte var kafamda karıştı götürüp götürmemek konusunda.
Aynı Bizim bebeği anlattın:) bence de normal gibi geliyor artık çünkü böyle çok okudum aynı bizim bebeklerimiz gibi
İnşallah en yakın zamanda bu sancılı süreç biter onlarda bizde rahat uyuruz gerçekten yorucu ve yıpratıcı bir süreç hem onlar için hem bizim için sabaha hiç enerjim kalmıyor ve gurbette olduğum için daha da zor oluyor benim için ![]()
Bende aynı şekilde yalnızım amin Allah yardımcımız olsun