Merhaba benim 2.oğlum ve ilk oğlumdan o kadar farklı bir süreç yaşıyorum ki bu ek gıda konusunda.Bir kaç açılan konuya baktım en azından tadım yaptırabilmişler ben tadım bile yaptıramadım .Hiç birşeyi merak etmiyor sadece anne sütü ile gidiyoruz .kaşık mama ,hazır kavanoz mamaları bile denedim yeter ki yesin diye yemiyor. Refleksi çok kuvvetli karpuz suyunu emmeyi seviyor mesela minicik bir parça gitsin dilinin üzerine direk öğürüyor öğürüyor kusuyor .Ne içtiyse çıkarıyor.Doktorun bi tanesi dedi 1 yaşa kadar sıkıntı yapma bir diğeri 10 aya kadar böyle olabiliyor ama ara ara canım sıkılıyor bu duruma . Bugün 9.ay aşısını yaptıramadık sırf yumurta yemedi alerjisi var mı yok mu bilemiyoruz diye.
Benimki de öyle 10 aylık hiç bişey yemiyo. Reddediyor tadına bakmadan. Meyveleri bile eline veriyorum ısırıyor atıyor. Sadece anne sütü onuda sadece geceleri. Mamaya başladım onu da istemiyordu zorla veriyorum oda 4 derece günde bir biberon. Çok üzülüyorum. Arada sinir oluyorum ağlıyorum da . Çok uğraşıyorum çabalıyorum. Her öğün farklı farklı şeyler deniyorum aynı hala bende bıraktım artık.
evet her denediğim yeni şey yazık dökülüyor .ne yapacağız böyle bilmiyorum .Benim ilk oğlum ne versem yerdi ya bamya ,taze fasulye bile yedirirdim el gıdasında .Şimdi bambaşka oldu.
Benim kızımda 8. ayda açtı ağzını ilk defa o zamandan beride 2,3 kaşık yiyip bıraktı hiç ısrar etmedim. Yarın 11 aylık olucak artık mama yetmemeye başladı iki gündür ilk defa ne uzatırsam yiyor iştahla. Bugün ilk defa bir kase çorba bitirdi ne güzelmiş yiyen çocuk dedim. Gününü bekliyorlar merak etmeyin illaki yiyecekler. Birde dişe denk gelmiş olabilir kızımın ilk dişi 8.5 aylıkken çıktı altlar çıktıktan sonra açmıştı ağzını. Şimdide üstler geldi hepsi aynı anda gelicek gibi üstler gelip rahatlayınca yemeye başladı diye düşünüyorum. Ben her şeyi önüne koyuyordum haşlayıp birde salatalığı ve karpuzu seviyordu kaşığa ağzını açmasa bile onlarla oyalanıyordu. Yediğinden değildi kiminin suyu kimini koparıp tükürüyor çoğunu yere atıyordu. Birde kaşıktan istemiyordur diye ekmeği banıp veriyordum öyle daha iyi yiyordu. Gün geçtikçe daha da iyi olur inşallah hala kahvaltıds bir şey yediremiyorum ama oda olur bir gün.
Diş döneminden bende şüpheleniyorum çünkü hala diş çıkarmadı ama kusturması canımı sıkıyor .Yani minicik bir parça dil üstüne geldiği an kendini direk kusturuyor.
Refleks işte kendilerini koruyorlar. Öyle öyle alışacak yutmaya. Öğürmesi de iyi aslında boğulmalar sessiz olurmuş en azında o çıkarabiliyor
Yemek konusunda biraz geriden gidicez ama yetişicez merak etmeyin
![]()
![]()
evet öyle malesef
Arkadasinda dedigi.gibi diş donemine denk gelmis olabilir bizde 9 ayligiz ne versem yiyen cocuk dis doneminde aç gezdi kafasini cevirdi yemedi mama bile icmedi halbuki çok istahli bi bebek. Birde ek gida almadigi icin puturlu seyler kusturur o gayet normal yani korkma canim . Kelebek makarnayi yiyen kizim karpuz parcasini yiyemiyo posali oldigu icin oda oguruyo .
İnşallah düzelir bizim de bakalım artık bekliycez mecbur.
Biz de aynı durumdayız gerçekten çok zor oluyor. Dönem dönem değişiyor kızımın da. 9 ay 21 günlük oldu hala öyle dolu dolu yediğini göremedim. Mesela dün kemik sulu mercimek çorbası yaptım ama bilerek blender ile çekmedim pütürlü alışsın diye, 1 kaşık yedi sonrasında öğürdü sadece yoğurt yedi. Bugün aynı çorbayı blender ile çektim o şekilde verince bi süre yedi sonrasında da bi kaşık yoğurt bi kaşık çorba verdim öyle hep açtı ağzını.
Ben de şöyle düşünüyorum pek iştahlı değiller evet ama bence 1 yaşa kadar öyle ya da böyle çözeceğiz ne seviyorlarsa öyle devam edeceğiz demek ki. Bu öğürme meselesine ben de çok üzülüyorum benim kızımın öğürmesi de meşhurdur herkes çok gülüyo ağzına minik bi parça gelse bile o kadar sesli öğürüyo ki
büyük insanların öğürmesi gibi ses çıkarıyo bizimkiler çok gülüyo ama iyi bişey değil yani bu kadar fazla olması. Çok yorucu bir süreç Allah yardımcımız olsun gerçekten . kavanoz mamalardan belki sevmediği denk gelmiştir başka bir çeşidini de deneyin isterseniz , benim kızım karışık meyveli olanı çok sevmemişti ama bazılarını çok beğenerek yemişti. Artık almıyorum evde şeftaliyle pirinç unuyla kendim yaptım o şekilde devam edeceğim arada yapacağım
Yaa ben su gibi yaptığım çorbaları bile içiremedim artık pes ettim zaten her gün her gün birşey denemekten.Bıraktım napıyım inşallah sonradan yer .