9 aylık bebek beslenmesi

Kızlar merhaba, bu dönemde bebeğinize kaç öğün ek gıda verip kaç kez emziriyorsunuz. Kalori olarak artık daha yüksek beslenmesi gerekiyor, neler hazırlıyorsunuz?

Benim bebegim malesef ek gıdaya cok uzak 1ana ögün zor yapıyor hep emziriyorum. Ama doktor 1 yaşına kadar sorun olmayacağını söyledi

Evet 1 yaşına kadar bebeğin talebine göre hareket etmemiz gerekiyormuş. Ne kadar tadiyorsa o. İşin sıkıntı tarafı sütüm de yetiyor mu emin olamıyorum.

Merhaba​:cherry_blossom: Bebeğim 9 buçuk aylık. Ek gıdaya çok çok istekli bir bebek. Kan damlası , Dvit bile versem istekle alıyor çok şükür :blush: Ben şu an öyle aşırı öğün olarak doyurucu vermiyorum ek gıdayı. Günde sabah ve ikindi vakti gibi en az iki kere veriyorum. Sabahları mutlaka yumurta ve koyun peyniri yiyor. O da bir yemek kaşığı kadar. Bazen baharatsiz omlet yapiyorum. Kendim bebe bisküvisi yaptım buzluğa attım. Arada çıkarıp bebek irmikli meyveli muhallebi gibi yapıp yediriyorum. Kıymalı çorbalar yapıyorum. Yoğurt çorbası benzeri pirinçsiz, bebek irmiğini pirinç unu, yulaf unu ve yumurta ile bağlayıp naneli çorba yapıyorum. Tuz olayına dikkat ediyorum. Bizim yemeklerimizden oğluma ayırıp tuzu en son atıyorum. Yemeklerden yediriyorum. Yine onlar da 1 kaşığı geçmeyecek miktarda oluyor. Emzirme konusu ise çok karışık biz de şu dönem. Diş çıkarıyoruz o yüzden meme reddi oluyor bazen bazen de istekli oluyor. O düzensiz gidiyor şu an. Bir de kışın içmesi için şeftali suyu hazırladım.

Bez sayısı ve tartı takibi yapın şüpheniz varsa bi de genelde sürekli mızmızlk yapıyorlar yetmeyince

9 aylik kizim sabah bizle kahvalti yapiyo cok doymuyo o yuzden 11 gibi bi mama iciyo yatiyo kalkinca meyve yulaf yani ne varda karisik yogurtla karistirip veriyorum bi kase onu yiyo sonra yine mama. Aksamda corba ve yogurt bide bizle aksam yemeginde biraz verebilceklerimden veriyorum sonra yatmadan bi mama daha iciyo. Mama eskisi gibi doyurmuyo o yuzden genelde bizlede aksam yemegi yiyo

Maşallah çok güzel. Benim bebeğim ne versem yiyor reddetmiyor. Her verdiğimi yiyince de aklıma ilk gelen bu çocuk hep aç mı acaba. Doktor 1 yaşından önce anne sütü yetmezse formül mama ile desteklememizi söylemişti. Hep bir tereddüt kafamda.

Bez sayısı gayet iyi ama gerçekten huysuz. Huysuzlugu sıcaktan da olabilir. Ek gıda olarak da ne versem yiyor. Sütüm eskiye nazaran azaldı. Aç geziyorsa diye vicdan yapıyorum.

Benim oğlum da ne versem yiyor. Yediğinde mutlu oluyor hatta :blush: Diğer annelerin de önerdiği gibi bez takibi yapıyorsunuzdur zaten. Benim de sütüm eskisi gibi çok değil. Doktor sizi daha iyi yönlendirir tabi ama mama yerine ek gıda vermek daha sağlıklı değil mi ?

9.aydan beri biz de 3 öğün 2 ara öğün yapıyoruz. 3 saatte 1 de emiyor. Tok olduğunda güzel de uyuyor güzel de oynuyor. Bu arada suyu da ihmal etmeyin yedikçe az içince bile farkediyor durumları. Kilosunun 10 katı içmelilermiş gün icinde. Suyuna dikkat edeli hiç tuvaletinde zorlanmadik.
Sabah kahvaltı tarzı ( salatalık, zeytin, peynir, pankek, ekmek içi, ıhlamur çayı , bazen yulaflı meyveli karışımlar) öğlen çorba tarzı, 1 saat sonra meyve saati, ikindi bisküvili yoğurt, akşam da bizimle aynı yemeği ( tuzsuz ve baharatsiz) yiyor.

Konuyla alakasız ama ay aynı olunca yazmak istedim. 9 aylık bebeklerinizin uykusu nasıl acaba? Biz sabah 6 da kalķıyoruz biraz yatakta oyalarsam 8 gibi yatıyor 1 saat sonra öğlen 45 dk veya 1 saat aksam üzeride 30 dk civari uyuyor bu düzen her zaman tutmasada genel manada gündüz 2-2.5 saat arasında uyur. Ama gece uykumuz asla yok doğdu doğalı hep gece uykuları sorunluydu aç da değil mama da denedik. Özellikle şu 3 gecedir geceleri ağlama sürekli emmek istegi kucağımdan indirdiğim an ağlama krizleri sizdede aynı mı acaba? Doktorumuzada soruyoruz ama bir sorun yok yani.. Belki diş kaynaklı belki gazı var dedi.

Diştir başka ihtimal yok yazdıklarınızı göre. 9.ayda bizim 4 dişi birden çıkmıştı. Ama gece uykusunu baştan beri pek sevmeyen bebekler uzun süre öyle gidebilir. Gün içinde yaptığı aktiviteye de bağlı oluyor.

Evet tabi sıcaktan da olabilir bence kilo alımınz iyiyse boy uzaması aynı sekilde yeterli besleniyor demektir

Ben de malesef bebeği ek gıdaya uzak olanlardanım. 9 ay 6 günlük. Ben yedirsem ağzını açmıyor, önüne koysam iki oynayıp yere atıyor. Parmağıyla bastırma derdinde her şeyi. Ara sıra kaşık maması şeklinde şeyler yediriyorum ama onun için hazırladığım çoğu şeyi yemiyor. Ev yemeklerinden ara sıra yiyor en çok yoğurdu seve seve yiyor. Emiyor ama ben de sütü. Yetiyor mu emin değilim yıllık izinde olduğum için uzun süredir de sağım yapmadım sürekli tereddüt ediyorum ama genel olarak keyfi yerinde. Aç olsa durmaz diyorum ama bezleri de hiç dolu dolu olmuyor. Mama takviyesi yap demişti doktorumuz ama mamayı çok zor içiyor çok açken içirsem bike azar azar. Umarım 1 yaşından sonra düzelir bu ek gıda meselesi.
Saat olarak da genellikle öğlene kadar bir şey yedirmiyorum çünkü hep reddediyor, sadece emiyor. Öğlen ilk uykusundan uyandıktan sonra kahvaltı veriyorum, sonra emiyor. Akşam da bizimle yemek yediriyorum çoğunlukla 1 2 kaşıktan fazla yemiyor ardından emziriyorum ya da mama veriyorum. Gece de sürekli emiyor

Bizim tam tersimiz​:sweat_smile: ne versem reddediyor hiç birşey yemiyor yaptığım bebekle ilgili hiç birşeye karşı ilgisi yok ilaç içirmek ayrı eziyet zaten 2 saatte bir emiyor süt yetiyormu emin degilim bende artık kendim ne yersem ondan verme kararı aldım onları güzel yiyor geçen kuru fasulye pilav ezdim çatalla yanına yoğurt mis gibi yedi akşama yoğurda muz koyup pekmez attım cevizle yemedi yani beyfendi kendi damak zevkine göre olmuyirsa yoğurdu bile yemiyor​:face_exhaling::face_exhaling:

Huveyda hanim yulafi nasil veriyor sunuz bide yulaf unu mu yoksa bebek yulaf imi aliyor sunuz ay Bana resim atarmisin iz rica etsem detaylı nasil yapayım tarif istiyorum tsk ederim


Merhaba canim ince ogutulmus yulaf kullaniyorum a101de bile bulabilirsin. Evde olan meyveleri buharda pisiriyorum yogurtla karistirip bi yemek kasigida yulaf koyuyorum canim sade yogurdada koyabilirsin

Bu aralar beniklode öyle bastada öyleydi son zaman lari yiyordu son üç dört gündür verdiigni tukuruyo napcami şaştım bezi bizimkide dolmiyo günde iki bez ancak aşırı terliyor

Tm cok tsk ederim Allah razi olsun aldim bundan yetişkinler icin diye cesaret edemedim yapmaya

Benimkide öyle bu ara halbuki su falanda güzel iciyo ama neden bilmiyorum bez sayısı azaldı ek gıda nerdeyse hiç yemiyo zaten kilitliyo ağzını ben tepiyorum o tukuruyo böyle bebeklerin asla reddetmedigi bı yemek varmı acaba