Acil yardim edinn

Bebeğim 5 aylik olucak 4 gün boyunca kakasini yapmadı doktora gittik lavman verdi ultrason çekildi kabız olmuş sonra yapti 2 kere ama dünden beri yine yapmiyor beni de fazla emmiyor 20 günde kilosu aynı kalmış hiç kilo almamis 4 5 tane çişli bez oluyor gunde başına gelen var mı endişeliniyirum

1 çay kaşığı saf zeytinyağı verin lavmandan iyidir . Bi tane kulak çubuğunu da zeytinyağına batırın poposunun deliğinden az bişe içe doğru sürün. O iyi gecektir

Teşekkürler dün içirdim zeytinyağı o zaman yaptı ama bugün yine yapmiyor her gün içermekte zarar verir mi bilemedim

ben doktora sordum günde 3 kere mamasına bir çay kaşığı koyabilirsin demişti üçe bölüyorum arada kendisi yapıyor arada zorlanıyor masaj yağı ile karnına poposuna masaj yapıyorum rahat yapıyor

Canım sen Ek gıdaya başladın mı ya da sadece anne sütü mü içiyor yoksa mama mı ona göre cevap vermek istiyorum

Sadece anne sutu iciyor

Ek gidaya daha geçmedik

Anne sütü alıyorsa bir haftaya kadar yapmaması normal diye biliyorum peki yaptıgında katımıydı ki kabız oldugunu düşündünüz. Benimki mama ve ek gıdayla oldugu halde bazen 3. Gün yapıyor sadece anne sütüyle 4. Gün yapması normal degil mi

Yani her gün yapacak diye bir şey yok kakasını tabi doktorunuz daha iyi bilir de sadece anne sütü içiyorsa normal geldi bana. Benim kızımda sadece anne sütü alıyorken 6. Gün bile yaptıgı olmuştu ama öyle katı da degildi. 5 aylık oldugu için artık ıkınma refleksi de vardır diye yorumluyorum. Ilık duş masaj Ayak hareketleri faydası olur kabızlık içinde

Ultrason çektiklerinde kabız oldugugunu söylediler yoksa lavmani sıkınca da katı yapmadı sonra 2 kere daha yaptı onlarda katı değildi

Bende okuduklarıma göre 7 güne kadar normal oluyor ama eşime anlatamıyorum bunu ya o benden telaşlı :grinning_face: şimdi yine dünden beri yapmadı diye doktora gidelim diyo

Bence çok normal o aylarda haftada bir yapıyordu oğlum. Bende zeytinyağ veriyordum bazen korkup. Ama doktora her gittiğimde normal deyip yollardı. Şimdi 13 aylık en geç iki güne bir yapıyor. O ayları düşününce yeni gelişen bir sistem çok normaldi aslında gerçekten. Ama o acemilikle anlayamıyoruz maalesef

Benim bebeğimde 5 aylık kabız oluyor 4 gün normal yapmaması 7 güne kadar baktım çok zorluyor kendini şırıngaya minicik hakiki zeytin yağ alıp poposuna veriyorum icine hemen yapıyor zeytin yağınıda atıyor geri ama fazla verilmemeli sadece birkere oda kakasını yapamadında

Evet hemen telaşlanjyiruz işte gazını falanda cikariyor aslında ama eşime anlatamadım bu durumu

Teşekkür ederim sagolunn

Gazını çıkartıyor ve karnında sertlik yoksa normal gerçi sadece anne sütü alıyor çok güzel bir şey bu 4 gün için telaşlanacak bir durum yok bence​:cherry_blossom:hatta zeytinyagına bile gerek yok sizin bence masaj Ayak hareketleri duş bile yeterli olur

Teşekkür ederim inşallah iyi gelir lavman da iyi bir şey değildir yani sürekli müdahalede ederek çıkartıyorsun sonuçta

bakin su cocuk doktoru yazisini okuyun dilerseniz normal o zamanlarda endise etmeyin biz yetiskinler gibi dusunmeyin onlari daha onlarin bagirsaklari yeni yeni gelistigi icin normal hepimiz o yollardan geçtik bizde 13 aylık olucaz nerdeyse bi kac günlük yapmamaları normal bağırsak lagmana alismasin alisirsa zorluğu esas o zaman çekersiniz zeytinyağının zararı yok az az verin

Çok teşekkür ederim evet normal o zaman biraz daha bekleyeyim